10 Reacties

één jaar geleden

7.30/8.00 wakker en aankleden Beneden ontbijten Daarna in huis/tuin spelen, naar de speeltuin, kinderboerderij of wat dan ook. Rond 12/half 1 middageten. Daarna rond half 2 soms nog middagdutje maar in ieder geval (minimaal) een uur rust, rustige muziek op of op de slaapkamer met gedimd licht boekje lezen of gewoon liggen / rusten. Smiddags wat fruit en weer spelen etc. Rond 18.00 avondeten Indien nodig bad. Rond 20.30 a 21.00 naar bed Slaapt rond 22.00 En nu ik zwanger ben is t ook wel eens chill pyjamadagje. Met iets meer tv of tablet dan we normaal wenselijk vinden. Maargoed 😅

één jaar geleden

Reactie op Bommetje91

7.30/8.00 wakker en aankleden Beneden ontbijten Daarna in huis/tuin spelen, ...
Nog best laat naar bed, ja hier slaapt ze sinds een week niet meer in de middag. Snap er niks van hopelijk een fase! Daarom gaat ze rond 19:00/19:30 naar bed

één jaar geleden

Reactie op Bommetje91

7.30/8.00 wakker en aankleden Beneden ontbijten Daarna in huis/tuin spelen, ...
Oei dat is wel laat voor zo’n jong kindje? Zo weinig slaapt lijkt mij niet gezond voor de hersentjes

één jaar geleden

Oei dat is wel laat voor zo’n jong kindje? Zo weinig slaapt lijkt mij niet ...
Tja, We hebben het echt maanden geprobeerd hoor, alles tussen 19.00 en 20.30 naar bed.. Maar dan sliep hij alsnog pas na 22.00. Tot zn 1 a 1,5 ging hij vaak pas rond 23.00 met mij mee naar bed omdat hij eerder toch niet ging slapen. Moet wel zeggen dat hij dan vaak wel "uitsliep" tot 10 a half 11.. En hij is verder eigenlijk nooit lastig (op de ikben2dusnee fase na), groeit goed, ontwikkelt zich goed.. Dus ja. Kan hem moeilijk de klap met de hamer geven zodat hij (meer) gaat slapen lijkt me.. 😅

één jaar geleden

Reactie op Bommetje91

Tja, We hebben het echt maanden geprobeerd hoor, alles tussen 19.00 en 20. ...
Nee snap ik. Zou het ook niet kunnen dat je kindje oververmoeid is? Hier een lange tijd gehad en sinds dien 18u30 in bed en slaapt beter in

één jaar geleden

Nee snap ik. Zou het ook niet kunnen dat je kindje oververmoeid is? Hier ee ...
Mwaa, ik herken de signalen van oververmoeidheid niet (zelf ook wel eens naar gekeken namelijk), herken meer van mezelf, weinig slaap nodig.. Peuters hebben gemiddeld 10 a 12u slaap per nacht nodig, van 22.00 (meestal slaapt hij wel iets daarvoor) tot 8.00 is dus 10 uur, minimaal, maar in principe "genoeg". Maar goed, ts had vragen over het schema van onze kinders.. Wat voor ons hier werkt hoeft voor anderen niet te werken, maar het is voor haar misschien fijn om te horen dat ze niet de enige is waarbij middagdutjes geskipt worden of met een kindje wat niet om 6u al wakker is 😉

één jaar geleden

Reactie op Bommetje91

Mwaa, ik herken de signalen van oververmoeidheid niet (zelf ook wel eens na ...
Ik bedoel het gewoon naar later toe als je kindje naar school moet lijkt mij minder of 10u slaap gewoon weinig

één jaar geleden

Ik bedoel het gewoon naar later toe als je kindje naar school moet lijkt mi ...
Dan gaat ie vanzelf zelf zn bedtijd vervroegen denk ik Of dan gaan we het merken aan zijn gedrag en kunnen we er zelf wat aan veranderen indien nodig Ga me nu geen zorgen om later maken, je weet toch niet wat de dag van morgen je brengt😉

één jaar geleden

Hier is het slaapritme ook gedraaid. Vakantie ritme zeggen we al. En hebben nog niet eens vakantie. 😅 08.00u/08.30u wakker Rustig ontbijten en wakker worden Rond 10.00u de deur uit om iets te doen. 12.30u lunchen 13.30u naar bed 16.00u/16.30u wakker Vaak nog even naar de winkel 17.30u ongeveer eten 20.30u/21.00u naar bed

één jaar geleden

08.00 wakker 08.30 ontbijt 10.30 tussendoortje 12.00 lunch 12.30/13.00 - 14.30/15.00 slapen 15.30 tussendoortje 17.00 avondeten 19.00 naar boven 20.00 slapen Oef lijkt mij pittig als ze smiddags niet meer zou slapen. Ik zorg dat ze sochtends veel beweging krijgt, zoals helpen in het huishouden of naar buiten en veel laten lopen waardoor ze tussen de middag echt moe is. En nu doen we zelfs af en toe savonds even een kleine wandeling. Hierdoor is ze zo in een mum van tijd in slaap gevallen, als ze niet die avondwandeling heeft gehad wil het nog weleens 30 tot 60 min duren…