12 Reacties

één jaar geleden

😅 hier ook! 39.2 zwanger ook vandaag dus extra leuk😜

één jaar geleden

Hier ook!

één jaar geleden

Reactie op dirkje12

Hier ook!
Plus een 2e van 2 maanden😅

één jaar geleden

Hier ook en daarbij nog een van 6 weken die alleen bij mij wil zitten. Peuter ziet dan haar kans om alles te doen wat niet mag

één jaar geleden

Hier ook! Lastig gedrag als in ongeduldig, om de haverklap driftbuien als ze dr zin niet krijgt. Zelfstandig spelen gaat eigenlijk altijd al moeilijk. Voornamelijk bij mij, bij mijn vriend kan ze het wel 😒 en dan mss 10/15 minuten ook maar hoor. Slaan/gooien ook. Slaan zeg ik gelijk wat van, gooien doen we veel met dingen die wel mogen waardoor ze over de rest vd dag minder drang heeft om met andere dingen te gooien.

één jaar geleden

Hier niet zo extreem en ik mag zeker niet klagen maar met momenten kan ze er ook wat van. Ze willen een beetje eigenwijs zijn zeker. 😏 Wij zijn er wel heel duidelijk is. Dingen die niet horen worden afgestraft. Eerst met een kleine waarschuwing. Als het echt nodig is met in de hoek staan of een kleine tik. Ze moeten nu echt leren wat kan en wat niet. Maar het is zeker niet altijd gemakkelijk.

één jaar geleden

https://demontessorimama.nl/peuterpuberteit-top-10-tips-montessori-stijl/ Ik pas montessori toe en veel geduld hebben. Eigenlijk totaal geen last meer van the teribble two's. Zal een combinatie zijn van mijn opvoeding, mijzelf en natuurlijk mijn kind. Ik heb ook een montessori boek waar ik veel aan heb gehad. Een mooie uitspraak vind ik altijd: een kind doet niet lastig, hij heeft het lastig

één jaar geleden

Ons dochtertje ook een aantal weken last van gehad, inderdaad wat jij opnoemt, en hele dagen door boos/opstandig, veel driftbuien, slecht slapen. Nu gaat het sinds een paar dagen heel goed, lijkt ineens weer een heel ander kind, zo vrolijk! We merken ook dat ze ineens een stuk "wijzer" is geworden dan voor die vervelende weken.

één jaar geleden

Hier nu niet meer! Hopelijk voor jou ook een fase die bijna voorbij is.

één jaar geleden

Volledig herkenbaar! Ik lees dan overal dat je de gedachte 'mijn kind is lastig ' moet ombuigen naar 'mijn kind heeft het lastig '. Dit vind ik wel mooi gezegd, zal ook wel de waarheid zijn. Maar soms makkelijker gezegd dan gedaan he 🙈

één jaar geleden

Hier ook een tijd echt wel pittig geweest, maar we legden telkens uit wat het gewenste gedrag is en waarom. Daarbij proberen we hem te helpen met bepalen wat z'n behoefte is. We proberen daarnaast zoveel mogelijk alternatieven te bieden. Gaat ie slaan? Uitleggen dat dat pijn doet en niet mag bij mensen/dieren, als ie ergens op wil slaan dan mag het op het kussen. En benoemen dat z'n emotie (boos) toegestaan is, want papa en mama zijn dat ook weleens, maar z'n gedrag (slaan) niet. En consequent blijven/niet toegeven. Is echt heel lastig, maar ik merk dat we er nu al de vruchten van plukken. Er zijn nog genoeg driftbuien hoor (en het lukt ons lang niet altijd om rustig te blijven), maar dat is natuurlijk ook de leeftijd. Ze zijn wel veel minder vaak en korter. Keuzes geven werkt hier ook goed. Banaan of appel. Deze broek of die broek. Etcetera. Uiteraard hebben wij dan al een voorselectie gemaakt 😜

één jaar geleden

Reactie op dirkje12

Plus een 2e van 2 maanden😅
Same 😫😂