7 Reacties

10 maanden geleden

Oooh zo herkenbaar. Onze dochter zegt ook gewoon; papa jij mag niet praten, als wij een gesprek voeren😑 Als ze er doorheen praat zeggen wij dat wij even aan het praten zijn, en zij zo weer wat kan vertellen, niet dat ze hier wat mee doet... maar toch. Verder probeer ik het te negeren. Maar wat je zegt, dat is best overprikkelend, dan kan ik mij echt niet meer focussen op ons gesprek😅

10 maanden geleden

Ja wij zeggen ook dat wij nu even iets aan het zeggen zijn en hij dadelijk weer mag, maar hij doet er ook niets mee 🤷🏻‍♀️ en als we dan beiden stil zijn begint ie met papa? Mama? Papamamapapamamapapamama 😨

10 maanden geleden

doet onze peuter ook hoe harder wij praten hoe harder hij er doorheen schreeuwt of praat en als we er wat van zeggen gaat ie nog lachen ook

10 maanden geleden

Ah man, breek me de bek niet open.. toevallig heb ik er vandaag bijzonder veel last van😅 de heeele dag, 'papamamaaa, papamamaaa papaamamaa, wat ben je aan het doen? mamaaa niet praten, maar met mij spelen?' En net als klap op de vuurpijl toen ik op de wc zat heel hard gaan huilen omdat hij ook naar binnen wilde om te kijken🫠

10 maanden geleden

oh zo herkenbaar!! ik probeer heel rustig, op ooghoogte, duidelijk te zeggen "ik heb je gehoord. jij mag zo meteen praten, nu zijn wij even aan het praten". niet dat hij iets met die boodschap doet maar de aanhouder wint zeker?

10 maanden geleden

Fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn die dit zo ervaren 🫣 ik ben ook wel benieuwd of er iemand een goude tip heeft. Wij geven ook rustig aan dat ze even moet wachten etc maar dat helpt inderdaad (nog?) niet haha.. Ze fluistert tegenwoordig wel heel veel omdat ze op de peuterspeelzaal vinden dat ze te hard praat, dat vind ik dan ook wel weer sneu 🫢 Maar inderdaad wanneer ik in gesprek ben gaat ze er steeds harder doorheen 😆

10 maanden geleden

Reactie op AnnieD

oh zo herkenbaar!! ik probeer heel rustig, op ooghoogte, duidelijk te zegge ...
Zo doe ik het ook en als ze ouder worden gaan ze het echt begrijpen.