12 Reacties
één jaar geleden
Wij hadden hetzelfde. Zijn hem toen wakker gaan maken in de middag na max 1,5 uur, na een tijdje ging het beter
één jaar geleden
Je gaat richting de slaapregressie van 4 maanden! Niet minder laten slapen, ze zijn nog zo klein en kunnen alle slaap nog zo hard gebruiken. Die van ons was elke 20 minuten wakker door koemelkallergie, we wisten niet meer wat een slaapregressie/ongemak/normaal was, was echt vreselijk dus ik snap heel goed dat het vervelend is om je kindje zo verdrietig te zien. Lekker bij je houden en laten slapen waar mogelijk is en als het slapen even niet lukt dan niet te druk proberen te maken. Bijna elk kindje heeft deze onrust in deze periode. Je doet het goed mama, echt!
één jaar geleden
Reactie op DeniseElize
Wij hadden hetzelfde. Zijn hem toen wakker gaan maken in de middag na max 1 ...
Ik heb dit vandaag na jouw berichtje ook geprobeerd! Hoe lang duurde het voor het effect had bij jullie? Het viel me op dat ie prima te pruimen was nadat ik hem wakker maakte en wilde vanavond rond 19.00 zelf naar bed. Ben benieuwd
één jaar geleden
Wat vervelend dat je nachtrust onderbroken blijft worden :( Het klinkt niet perse alsof je zoontje te veel slaapt, maar goed. Elk kind is natuurlijk anders. Mijn dochter (van 16 mei) gaat elke dag tussen 13:00 en 13:30 naar bed en word meestal tussen 14:45 en 15:15 wakker. Maar mijn zoontje (van inmiddels bijna 4 naar) sliep nog veel langer op deze leeftijd. Beetje tussen de 2 en 3 uur elke dag 😅 Mijn dochter gaat overigens rond 20:00 uur naar bed (nooit later) als ze tussen 15:00 en 15:15 wakker wordt. Vandaag was het om 14:45 en lag ze samen met haar grote broer tussen 19:30 en 19:45 in bed. Hoop dat je nachten snel beter worden!! 🤞🏻
één jaar geleden
Het klinkt niet alsof hij teveel slaapt, gezien hij gemakkelijk te sussen is en dan weer vlot doorslaapt.
Het klinkt meer als een soort fase, misschien dromen/nachtmerries.
Mijn dochter is nooit de beste slaper geweest maar ze slaapt nu vaak wel door.
Paar weken terug had ze ook weer een fase dat ze een paar keer wakker werd snachts maar vlot weer in slaap viel ma wat troost. Na zo'n 2 weken was het weer over.
één jaar geleden
Hier ook wekenlang rommelige nachten gehad. 2 keer het middagslaapje verkort en begin deze week wilde ze helemaal niet meer slapen in de middag. Ze is nu erg moe ‘s avonds en slaapt ‘s nachts weer super goed! Heb haar vanmorgen zelfs om 08:00 wakker gemaakt.
één jaar geleden
Reactie op CRMN•
Super lieve reactie, maar hij is 2 jaar en 4 maanden 😊 Dankjewel voor ‘t m ...
Hahaha oooo geboortegroep mei?! Net als ons zoontje dus. Die van ons spookt inmiddels ook alweer weken, we moeten weer op de hal boven blijven zodra hij gaat slapen en midden in de nacht wordt meneer ook wakker. Hier merken we wel taal/spraakontwikkeling, misschien daar ook?
één jaar geleden
Reactie op CRMN•
Ik heb dit vandaag na jouw berichtje ook geprobeerd! Hoe lang duurde het vo ...
Na een week werd het beter! Hoe is het nu bij jullie?
één jaar geleden
Hier is er de laatste 2 weken ook plots weer veel onrust. Ik vrees door oververmoeidheid (echt moeilijk om hem op tijd in bed te krijgen waardoor z'n wakkertijd in de namiddag eigenlijk veel te lang is). Ik ga proberen de bedtijd te vervoegen want hij is s ochtends ook nog super moe, helemaal niet uitgeslapen (slaapt van 19u45 tot 6u en overdag 1,5 uur).