7 Reacties
één jaar geleden
Hoi hoi, ik heb er geen ervaringen mee bij onze kinderen, maar wel bij mij zelf. Ik heb vroeger last gehad van slaapproblemen en wou hier graag een natuurlijke oplossing voor. Voor mij heeft het destijds wel geholpen. Suc6, hopelijk helpt het voor je zoontje 🍀
één jaar geleden
https://www.oudersvannu.nl/kind/melatonine-bij-kinderen~c44b6ac?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR0xcjz0Dw2btWEPc7kXFBQlloIR-3vyLD9DLgnInUWHWe6osR-abUi4vaA&referrer=http%3A%2F%2Fm.facebook.com%2F#Echobox=1692799900
één jaar geleden
Hoii,
Mijn oudste kreeg het ook een tijd bij gebruik van ritalin. Hielp toen erg en ben toen ook zelf gaan gebruiken omdat ik ook zo moeilijk in slaap viel. Inmiddels zijn we beiden ermee gestopt en beiden ervaren we meer problemen met in slaap vallen als voor het gebruik. Ik raad het daarom zelf af. Maar ik kan me voorstellen dat het bij iedereen anders werkt.
Onze jongste slaapt ook (vaak) moeilijk in. Soms duurt t wel 2 uur lang. Overdag zijn we slaapjes gaan inkorten en bewust veel meer naar buiten. Slaapkamer donker. Vast (vrij lang) bedritueel s avonds. Lijkt nu wel minder te worden en het is anders nu gewoon rusten voor hij slaapt. Is dus wel wakker maar ligt wel in bed. Zingt dan zelf wat, speelt met z'n knuffeltje of ligt gewoon rustig. Maar zo rust ie wel uit. Ik weet niet hoe lang t duurt voor jouw kindje inslaapt? En hoeveel slaap hij in totaal op 24 uut ongeveer krijgt? Hier zitten we op zo'n 10 a 12 uur per 24 uur met onze 2 jarige.
één jaar geleden
Bedankt voor je reactie. We zitten meestal rond de 9 a 10 uren slaap per 24 uur. Inslapen is vaak 2 uren, maar helaas met weinig rustih verloop. Hij is op dat punt al zo oververmoeid en het wakker in bed liggen is voor hem heel frustrerend. Als hij 's nachts wakker wordt, is hij ook zeker 2 uren wakker. Ook als hij wel rustig is. Soms slapen we bijvoorbeeld eens samen, is hij op zijn gemak, maar ligt hij toch 2 uren wakker...
Ik vind het vooral moeilijk omdat hij overdag zo snel moe is en dat uit zich heel fel in zijn gedrag. Als hij uitzonderlijk eens meer uren slaapt, is hij soms zo'n ander kind.
één jaar geleden
Reactie op Roos3117
Ik weet niet of je al verder gekeken hebt en er voor open staat maar missch ...
We hebben eerder al eens een gesprek gehad met een slaapcoach toe hij kleiner was.
We kregen advies van anderen om zo'n langer traject met een slaapcoach aan te gaan, maar dat kost al snel tussen de 300 en 500 euro! Moest ik nu de zekerheid hebben dat ht werkt....
De arts we in het ziekenhuis zullen bijgaan zet in de eerste plaats ook in op slaaphygiene, zoals een slaapcoach. Maar die kan ook wel eventuele medische oorzaken uitsluiten.
één jaar geleden
Voordat je melatonine gebruikt, lees je even in over wat dat voor effect heeft in de hersenen.