25 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben 3dgn gewoon alleen onderbroek en broek aan gedaan. Heel veel ongelukken gehad. Na 3dgn had hij het door. Gaf hij aan als hij moest plassen. Als hij een ongelukje had gehad gezegd dat zijn onderbroek droog moest blijven en hem nog even op de wc gezet om uit te plassen. Poepen is hier nog een probleem, dagelijks in zijn onderbroek terwijl hij weet dat het op de wc moet.

één jaar geleden

Onze dochter poepte en plaste al regelmatig op het potje. De poep ging eigenlijk altijd al wel goed op het potje. In een weekend hebben we de luiers gewoon weg gedaan. Ze heeft vanaf toen alleen nog maar een onderbroek aan gehad. Natuurlijk uitgelegd dat ze nu een onderbroek heeft en de plas en poep op de wc of het potje moet doen. De eerste dag heeft ze wat plas ongelukjes gehad. Hebben haar toen laten uitplassen op de pot. De dagen erna heeft ze nog maar een enkel ongelukje gehad. Daarna helemaal niet meer. Ja misschien een enkele keer, maximaal 1 keer per week. Op de opvang had ze vaker een ongelukje als ze druk aan het spelen was buiten. Na een week was dat ook voorbij en nu heeft ze daar ook geen ongelukjes meer. Tijdens de middag en nacht slaap heeft ze nog wel een luier om. Na de middagslaap is de luier droog. Na de nacht slaap, wordt de luier steeds droger. Toen ze zindelijk was, mocht ze een mooi cadeau uitkiezen 🥳 ze is er helemaal gelukkig mee! Ik ben in dr autostoel een matrasmatje gelegd. Mocht ze in de auto na een ongelukje hebben, wordt tenminste niet de hele stoel nat ☺️

één jaar geleden

Hier wil ze niet meer. Misschien te veel druk op gelegd? Voor poepen gaat ze juist wel naar het potje. Dus dat is wel gek.

één jaar geleden

Reactie op Verwachtend

Hier wil ze niet meer. Misschien te veel druk op gelegd? Voor poepen gaat z ...
Onze dochter was ook eerst poepzindelijk en daarna plaszindelijk. We hebben er geen druk op gelegd. Op het moment dat we dachten dat ze er aan toe was, hebben we de luier uit gelaten en alleen nog een onderbroek te doen. Toen was ze in een paar dagen zindelijk

één jaar geleden

Hier hebben we dit weekend de luier uitgelaten. Het lukte met af en toe een plasaccident. Maar het lukte voornamelijk omdat we aan zijn gedrag zagen wanneer er iets ging gebeuren... Hij komt het dus nog niet zelf zeggen (in zijn blote billen wel, maar niet met kleren aan). Hij gaat nu morgen naar de kinderopvang. Ik ging wel weer een luier aandoen, want anders worden dat veel accidentjes daar...

één jaar geleden

Ik ging elke keer vragen of ze moest plassen. En ze is al twee dagen zonder pamper maar gaat nog best vaak mis. Ik vind dat zo vies🤪 overal plas in huis….

één jaar geleden

Ik zou als volgende stap enkel een onderbroekje aandoen en samen even oefenen om deze uit te doen. Zal eerst ff wennen zijn en misschien wat ongelukjes maar dat geeft niet. Hij geeft het zelf aan, dat betekend dat het een poging waard is toch? Als het na een weekje toch te vroeg blijkt, kan je een pauze inlassen. Verder eerst voor het plassen gaan, poepen is lastiger omdat sommige kindjes denken dat het onderdeel van hen is. Als ie achter de bank kruipt gewoon het potje aangeven. Succes!

één jaar geleden

Reactie op Verwachtend

Ik ging elke keer vragen of ze moest plassen. En ze is al twee dagen zonder ...
Maar dat ruim je toch meteen op? Op de bank heb ik een waterdiwaterdicht kleed liggen. Ik pak gewoon de theedoek, met een sopje na en gooi savonds alle doeken en broekjes in de wasmachine.

