8 Reacties

één jaar geleden

Ik ben inmiddels 23 weken zwanger en nog geen dag misselijk geweest... vorige zwangerschap tot week 16 dagelijks overgegeven... dus het zegt echt niks... Gewoon proberen te relaxen, onder de 6 weken is er geen hartje te zien op een echo, dus dan zou ik er ook zeker geen aanvragen... Ik vond het fijn om in die weken af en toe een testje te doen... de streep wordt vaak nog wat duidelijker/sneller zichtbaar, dat zegt vaak ook dat het goed zit

één jaar geleden

Ik ben inmiddels 23 weken zwanger en nog geen dag misselijk geweest... vori ...
Ja je hebt gelijk.. moet ontspannen. Ik was nu mijn 1e zwangerschap ook niet misselijk, maar omdat ik dat nu wel een beetje was en nu niet meer, maak ik me zorgen. Zal inderdaad even zo’n test doen. Maar dat hormoon waarop je positief test blijft toch in je bord ondanks miskraam ?

één jaar geleden

Reactie op romee1983

Ja je hebt gelijk.. moet ontspannen. Ik was nu mijn 1e zwangerschap ook nie ...
Bord is bloed

één jaar geleden

Zolang jij geen bloed hebt verloren heb je ook nog geen verloren miskraam gehad.. je kan een vroege echo aanvragen bij de verloskundige of een echocentrum omdat je wil weten of er iets zit. Vanaf week 6 ongeveer kan er pas een kloppend hartje worden gezien en zelfs dat is niet gegarandeerd. Dat je nu niet misselijk meer bent wil ook niet zeggen dat het fout is gegaan. Er zijn dames (waaronder ikzelf ook) helemaal niet misselijk zijn in de huidige zwangerschap of in het prille begin niet en het tweede trimester ineens wel. Ook het verliezen van (roze/bruin) bloed wil niet meteen zeggen dat het niet goed zit. Je weet het dus echt pas na een echo (liefst met kloppend hartje). 🙏

één jaar geleden

Dank voor jullie reacties ! Tel de dagen af tot de echo 🙏

één jaar geleden

Reactie op romee1983

Ja je hebt gelijk.. moet ontspannen. Ik was nu mijn 1e zwangerschap ook nie ...
Mocht het zijn dat je wel een miskraam hebt, dan worden je testen ook niet donkerder. Dus je zou inderdaad testjes kunnen doen en kunnen kijken of de streepjes donkerder worden 🍀 succes!

één jaar geleden

Reactie op embeetjex

Mocht het zijn dat je wel een miskraam hebt, dan worden je testen ook niet ...
Zal ik doen!

4 maanden geleden

Hai Romee, hoe is dit bij jou afgelopen? 🤍