18 Reacties

één jaar geleden

Ow k zou het in dit geval wel even aankaarten bij de opvang. Dit klinkt wel heftig

één jaar geleden

Reactie op Anneb88

Ow k zou het in dit geval wel even aankaarten bij de opvang. Dit klinkt wel ...
Ja wel he? Ik weet alleen niet goed hoe ik dat moet aanpakken 🤔

één jaar geleden

Nou ik snap het heel goed wat je man zegt! En denk dat je altijd alert moet zijn. Je zoontje kan ook last daar hebben van jeuk? Veel spoelen moet je dan. Dat was bij ons het geval namelijk. En als het is alleen bij aanraking zal ik het zeker bespreekbaar maken bij de opvang: dat jullie zeker niet vervelend willen overkomen maar in het belang van jullie zoontje toch willen overdragen of ze erop kunnen letten hoe ze daar schoonmaken en niet te hard.

één jaar geleden

Reactie op Silvanavl

Nou ik snap het heel goed wat je man zegt! En denk dat je altijd alert moet ...
Ja jeuk is het niet en ik heb luier uitslag of andere gekke plekjes ook kunnen uitsluiten. Het is echt alleen als ik hem in de buurt van zijn piemel moet aanraken 😅

één jaar geleden

Hier vindt hij het ook niet prettig sinds een tijdje. Maar is niet van groep veranderd op het kdv of zo dus geen idee waar het aan kan liggen. Hij heeft toen hij baby was wel eens blaasontsteking gehad, maar toen rook de urine ook sterk en zo. Nu is dat hier momenteel niet zo, maar misschien toch een tip om even uit te sluiten of zo.

één jaar geleden

Ik zou toch eens bij de opvang horen of zij weten hoe het komt dat hij sinds kort zo reageert. Ik zou niet direct van het ergste uitgaan. Maar toch wel even uitsluiten dat er geen gekke dingen zijn gebeurt. Het is opzich goed dat die zo reageert als er iemand aankomt of wil aankomen maar hij moet ook begrijpen dat hij gewassen moet worden en dat mama alleen maar wil helpen. In de douche laat ik mijn dochter haar poepje ook ook wel zelf wassen. Zo leren ze het hé.

één jaar geleden

Reactie op Bommetje91

Hier vindt hij het ook niet prettig sinds een tijdje. Maar is niet van groe ...
Dat is een goed idee om dat eens te controleren! Bedankt voor het meedenken

één jaar geleden

Ik vind dit best heftig en bij mij gaan de alarmbellen rinkelen. Maar ik ben zelf overbezorgd en zou er zelf aan denken om kind daar weg te halen. Misschien overdreven maar dat zou mijn intuïtie zeggen en daar luister ik altijd naar

één jaar geleden

Hier was het ook een tijdje “piepie auw” het is nu weer wat minder gelukkig. Er naar kijken deed al pijn bij hem. We weten ook niet wat er was. Maar hij leek ietwat rood ook. Nu alles weer prima.

één jaar geleden

Ik zou het eerst even navragen bij de opvang of het daar ook zo is / misschien hebben ze wel een verklaring oid. Verder wel proberen schoon te houden of te spoelen en anders ook even langs de huisarts om verdere kwaaltjes uit te sluiten als het blijft.

één jaar geleden

Ik zou gewoon even huisarts bellen voor advies. Indd misschien blaasontsteking. Kan ook een fase zijn qua zindelijk worden. Wil hij het wel zelf doen met een doekje? Of washandje onder de douche? Of de douchekop (dan iets koeler zetten) erop gericht? Doet dat ook pijn? Dan sowieso laten kijken. En is t echt pijn of vindt hij t vervelend. Begrijp wel je zorgen. Zou het zeker uitzoeken.

één jaar geleden

Hier ook een tijdje gehad toen bleek er een sneetje in zijn voorhuid te zitten. Dus misschien even voor de zekerheid langs de huisarts

één jaar geleden

Ik zou informeren bij de huisarts wat hij/zij ziet en denkt. Dan kunnen lichamelijke klachten ook meteen uitgesloten worden. Goed dat je dit serieus neemt!

één jaar geleden

Bedankt voor alle reacties! Ik ga een afspraak maken bij de HA en als daR niets uitkomt ga ik zijn juf aanspreken en vragen of zij dit gedrag ook herkent

één jaar geleden

Succes! Hou je ons op de hoogte 😊

één jaar geleden

Reactie op Bommetje91

Succes! Hou je ons op de hoogte 😊
Vanmorgen toch maar eerst de juf gesproken. Zij zei dat ze dat op de opvang nooit hebben en dat ze niet snapt wat ik bedoelde, wat ik wel opmerkelijk vond is dat mn zoontje heel erg bang is voor haar 🤔. Paniek staat in zijn ogen als hij haar ziet en bij de hulpjuffen is er niks aan de hand. Het zit me niet lekker merk ik… ook vind ik het apart dat hij overal moeilijk doet over zn piemel/luier behalve daar? Dat vind ik heel apart en geloof ik eigenlijk niet

één jaar geleden

Oh dat maakt de situatie wel iets anders ja. Zit er maar een "vaste" juf op die groep? Anders kijken hoe hij op de andere juffen reageert.. en volg je moedergevoel, voelt t niet goed/veilig, gewoon weg daar.. Alsnog niet slecht om medische oorzaken uit te sluiten hoor, maar met je laatste bericht in t achterhoofd ook echt naar je gevoel luisteren..

één jaar geleden

Reactie op juultje2020

Vanmorgen toch maar eerst de juf gesproken. Zij zei dat ze dat op de opvang ...
Heel goed dat je de juf hebt aangesproken. Als je voelt dat je kindje bang is voor de juf en de angst staat in zijn ogen dan zou ik hem daar weghalen. Misschien ben ik nu overdreven maar ik vind het zo zielig voor je zoontje jeetje en bang voor de juf en het piepie probleempje . Volg je gevoel! Kijk naar je kindje of je ook verandering ziet in ander gedrag