één jaar geleden

Wij hebben een hele rollercoaster aan zindelijkheidstraining achter de rug. Ze begon super goed! Gewoon in haar blote billen laten rondlopen en ging vrijwel direct (en zonder wat te zeggen) op het potje zitten. Ze had af en toe een plas accidentje. 💩 had ze na een weekje door. Daarna overgestapt op onderbroekjes en dan leek het of ze was alles vergeten ofzo. Alles in haar broek, ze gaf helemaal niet aan wanneer ze moest, ik moest haar er echt zelf op zetten en dan ging het nog o zo vaak fout. Dit een maand lang… zo rot maar we hebben doorgezet. Nu gaat het goed, we kopen haar om met cadeautjes. 😅 Elke keer ze op potje plast of poept mag ze een sticker plakken. Is haar stickerblaadje vol (gevarieerd tss 5 en 9 stickers) dan krijgt ze een cadeautje. Gewoon wat shit bij de action gaan halen voor kleine prijsje. (Puzzel, dino’s, stickers, bellenblaas, spelletjes) Nu doet ze het dus goed, ze geeft nu zelf aan wanneer ze moet plassen/poepen en dan zet ik haar op het potje. Het gebeurt wel eens dat er kleine drupjes in haar onderbroekje zitten maar ja het is een goed begin. Weet niet of je hier wat uit kan halen maar heel veel succes het kan heftig zijn. 🍀

één jaar geleden

We hebben als volgende stap de luier uitgelaten. Thuis, in het weekend, ging dat vlot. Hij kwam het nooit zeggen, maar deed al zijn plasjes op de vaste pot-momentjes. En kaka als wij zelf zagen dat hij moest kaka doen. Na een dagje zonder luier in de opvang was heel nog steeds droog! Alle plasjes op het potje! Ik dacht, dit gaat makkelijk. Maar ons zoontje deed daar geen kaka, wat niet van zijn gewoonte is. De dag erna 2x ongelukje met kaka in de broek. De dag erna weer niets. De 4de dag belde de opvang ons. Ons zoontje moest kaka doen en durfde niet! Hij was ontroostbaar en in paniek. Ik ben hem gaan ophalen, het was zo zielig. Sindsdien hebben we een stapje teruggezet, die stress reactie was te groot. Maar nu durft ons zoontje geen kaka meer doen! Ook niet in de luier! Hij houdt vaak een dag op en schiet, als de aandrang er is, helemaal in paniek. Hij zegt: Wil niet kaka doen. Hij zoekt ook geruststelling: grote jongens doen ook kaka in pamper. Het is dus plots een heel stress ding geworden, of het nu met of zonder luier is :-( Help?

één jaar geleden

Reactie op Honingzoet

We hebben als volgende stap de luier uitgelaten. Thuis, in het weekend, gin ...
Hi, onze dochter is ook een tijdje bang geweest om te poepen.. geen leuke periode omdat ze helemaal in paniek raakte en telkens maar kleine beetjes poepte en we bijvoorbeeld een hele middag zoet waren hiermee… we hebben het toen zo min mogelijk aandacht gegeven. Inderdaad luier weer aan en telkens gerustgesteld: iedereen doet een poepje en dan allemaal namen noemen. Dat hielp wel, na een tijdje was de paniek eraf. Ze vindt het nu nog steeds niet leuk en verzet geen stap meer zodra er poep in haar luier zit… Na een tijdje weer geprobeerd zonder luier maar das nog geen succes. Voorlopig het zindelijk worden opgegeven, althans ze zegt heel vrolijk ik ga nu plassen / poepen in de luier!!, dus ze weet het wel, maar de wc/potje is gewoon nog no go.., geen idee nog hoe we dat minder spannend kunnen maken..

