23 Reacties
één jaar geleden
Hier 2 meisjes, van bijna 17 maanden en eentje van 10 weken. Ze schelen 14 maanden. De jongste was geheel onverwachts en niet gepland aangezien de eerste via een fertilliteitstraject is gegaan en ik dus niet had verwacht dat het bij een 2de wel zomaar zelf zou lukken.
Het is even pittig, vooral de oudste is heel druk en momenteel alles aan het uittesten en heeft woede uitbarstingen als ze haar zin niet krijgt. Ik vind het moeilijk om daarmee om te gaan. De jongste is gelukkig heel rustig en tevreden. Ze slaapt goed en huilt alleen als ze honger heeft.
Financieel is het geen probleem. De opvang is de enige hoge kostenpost. Daaraan moeten we zelf maandelijks ongeveer €1000 zelf betalen voor 3 dagen opvang. Ik werk 32 uur en heb 1 dag met de kinderen. Minder werken kan wel, maar ga ik niet doen. Ik vind 1 dag echt de max om met de kinderen thuis te zijn doordeweeks.
Ik had liever wat meer jaren tussen beide kinderen gehad. Helaas is daar nu niets aan te veranderen. Het zal de komende tijd pittig blijven, maar denk ook aan de voordelen dat ze zo dicht op elkaar zitten.
één jaar geleden
Ten eerste jij ook gefeliciteerd natuurlijk! Ik ben nu 6+1 waarschijnlijk, ...
Dankjewel! Hopelijk wordt de misselijkheid niet zo erg als de vorige keer en blijft de zwangerschap gewoon goed gaan! Ik herken dat gevoel van nerveus zijn voor wat komen gaat heel erg. Die vorige zwangerschap was toch wel echt een donkere periode uit mijn leven.
Hopelijk deze keer voor ons beiden een fijnere zwangerschap 🙏