75 Reacties

één jaar geleden

Reactie op R_e_nske

Oh dan zitten we best dicht op elkaar qua kindjes! Wat leuk!! Zou je het le ...
Jahoor dat vind ik wel leuk:)

één jaar geleden

Reactie op Babygirlofboys2022

Jahoor dat vind ik wel leuk:)
Voeg me anders even toe op insta! r_e_nske

één jaar geleden

Reactie op R_e_nske

Voeg me anders even toe op insta! r_e_nske
Ik volg je

één jaar geleden

Wat leuk! Gefeliciteerd! Hier ook twee kinderen met weinig leeftijdsverschil. Ons zoontje is van 17 juni 2021 en onze dochter is van 24 mei dit jaar. Zit dus nog geen jaar tussen. Het derde trimester van de zwangerschap vond ik wel pittiger dan met de eerste. Tip, ik had hier een kinderopvang box omdat mijn zoon zich tijdens deze periode ging optrekken en staan. Dan hoef je niet met je dikke buik je kind uit de box te halen. Ook de eerste twee maanden met onze dochter was even aanpoten. Beide kids hadden nog veel aandacht nodig. Nu we alles weer wat in een ritme hebben, vind ik het juist heerlijk!

één jaar geleden

Inmiddels kan mijn zoontje heel lief zijn voor zijn zusje. Dit heeft wel even geduurd. ☺️

één jaar geleden

Reactie op AnnnM

Inmiddels kan mijn zoontje heel lief zijn voor zijn zusje. Dit heeft wel ev ...
Wat een mooie foto 💙

één jaar geleden

Reactie op Pandadroom

Hey, allereerst; gefeliciteerd! Mijn meiden schelen 14 mnd. Oudste 18 mnd e ...
Zelfde hier, twee meiden met 16 maanden verschil. De oudste is ruim 1,5 en de kleinste 3,5 maand. Eveneens een geoliede machine (maar ze zijn beiden heel relaxed, dat scheelt..). Je zit al in de luiers, dus 1 meer of minder maakt niet uit! De kleinste ligt graag op haar buik naar haar grote zus te kijken, met een grote tandeloze glimlach. Dat is ontroerend maar heel mooi omdat ze van baby af aan interactie hebben samen. Ik kan me daarom oorstellen dat er vooral ook een voordeel ligt niet alleen in efficiëntie (als ze wat ouder zijn samen in bad, samen boekjes lezen) maar met name dat de kleinste zich goed optrekt aan de oudste, ofwel graag na wil doen wat de grote zus doet. En dus snel dingen leert die langer duurden bij de eerste :)

één jaar geleden

Reactie op AnnnM

Inmiddels kan mijn zoontje heel lief zijn voor zijn zusje. Dit heeft wel ev ...
Wat schattig dit ❤️❤️

één jaar geleden

Ik ben wel benieuwd wat echt tips en handigheden zijn als je kindjes zo dicht op elkaar hebt.. Hierboven lees ik al Duowagen.. (ben aan het kijken maar welke is handig?) Kinderopvang box Tips zijn heel welkom hier.. 😀

één jaar geleden

Reactie op Lynn C

Ik ben wel benieuwd wat echt tips en handigheden zijn als je kindjes zo dic ...
Hier ook duo wagen.. zit te kijken naar een donkey duo

één jaar geleden

Reactie op Lynn C

Ik ben wel benieuwd wat echt tips en handigheden zijn als je kindjes zo dic ...
Ik denk dat het beetje aan je budget, smaak en wensen ligt.. Wij hebben de cybex gazelle S en erg tevreden mee. Daarvoor hadden we een mutsy voor 1 kindje en daar waren we niet tevreden mee.

één jaar geleden

Reactie op Pandadroom

Ik denk dat het beetje aan je budget, smaak en wensen ligt.. Wij hebben de ...
Jaa ik weet t gewoon niet.. opzich budget wil ik er wel voor vrij maken als t echt gewoon handig is.. eerst dacht ik.. maar dat is miss naïef.. we gebruiken de huidige wagen voor de nieuwe baby en dan kopen we klapbuggy voor de kleine die dan 1 is. Want ik zie mezelf niet zo snel met 2 kleintjes op pad gaan dus is er altijd iemand extra mee en dus kunnen 2 wagens geduwd worden..

