15 Reacties
één jaar geleden
Dat is erg rot. Helaas geen tips voor je, het niet willen eten is herkenbaar. De afgelopen maand heeft mijn kleintje 4 kiezen doorgekregen. Op wat avondeten en af en toe btje cracker na wilde ze niks, ook bijna geen fruit, nu langzamerhand weer iets meer. Het enige wat ze toen wilde was bv.
één jaar geleden
Hi! Wij hebben ook net zo een periode achter de rug met onze dochter. Het is super sneu indd.
Ze at ook heel weinig. Wij gaven haar weer gepureerd of geprakt eten zodat ze niet hoefde te kauwen en het meteen weg kon slikken. Ook vond ze het fijner als het eten minder gekruid was.
Verder gaven we dan vaak nog wel een smoothie met groente en fruit dat nam ze gelukkig dan wel.
Ook hielp wat afleiding met speelgoed of tv.
Het is helaas even doorbijten en 4 kiezen tegelijk is ook behoorlijk pittig. Bij ons werd het na 2 weken weer beter.
één jaar geleden
Reactie op Marel1
O naar, begrijp je zorgen.
Misschien als hij er zo veel last van heeft een ...
Ik heb hem inderdaad 1x een zetpil gegeven. Misschien inderdaad achter de hand houden voor de momenten dat het echt pittig is voor hem. Misschien dat dat in combinatie met die gel wel zorgt dat hij weer even wat binnen krijgt. Kan me niet voorstellen dat hij vol met energie blijft zitten met zo weinig eten.
één jaar geleden
Reactie op Girlmom1905
Hi! Wij hebben ook net zo een periode achter de rug met onze dochter. Het i ...
Ook gepureerd eten gaat er hier amper in. Vanille vla lukte nog wel een paar dagen geleden, maar zelfs dat wil hij momenteel niet.
Vrijdag heeft hij wel zelf zijn frietjes gegeten, daar was ik heel blij mee. Daarentegen, de frikandel gaat er normaal erg goed in, maar na 2 stukjes wilde hij deze ook niet meer. Het is zo wisselend. Het ligt niet eens aan smaak. Zijn favoriete eten gaat er niet beter in dan ander eten.
Het is zeker even doorbijten. Ik kijk uit naar het moment dat het beter gaat en hoop dat dat snel zal komen 🤞🏻.
één jaar geleden
Hej, bij ons kreeg ze ook 4 kiezen tegelijk! Nu zijn ze allemaal goed door, maar afgelopen 2/1,5 week at ze ook erg slecht. Uiteindelijk maar gewoon losgelaten met de gedachten, als ze door zijn eet ze weer😃 heb wel yoghurt met gemalen banaan/aardbei en bladspinazie gegeven. Was lekker koud en kreeg ze toch wat groente/fruit binnen. Dat werkte echt goed en vond ze ook lekker!😁
En inderdaad tijdens t eten afleiden met speelgoed. Maar is even doorbijten totdat ze allemaal door zijn.
Succes!☺️
één jaar geleden
Hier momenteel ook weer zo ver!! Alleen drinkt mijn zoontje er ook niet goed bij dat maakt mij zorgen! Geef nu soms appelmoesje dat wil hij wel door de kou!! Of waterijsje zodat hij nog wel wat vocht binnenkrijg!!
één jaar geleden
Helaas geen tips, maar hier komen nu ook 3 kiezen door en inderdaad weinig tot niks eten. Ze is al geen goede eter en ze zit echt op het randje qua ondergewicht met haar gewicht, maar kan haar niet dwingen.
Inderdaad ook het gehang en huilen telkens. Ze kan zichzelf prima vermaken normaal gesproken, maar nu wil ze alleen maar bij je zitten
één jaar geleden
Bedankt allemaal voor alle tips!!
Ik denk dat mijn zoontje van meer last had dan alleen zijn kiezen. Hij heeft zo’n 6 dagen geen eetlust gehad, ik kreeg er amper iets in. Echter, na een paar dagen kwam ineens zijn eetlust weer terug!
Mijn man verloor toen echter al zijn eetlust, dus ik denk dat ons zoontje een virusje te pakken heeft gehad.
Inmiddels eet hij weer als van ouds, dus ik ben helemaal opgelucht!
één jaar geleden
Je geeft aan dat hij zijn lippen op elkaar houdt, helpt het misschien om hem zelf te laten eten? Onze dochter wil ineens niet meer gevoerd worden, wellicht dat dat nog wat helpt....
Verder denk ik vooral aan vloeibare dingen: soep, yoghurt, dunne havermoutpap...
Succes, echt zo sneu altijd!!
één jaar geleden
Reactie op Sesame
Je geeft aan dat hij zijn lippen op elkaar houdt, helpt het misschien om he ...
Goede tip!
Hij eet inderdaad het liefst zelf. Ik vind alleen niet alle gerechten geschikt voor hem om zelf te eten. Bijvoorbeeld als wij burritos/wraps eten, krijgt hij de saus met daar doorheen stukjes van de wrap. Hoe doe jij dat bij je dochter? Ons zoontje kan nog niet omgaan met bestek en ik geloof niet dat hij veel binnen zal krijgen als hij zoiets met zijn handen moet eten 😅.
één jaar geleden
Wij maken hier dan altijd een bananen shake haha.. gewoon yoghurt in een blender met banaan en evt ander fruit. En dan in een fles geven met tuitje zodat hij echt een soort smoothie heeft. Heeft hij nog nooit over geslagen! Zelfs met hoge koorts niet. Wie weet een idee om te proberen?