5 Reacties

één jaar geleden

Ze krijgen heel veel prikkels. Als jij zelf werkt van 9 tot 5 ben je ook moe toch? Laat staan voor zo een kleintje. Onze zoon leert er heel veel maar is ook heel moe

één jaar geleden

Mijn dochter gaat al sinds ze 3 maanden is naar de opvang. En komt ook nog steeds elke dag moe thuis. Zodra ze thuis is, wordt ze heel hangerig. Enige wat helpt is om even tv te kijken. Dan kan ik rustig het eten voorbereiden. Na het eten is het weer beter en kan ze nog even spelen voordat ze naar bed gaat.

één jaar geleden

Toen die van ons over ging van gastouder naar kinderopvang (ze was toen ruim een jaar) moest ze echt wennen aan de extra prikkels. Na een tijdje ging dit over en zeiden ze op de opvang ook dat ze zich minder terug trok. Hopelijk went ze snel

één jaar geleden

Mijn zoontje is toen hij 1 jaar is van een gastouder naar een KDV gegaan. Ook omdat de gastouder ermee stopte. Ik kan mij niet herinneren dat dat voor hem een lastige overgang was. Maar een paar maanden geleden (vanwege een verhuizing) is hij op z’n 2e verjaardag naar een nieuwe KDV gegaan en daar moest hij echt aan wennen. Toevallig zei een van de juffen van de week dat hij nu steeds meer op z’n plek lijkt te zijn. Maar dat heeft wel even geduurd. Ik denk dat ze op deze leeftijd wat langer moeten wennen aan een nieuwe omgeving dan wanneer ze nog baby zijn. En na een dag druk spelen en 15 kindjes bij elkaar zou ik ook wel een beetje moe zijn denk ik. Mijn zoontje is ook hangerig/moe als hij van het KDV komt, dan wanneer hij gewoon een dag thuis is geweest 😊

één jaar geleden

Geef het even de tijd. Het is ook een andere omgeving waar ze zich eerst weer veilig moeten gaan voelen. Er zijn meer kindjes en dus ook veel meer prikkels. En een kindje heeft langer nodig met wennen dan een ander kindje. Zo heeft mijn zoontje al heel veel moeite gehad om na de zomervakantie te wennen aan de gastouder waar hij vantevoren het super deed.