24 Reacties

één jaar geleden

Wij bieden hier 4 flesjes aan op de volgende tijden: 07:00, 11:00, 15:00 en 19:00.

één jaar geleden

Hier ineens 2 flessen en drinkt bizar veel per keer. S'morgens 300+10 en savonds 240+8. De rest is vaste voeding. Poept, plast en groeit goed en is best wel gezojd. Zou mij niet blindstaren, jouw baby geeft zelf aan waar hij aan toe is.

één jaar geleden

Hier ivm slechte drinker maar goede eter ook overgestapt naar 3 flessen. Hij zit nu op 3 flessen van 150 en vind dit meer dan genoeg. Consultatiebureau vind het ook goed nou dan vind ik het prima

één jaar geleden

Ik volg even want hier dezelfde situatie! Weliswaar dit ritme; 7u 210cc 9u fruit 12u boterham + 180cc (wil ik 120 of 150 van gaan maken) 16u groente + fles maar fles is vaak te veel en komt er weer uit, dus die wil ik gaan weglaten 18/19u 180cc en naar bed

één jaar geleden

Reactie op Muisje23

Hier ivm slechte drinker maar goede eter ook overgestapt naar 3 flessen. Hi ...
Goed om te lezen dat het consultatiebureau het goed vindt, dan hou ik het ook zo.

één jaar geleden

Mijn dochter drinkt ook maar drie (eigenlijk zelfs maar 2,5) flesjes. Meer krijg ik er niet in.

één jaar geleden

Hier ook 4 flesjes 07:00-11:30-15:30-19:30 Nog niet begonnen met boterhammen etc

één jaar geleden

Toevallig gister met het consultatiebureau gebeld ivm het zelfde. Ons schema: 7.30 fles 180 9.00 fruit 11.00-12.00 hele boterham + fles (?) 120 15.00 fles 180 17.00 avondeten 19.00 fles 210 Wij gaan nu proberen die fles bij de boterham weg te halen. En dan 3 flessen van 210 te geven ☺️

één jaar geleden

Reactie op jz123

Toevallig gister met het consultatiebureau gebeld ivm het zelfde. Ons schem ...
Waarom zou je de fles bij de boterham weghalen? Dat is toch een logisch melk moment (later is dat brood met een beker melk) Je zou ook dit kunnen proberen: 7.30 fles 180 9u fruit 11.30 brood+fles (hoe meer brood hoe minder melk, maar zoiezo 120) 15u tussendoor (yoghurtje, wat groente, of een liga+water) 17u avondeten 19u fles

één jaar geleden

Bij ons krijgt ze maar 2-3 flessen, maar in België is het sowieso anders dan in nederland. ons schema is: 6u30 fles 210+7schepjes 8u00 beetje brood 11u30 250g groentepap + beetje water 15u30 180à200g fruitpap (eet niet meer) + klein flesje melk. 18u00 beetje brood 19u30 fles 210+7 schepjes

één jaar geleden

Ik merk dat de tijd ertusen vaak zo kort is, te kort om alqeer honger te creeren. Als ze hier om 17.00 haar avondpotje krijgt heeft ze niet al 1 of 1,5 later weer honger en laat dan haar flesje voor zeker de helft over. Zelfde id ochtend. Hoe is dat bij jullie?

één jaar geleden

Onzin. Ik heb van de week precies dezelfde schema gekregen van mijn pre logopediste voor mijn 6.5 maand oud zoontje. Sommige kinderen zijn sneller toe aan vaste voeding. En zolang ze goed groeien en eten en drinken is het prima. Hier gaat het super nu. Lekker aan je schema houden ☺️

één jaar geleden

Reactie op Gaby84

Ik merk dat de tijd ertusen vaak zo kort is, te kort om alqeer honger te cr ...
Dit is de reden waarom ik het groentehapje tegenwoordig om 15.30/16.00 uur geef. Nu drinkt ze haar papfles van 210cc weer helemaal leeg voor bedtijd.

één jaar geleden

Ik vind die schema's altijd zo knap. Worden jullie kindjes elke dag om dezelfde tijd wakker ? Of maken jullie die wakker ?😅 en ook in het weekend ?

één jaar geleden

Reactie op Joleintje

Ik vind die schema's altijd zo knap. Worden jullie kindjes elke dag om deze ...
Nee mijne wordt vaak tussen 5/6:00 wakker. En door de dag heen kan het verschillen maar als je gewoon aan een schema houd betreft voeding maken de tijden niet zoveel uit, daarin ga je met je kleine mee

één jaar geleden

Waarom zou je de fles bij de boterham weghalen? Dat is toch een logisch mel ...
Omdat ik dit niet zo’n logisch fles moment vind. Een fles is een volledige voeding, een boterham ook. Dus ik vind dat erg veel tegelijk. Nu drinkt ze water bij de boterham. En om 15.00 een fles en evt nog wat maïs vingers als ze daar zin in heeft. Dit gaat voor nu heel erg goed 😌

één jaar geleden

Reactie op Joleintje

Ik vind die schema's altijd zo knap. Worden jullie kindjes elke dag om deze ...
Haha wij kunnen meestal dit schema zo volgen ja. Soms slaapt ze korter dus dan is t bijv na een voeding weer meteen slapen. Of soms juist na een voeding nog spelen. En mocht t echt zo zijn maak ik haar inderdaad wakker.

één jaar geleden

Reactie op jz123

Omdat ik dit niet zo’n logisch fles moment vind. Een fles is een volledige ...
Wij doen t zelfde inderdaad! Geef dit advies op werk ook, werk in de kinderopvang.

één jaar geleden

Reactie op Saniieta

Onzin. Ik heb van de week precies dezelfde schema gekregen van mijn pre log ...
Ok ga ik doen. Drie flesjes gaan goed nu. Ik wilde alleen niet dat hij niet genoeg voedingsstoffen zou binnen krijgen, omdat alles wat hij nodig heeft in de melk zit. Maar met groente en fruit erbij is het hopelijk ook genoeg.

één jaar geleden

Toevallig deze vraag gesteld bij cb. Mijn kindje is 6,5 maanden. Genoeg hebben aan 3 flessen is normaal naarmate ze meer vast voedsel gaan eten was het antwoord, meestal rond 7-8 maanden, maar elk kindje is anders. Mij werd geadviseerd om over een paar weken even te gaan wegen bij het inloopspreekuur om te zien of de groei mooi doorgaat.