één jaar geleden

Wij hebben ze bewust zo dicht op elkaar. 16 mnd verschil. Hetgeen dat ik fijn vind: - s'middags zorgen dat ze tegelijk slapen - voedingsmomenten zoveel mogelijk tegelijk (als mn baby melk wil dan krijgt mn oudste z'n fruit/brood/tussendoortje. Zo zitten we vaak samen aan tafel en krijgt hij geen uitprobeergedrag tijdens het voeden) - de oudste heeft sinds de geboorte van de baby een bedtijdritueel. Hierbij krijgt hij volledige aandacht voor zichzelf. Gezellig op schoot een boekje lezen, nog wat kletsen over de dag, lekker knuffelen... Zn zusje is hierbij altijd beneden of in bed. Ik merk dat hij hier echt behoefte aan heeft. Verder gebruik ik de draagzak bij het boodschappen doen. De oudste zit in de winkelwagen, de jongste in de draagzak. Ik heb zo mn wagen leeg voor mn boodschappen en mn handen vrij, en geen peuter die in de winkel de verkeerde kant op loopt of op de grond gaat liggen ofzo. Verder heb ik een Joolz geo 2e hands gekocht. Zo zit de bovenste voor/bovenin, de jongste ligt daar onder.. Verder vond ik t bij mn 1e heel belangrijk dat hij in bed sliep... Dat heb ik nu helemaal losgelaten, anders kom je de deur niet meer uit... S'ochtends na de eerste voeding ga ik altijd de deur uit.. boodschappen doen of naar de speeltuin bijvoorbeeld. De baby moet dan maar in de Maxi-Cosi of kinderwagen slapen, want ik vind naar buiten gaan en dingen ondernemen erg belangrijk.

één jaar geleden

Hoiiii ik heb 2 dochters met 11 maanden verschil. De oudste is van 6 juni '21 en nu 15 maanden en de jongste is van 15 mei en nu vandaag precies 4 maandjes. Ik vond de zwangerschap wel heel zwaar met een kleine die nog niet loopt.. Toen de jongste is geboren ging ze lekker in het ritme van de oudste mee! Ik heb geen schema's kijk altijd naar wat ze aangeven en dat werkt hier heel goed! Zijn ook gezegend met 2 makkelijke baby's 🙈 Ik heb wel 2 stokke stoelen waarvan 1 met newborn set. Zo kan ik de een de fles geven en de ander bijv brood. En ik zweer bij mijn Uppababy vista V2 duo. Fijne kinderwagen met genoeg ruimte voor de kindjes en hele grote boodschappen mand. Een goede draagzak kan ook maar ik heb lichamelijk wel een klap gekregen.. Dus ik ben heel blij dat we er lekker uit kunnen en ik niet hoef te dragen. De oudste is zeer ondernemend en klimt overal op en uit, dus de box is af en toe m'n beste vriend! 😂 Het is super leuk en lief om te zien hoe ze nu al steeds meer naar elkaar toe groeien! Succes en een fijne zwangerschap gewenst! Verlies jezelf niet door alle drukte en het komt helemaal goed! 🤗

één jaar geleden

Hier is het nog even spannend want het begint erop te lijken dat ik een miskraam krijg 😢

één jaar geleden

Reactie op R_e_nske

Hier is het nog even spannend want het begint erop te lijken dat ik een mis ...
Ah wat heftig.. waar heb je last van nu?

één jaar geleden

Reactie op Pandadroom

Ah wat heftig.. waar heb je last van nu?
Op t moment nergens maar gisteren krampen en de wekenindicator is naar achteren gegaan ipv naar voren, gisteren iets bloed verloren

één jaar geleden

Reactie op R_e_nske

Op t moment nergens maar gisteren krampen en de wekenindicator is naar acht ...
Ah wat eng. Ik duim voor je 🙏

één jaar geleden

Reactie op R_e_nske

Hier is het nog even spannend want het begint erop te lijken dat ik een mis ...
Sterkte!

één jaar geleden

Helaas…