47 Reacties

één jaar geleden

Hier 12u30/13u erin soms 2u maar soms ook 3/4u

één jaar geleden

Wij zijn net gaan schuiven met de tijden. 12.30 uur middagslaap voor ongeveer 2 uur. 19.30 uur grote slaap. Vaak gaat ze dan nog zelf boekjes 'lezen' in haar peuterbed en valt ze in slaap tussen 19.45 en 20.30 uur. Rond 07.00 uur wordt ze vaak weer wakker en meldt ze zich op onze kamer om nog kort even te knuffelen voordat we opstaan. Slaapjes zijn hier nooit echt een ding geweest. Kon ik maar hetzelfde zeggen over eten 😅

één jaar geleden

Ons zoontje slaapt meestal van 20:00-7:00 (nu in de zomer valt hij soms iets later in slaap, maar maakt gelukkig meestal wel 11 uur snachts). Overdag meestal zo'n 1,5 uur, tussen 12:30 en 15:00 ergens, afhankelijk van hoe moe hij lijkt in de ochtend.

één jaar geleden

Hier slaapt ze van 20 tot 8 En middagdutje thuis van 13 tot 15 In de opvang wilt ze vaak niet slapen

één jaar geleden

Reactie op BabyBun

Wij zijn aan het testen of dat helpt met de nacht. Zelfde verhaal als bij j ...
Wij doen dat nu ook sinds paar weken. S ochtends tussen 7.15 en 8.00 uit bed halen. S middags 12.00 a 12.30 naar bed en dan 13.30 a 14.00 uit bed. Dan rond 19.00 boekje lezen, naar boven daar nog warme melk en dan in bed om 19.30. Ene keer zingt en kletst hij nog tot 20.30 andere keer valt hij vrijwel meteen in slaap.

één jaar geleden

Reactie op MamaHH

Wij doen dat nu ook sinds paar weken. S ochtends tussen 7.15 en 8.00 uit be ...
En sindsdien slaapt hij ein-de-lijk de hele nacht door. Dat was sporadisch afgelopen 2 jaar. 😅

één jaar geleden

Hier weet ik het niet goed meer wat te doen. Ze valt zo slecht in slaap s avonds. Niet huilen maar heel hard spelen en schreeuwen en gillen van plezier. Soms pas half 9/ 9 uur gaan slapen

één jaar geleden

hier onze dochter van net 2 en slaapt meestal van 1 tot half 3. En dan tussen 8 half 9 weer slapen. Meestal tussen half 8 en 8 wakker. Soms zelfs half 9. Hiervoor sliep ze smiddags ook langer en was ze dus ook echt vroeg wakker. Ik zou inderdaad slaapje inkorten. Soms maak ik haar zelfs wakker omdat ik anders weet hoe het savonds er aan toe gaat.

één jaar geleden

Dochter slaapt meestal van 14u tot 15:30 soms wat langer. ‘S avonds gaat ze slapen om 21.00u ‘S ochtends is ze wakker tussen 8:00u en 9:00u.

één jaar geleden

Reactie op Sikka

Dochter slaapt meestal van 14u tot 15:30 soms wat langer. ‘S avonds gaat ze ...
Is je kindje dan niet moe zolaat savonds slapen?

één jaar geleden

Is je kindje dan niet moe zolaat savonds slapen?
Nee hoor ze kan prima 5u à 6u wakker blijven. Ik hou meestal een wakkertijd van 5u à 5,5u aan en pas haar bedtijd eigen altijd aan. 8u wakker = 13:30u slapen 9u wakker = 14.00u slapen 15.30u wakker = 21.00u slapen 16.00u wakker = 21.30u slapen Merk ik dat ze vroeger moe is dan gaat ze ook wel vroeger slapen hoor maar dat gebeurt zelden. Ik denk dat de meeste kindjes van 2 jaar toch wel 5u wakker kunnen zijn.

één jaar geleden

Reactie op Sikka

Nee hoor ze kan prima 5u à 6u wakker blijven. Ik hou meestal een wakkertijd ...
Jahoor. Hier van 7 tot 12 a 13 wakker en dan van 14 tot 19 of 20 dus beide keren 5 a 6 uur. Soms zelfs langer.

één jaar geleden

Reactie op Sikka

Nee hoor ze kan prima 5u à 6u wakker blijven. Ik hou meestal een wakkertijd ...
Ja dat wel maar 21u als bedtijd voor zon jong kindje vind ik best laat

één jaar geleden

Ja dat wel maar 21u als bedtijd voor zon jong kindje vind ik best laat
Als ze om 21u naar bed gaat en er om 7u uit moet ja dan vind ik dat ook laat. Zij kan gewoon elke dag uitslapen en slaapt mooi 11of 12 uur dus dan zie ik het verschil niet tussen om 19u, 20u of 21u te gaan slapen.

één jaar geleden

Of het nu een uur of een powernap in de auto is.. een slaapje smiddags betekend dat ze s'avonds pas tegen 22:00 slaapt.😵‍💫 Voor nu skippen we dat dutje dus maar even als dat gaat. Meestal lukt dat wel door een rustmomentje in te bouwen.

één jaar geleden

Reactie op Sevyfay

Of het nu een uur of een powernap in de auto is.. een slaapje smiddags bete ...
Oh dat hadden we met onze dochter toen ook, al waren het maar een paar minuten in de auto. Hoeveel ik wel niet tegen haar heb lopen praten in de auto: oh kijk een auto/vogel/boom, om haar wakker te houden😅. Bij mijn zoontje nu is het niet zo erg als hij max 10 minuten slaapt, dan lukt het nog wel om hem tussen 18:30en19:30 in slaap te krijgen. Maar langer dan dat moet het ook niet worden. We zijn nu 2 maand denk ik al wel gestopt met het middagdutje en hij houdt het nu makkelijk vol tot (na) het avondeten.

één jaar geleden

Reactie op Sikka

Als ze om 21u naar bed gaat en er om 7u uit moet ja dan vind ik dat ook laa ...
Ja die tijden zijn bijna t zelfde als onze maar dan later op de dag. Las laatst ook dat bedtijd heel Nederlands is. Dat in Spanje kinderen vaak tegelijk met de ouders mee naar bed gaan. Die hebben s middags natuurlijk ook nog een siësta en maken daardoor wel al die slaapuren maar anders dan wij gewend zijn.

één jaar geleden

Reactie op MamaHH

Ja die tijden zijn bijna t zelfde als onze maar dan later op de dag. Las la ...
Dit kan ik beamen! Kinderen in Spanje hebben idd geen bedtijd en gaan met de ouders naar bed. Wij zijn hier de malle eppies 🤣 We wonen hier namelijk. We zijn nu op vakantie en alle activiteiten voor de kinderen duren ook gewoon tot 23:30 uur 😨 Dus wij ontkomen er bijna niet aan ze iets later naar bed te doen... maar we houden nu max 20:30 uur aan als bedtijd, waar dit voorheen altijd netjes tussen 19:00 en 19:30 uur was

één jaar geleden

Reactie op Sikka

Als ze om 21u naar bed gaat en er om 7u uit moet ja dan vind ik dat ook laa ...
Begrijp ik maar eenmaal ze naar school moeten word dit moeilijke dan toch?

één jaar geleden

Begrijp ik maar eenmaal ze naar school moeten word dit moeilijke dan toch?
Aaaabsoluut dan gaan we echt moeten schuiven! Ik veronderstel dat ze dan ook wel om 19u naar bed zal gaan. Nog 3,5 maand te gaan.