één jaar geleden

Reactie op Mar23

Hi, onze dochter is ook een tijdje bang geweest om te poepen.. geen leuke p ...
Dank je voor je reactie! Wij stellen ook de hele tijd gerust en stellen de rest van de zindelijkheidstraining uit tot hij weer op zijn gemak is. Frustrerend als ik van vriendinnen hoor dat zij er niet echt iets voor moesten doen en het gewoon vanzelf ging:')

één jaar geleden

Reactie op Honingzoet

Dank je voor je reactie! Wij stellen ook de hele tijd gerust en stellen de ...
Ja.. hopelijk is hij snel over z’n paniek heen.. das gewoon zo sneu.. en het zindelijk worden komt wel een keer hou ik me maar voor :)

één jaar geleden

Nou onze dochter wil echt niet zonde luier. Soms krijg ik haar even op het potje of wc maar al snel wil ze er vanaf en doet ze niks. Ze gaat echt huilen en vraagt om een luier. Ook heeft ze een paar x op de grond geplast en dat vind ze vreselijk maar op het potje doen ho maar. Ik denk dat ik dus nog maar even wacht want wil er geen strijd van maken. Iemand misschien nog tips??

één jaar geleden

Dit had mijn dochter ook heel erg. We proberen nu vaak even op het potje te gaan als de luier toch al uit is. Dus bij het verschonen en als ze uit de douche komt etc. Dan gaat het wat makkelijker. Soms komt er niks, soms een mini plasje. Nu sinds 2 dagen met een sticker kaart begonnen en nu begint ze het al interessanter te vinden en wou ze vanmiddag al een keer uit haar zelf op het potje. Ik las hier onder van een dame dat ze met een stickerkaart werkte en na een aantal stickers een cadeautje gaven. Hier lijkt het ook meer interesse op te wekken dus ben benieuwd!

één jaar geleden

Reactie op Joanp

Nou onze dochter wil echt niet zonde luier. Soms krijg ik haar even op het ...
Dw reactie hieronder was trouwens een reactie op jouw bericht 😉

één jaar geleden

Reactie op Mjv2407

Dit had mijn dochter ook heel erg. We proberen nu vaak even op het potje te ...
Sticker kaarten heb ik hier allemaal in huis maar niks werkt haha . Ze zegt doodleuk ike hoeve niet kadootje 😂😂 . Als we gaan douchen gaan we altijd even op de wc en dat doet ze dan wel en dan zegt ze pssss en dan klaar nog nooit een plasje gedaan. Ze is van eind mei en eigenlijk is ze met alles erg snel maar dit is denk ik nog even te vroeg voor haar

één jaar geleden

Reactie op Joanp

Sticker kaarten heb ik hier allemaal in huis maar niks werkt haha . Ze zegt ...
🤣🤣 Ja nog even geduld hebben dan, ooit gaat het lukken 😜 Mijn dochter is van 6 mei en het was hier voorheen ook altijd ff 1 sec zitten en eraf 😅 of er totaal niet op willen. Maar er lijkt nu verandering in te komen dus hopelijk zet ze deze keer door.

één jaar geleden

Hier is het paniek kaka doen voorbij. Hij doet weer "gewoon" kaka in de pamper (al verstopt hij zich wel). Maar hij wil helaas helemaal niet meer op de pot, zelfs niet meer voor een plasje.... terwijl dat ervoor prima lukte. We er maandenlang (heel geleidelijk opgebouwd) op geoefend en nu is het allemaal weg... frustrerend.

één jaar geleden

Reactie op Honingzoet

Hier is het paniek kaka doen voorbij. Hij doet weer "gewoon" kaka in de pam ...
Hier is de lol ook van het potje af. Maar bij de kinderopvang betrekken ze hem er nu bij en hij ziet de grote kinderen op de wc plassen. Thuis zeg ik altijd: Romeo en Tim gaan ook op de wc plassen. Zij zijn grote jongens. En dan zegt hij altijd: ik ook een grote jongen en dan gaat hij zitten 😄 Namen van nichtjes en neefjes gebruik ik ook vaak.