47 Reacties

één jaar geleden

Dat is ook nog vrij lang. Van hoelaat tot hoelaat slaapt hij? Meestal kunnen ze na de middagdut zo een 4 a 4,5u wakker blijven. Hier middagdut van 13.00 tot 14.30/15u en 19u in bed. 6.30/7.00 wakker

één jaar geleden

Hier wel altijd vroeg wakker, 6/7 uur. Kan dan wel tot 13 uur goed wakker blijven, maar slaapt dan echt wel meestal tot 16 uur nog. En kan daarna om 19/19.30 uur prima weer naar bed, ligt soms even rustig wakker, maar voor 20 uur slaapt ze altijd wel weer.

één jaar geleden

Hier duurt het middagdutje meestal 1,5 tot 2 uur. (Tussen 13:30 en 15:30) Savonds gaat ze om 20:15 naar bed en slaapt tot 8:30 ongeveer.

één jaar geleden

Reactie op AN01

Hier duurt het middagdutje meestal 1,5 tot 2 uur. (Tussen 13:30 en 15:30) ...
Zelfde hier

één jaar geleden

Hier duurt het middagdutje 1,5 tot 2 uur meestal. Met heel soms een uitschieter van 2,5 uur! Dat is dan omdat ze slaap in te halen heeft omdat haar grote broer het hele huis 's ochtends vroeg wakker maakt 😅

één jaar geleden

Hier gaat ze meestal rond 12.30 naar bed en dan slaapt ze vaak tot 15.00/15.30. Soms moeten we haar ook echt wakker maken, als we weg moeten of als het 15.45 word en we het mooi vinden geweest. Daar word ze vaak dan wel echt chagrijnig van, van dat wakker maken. En ze gaat rond 19.30 á 20.00 naar bed, en slaapt dan tot 7.30 ongeveer door de weeks en in het weekend als het rustig is in huis wil ze nog wel eens tot 08.00 door slapen. Hier een meisje wat haar slaapjes dus wel echt nodig heeft 🙈

één jaar geleden

We hebben net een periode gehad dat ze helemaal geen dutje meer deed. Maar nu sinds afgelopen week weer elke dag en dan laten we haar maximaal een uur slapen. Daarmee houden we het nachtritme het beste aan (19:00/19:30-7:00/7:30). Slaapt ze een kwartier langer overdag, dan slaapt ze ‘s avonds een uur later. Overigens wordt ze ook nog wel s nachts wakker, maar met dit ritme is ze het meest rustig.

één jaar geleden

Onze zoon slaapt ook nog 2,5u ‘s middags. Soms 3u. Meestal slaapt hij van 13u tot 15.30u/16.00u. Om 20u gaat hij naar bed maar wordt dan ook tussen 7u en 8u wakker.

één jaar geleden

Middagdutje van 1,5 uur hier. Daarna maak ik hem wakker. Anders savonds niet in slaap te krijgen. Slaapt nu standaard om 20.00 tot 06.30

één jaar geleden

Wij hebben ook een tijd een vroege vogel gehad. Hield alle regeltjes aan maar niks hielp.. doe het nu ook echt op me eigen gevoel. Als ze heel vroeg wakker is gaat ze vaak al half 12 /12 uur al naar bed en maak haar dan rond 14:15 / 14:30 weer wakker en ze gaat ze echt om 1900 weer naar bed. Ze gaven aan dat te lang slapen of een te kort slaap smiddags beide weer effect kon hebben op de nacht.. soms raak ik echt in de war van alles wat ze zeggen. Enige waar ik me echt strikt aan hou is vanaf 15:00 geen slaapjes meer.. anders wil ze echt niet meer slapen om 1900uur 😅 😊

één jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad. Eerst s middags gewoon laten slapen wat ie wou. Was soms wel 4 uur. Toen ingekort naar max 2,5. Was ff wel dat ie toen s morgens langer sliep. Toen weer juist veel s nachts wakker en heel vroeg, half 5 soms al. Nu nog meer ingekort, 1,5 uur. En uiterlijk om 14.00 eruit. En dat lijkt te werken. S morgens nu ook echt uiterlijk 7.45 eruit zodat ie s middags bijtijds naar bed kan.

één jaar geleden

Meestal wel 2 uur. Heb korter geprobeerd maar is dan niet te genieten. Gaat om 19 uur slapen. Is wel rond 6 uur wakker maar middagdutje korter maken dat is geen succes

één jaar geleden

Hier 1,5 uur overdag

één jaar geleden

Reactie op BabyBun

Hier 1,5 uur overdag
Wij zijn aan het testen of dat helpt met de nacht. Zelfde verhaal als bij jou, laat inslapen, heel vroeg wakker en dan overdag bijslapen (2-2,5 soms 3 uur overdag). We zijn sinds een week heel strak 13-14:30 dutje, 19u naar bed en hij slaapt nu door 19-7 uur 😯

één jaar geleden

Reactie op BabyBun

Wij zijn aan het testen of dat helpt met de nacht. Zelfde verhaal als bij j ...
Wauw! Wat een resultaat. Duimen dat het hier ook zo gaat werken!

één jaar geleden

Reactie op BabyBun

Wij zijn aan het testen of dat helpt met de nacht. Zelfde verhaal als bij j ...
Enige wat ik hier wel lastig vind: zoontje gaat 3 dagen per week naar de crèche en daar moet hij om 12u met de groep mee gaan slapen. Zou betekenen dat hij dan al om 13u30/14u wakker zou zijn (wakker gemaakt wordt). Dat zou dan een hele vroege bedtijd betekenen...

één jaar geleden

Reactie op AnnieD

Wauw! Wat een resultaat. Duimen dat het hier ook zo gaat werken!
Hier helpt ook heel erg dat we hem nu een halfuur voor bedtijd meenemen naar een rustige kamer om daar alvast in de slaap stemming te komen. Beetje donkere kamer zonder prikkels, boekjes lezen...

één jaar geleden

Reactie op AnnieD

Enige wat ik hier wel lastig vind: zoontje gaat 3 dagen per week naar de cr ...
Oei ja dat is wel lastig! Hebben ze geen andere slaapkamer waar hij kan slapen? Bij ons gaan ze tussen half 1 en 1 naar bed op de opvang...

één jaar geleden

Hoe laat gaan jullie kindjes slapen, en hoe laat worden ze weer wakker? Mijn dochter slaapt gemiddeld 2 uurtjes 's middags (soms 1,5 en soms 2,5 met hoge uitzondering) tot maximaal 15:00. Maar meestal is het dus van 12:30 tot 14:30 ongeveer. Dan ligt ze rond 19:30 in bed en is ze altijd "vroeg" wakker rond 6:30, maar meestal iets eerder

één jaar geleden

1-1,5 uur 6.30 wakker sochtends tussen 13 en 14 naar bed (flexibel kind) 19u bedtijd