13 Reacties
vor einem Jahr
Afgelopen keer dat wij bij het CB waren gaven ze aan dat 500 gram aankomen in een periode van 4 maanden tijd ‘niet normaal’ is. Ook hier een kleine met veel doorkomende tandjes (zelfs kiezen) en ook veel ziekte… Daarbij kreeg hij ook nog een sprong en ontwikkelt hij zich bere snel. Ik maak me er niet druk om… Het CB bureau blijkbaar wel. Die gaven aan dat ze twijfelde of hij wel genoeg vezelrijke voeding kreeg, waarbij ik direct dit van tafel heb geveegd.
Mijn mams heeft het groeiboekje van mij erbij gehad en ook ik was rond dezelfde leeftijd van mijn kleintje nauwelijks aangekomen. Ik zou me er echt niet druk om maken. Als zijn groeicurve netjes op zijn eigen (!) lijn is, is dit helemaal prima! Geen kind is hetzelfde… Ook met aankomen niet!
vor einem Jahr
Hier net hetzelfde. Volgens cb was ze ook niet genoeg bijgekomen. Maar ze hielden geen rekening met ziek geweest te zijn en dat ze in die periode is beginnen stappen. Dus normaal dat ze dan niet veel bijkomt want ze loopt het er allemaal af 🤭 zo lang je kindje gelukkig en actief is moet je u echt geen zorgen maken hoor... cb spreekt zichzelf ook graag tegen hoor... de controle daarvoor woog ze teveel en was ze te klein. Laatste controle woog ze te weinig en was ze groot... was 1cm gegroeid en 200gram bijgekomen... snappen wie snappen kan 😅🤭
vor einem Jahr
Hier ook een keer extra gewogen vanwege niet genoeg aankomen. Hij is nu wel iets aangekomen maar nogsteeds aan de dunne kant. Man is ook altijd een slungel geweest dus ik vind er zelf ook niet teveel van. Wel fijn dat ze t in de gaten houden, mocht er een medische oorzaak zijn. Wij zijn wel gestart met volle melk geven. Misschien helpt dat?
Verder zou ik zeker als hij idd ziek is geweest en tanden heeft gekregen niet te veel zorgen maken.
vor einem Jahr
Ja hier ook. Ze kwam telkens maar 250 gram aan in 2 a 3 maanden. Zijn ook doorverwezen naar de kinderarts. Ze hebben bloed geprikt en moesten urine inleveren. Kwam niks uit. Dinsdag weer nacontrole.
We gaven haar veel volle kwark. Ze eet nu wel wat beter en ze krijgt ook toetjes nu en als we ergens op visite zijn en er staat chips op tafel dat eet ze helemaal op. Lekker laten aankomen, maar lang en dun is wel haar bouw dus maak mij er niet druk om
vor einem Jahr
Reactie op Love3
Calorierijke tussendoortjes? Dikke laag boter met pindakaas? Bij weigeren w ...
Normaal is het ritme ongeveer
7:00 boterham
10:00 fruit
12:00 boterham met gekookt of gebakken ei erbij
13:00 fruit
17:00 avondeten + Toet
Tussendoor ook wel een koekje of een ontbijtkoek.
Moet zeggen dat er tegenwoordig weinig ritme is en ik de hele dag probeer om er wat in te krijgen. Gister na gepraat te hebben met collega’s, gewoon weer een pot nutrilon gekocht en Savonds om 7 uur nog een fles gegeven (ging op) zij gaven aan dat hij zo in ieder geval wel wat binnen krijgt
vor einem Jahr
Reactie op sbf1712
Normaal is het ritme ongeveer
7:00 boterham
10:00 fruit
12:00 boterham met ...
Slim die fles! Krijgt onze dochter ook nog. Wij hebben net een opname achter de rug voor haar groei. Bij haar fruit ‘s ochtends en ‘s middags krijgt ze nog een cracker met boter en beleg.
‘s Avonds na haar warme maaltijd (eet ze bijna niet) nog een boterham en een fles.
Hopelijk snel weer wat groei!
vor einem Jahr
Gelukkig hoef je je meestal geen zorgen te maken! Dus ik zou niks anders gaan doen, gewoon laten eten wat jullie eten/ willen aanbieden en verder niks bijzonders. Er is natuurlijk wel een reden dat het CB hier alert op is en gelukkig maar (waren ze dat maar bij ons geweest). Wij hebben de andere kant meegemaakt; onze tweeling was amper aangekomen, ik maakte me veel zorgen maar werd totaal niet gehoord. cB wuifde mijn zorgen weg, er werd geen actie ondernomen en helaas kwamen we er daardoor pas veel later achter dat er wel degelijk een medische reden was waarom ze allebei niet aankwamen. Niet om bang te maken, maar om aan te geven; er kán iets aan de hand zijn, dus extra check is niet overbodig en doorverwijzen mocht hij alsnog niet aankomen wel echt doen!
vor einem Jahr
Ze komt hier ook zeer slecht aan, eigenlijk altijd al gehad, alles is medisch nu helemaal uitgesloten.
Dus we houden het er nu maar op dat ze nagenoeg geen hongergevoel heeft en te weinig eet en heel veel beweegt.
Ze krijgt nog 3 flessen en we hebben nu nutrinidrink die we daar doorheen moeten doen voor extra voedingsstoffen en calorieën.
Ze was in de afgelopen 4 maanden zelfs afgevallen, nu deze maand 50 gram gegroeid door de nutrinidrink.
Maar verder is ze heeel vrolijk dus maak me verder geen zorgen, ze heeft alleen niet zo’n zin in eten.
vor einem Jahr
Herkenbaar. Onze dochter eet ook slecht en blijft achter in groei. Ze is nu 78cm en net geen 9 kilo. Ze is altijd al klein geweest, maar ook haar eigen groei lijntje blijft achter. Al 1 keer bij de kinderarts geweest en in januari weer terug om naar mogelijk medische oorzaken te kijken. Ze eet nu eigenlijk vooral fruitzakjes, 2 keer een fles, soms een boterham, soms wat vlees. Op het kinderdagverblijf soms fruit en rauwkost. Voorheen lukte potjes en kwark, maar daar is ze mee gestopt. Vers eten heeft ze nog nooit gewild. Blijft zo zoeken elke keer. Nu ook doorkomende hoektanden, dus alles gaat nog lastiger dan normaal.