4 Reacties
één jaar geleden
Koorts betekend dat het lichaam ergens tegen vecht. Dus zolang er vocht in gaat en hij alert blijft is er niet zo heel veel aan de hand. Mijn beide oudste kinderen hebben met hoge koorts thuis een week lang ziek op bed gelegen. Geen probleem. Mijn jongste had lage koorts (eigenlijk amper) maar was 1 keer super afwezig en 1 maar gestopt met plassen en eten. Je merkt het echt wel als het echt niet goed gaat. En het kinderlicjaam kan veel hebben. Maar bij 40.5 na meer dan 24 uur paracetamol en binnen 2 uur na de laatste paracetamol niet onder de 40 te krijgen zou ik even contact zoeken met een huisartsen post als het je niet lekker zit.
De 2 belangrijkste adviezen die ik van artsen heb gekregen:
Luister naar je gevoel(niet je onrust/zorgen, maar je oergevoel), dat zit meestal juist.
En een kind mag hogere koorts hebben dan een volwassenen. Het lichaam kan daar beter mee omgaan!
één jaar geleden
Hier precies hetzelfde!
Ennnn zoals onderstaand: koorts bij baby’s is niet zoals bij ons.
Het betekend idd dat het lichaam ergens tegen vecht.
Maar, mocht je kindje suf/lusteloos worden en je vertrouwd het niet dan zeker bellen.
De kleine man hier had bij ons vanaf maandag temp 40graden tm gisteren. Nu gelukkig neemt het wat af. Met paracetamol en neurofen redelijk onder conrtole gehad.
At niet, dronk niet, braken en diarree.
Plasluiers is een goede graadmeter.
Jij kent je kindje het beste, dus vertrouw je het niet, altijd bellen.
één jaar geleden
Hier afgelopen week precies hetzelfde gehad! Dus ik herken je gevoel! Maakte me ook veel zorgen. Als ze maar drinken en plassen en niet sloom zijn. Vrijdag heeft ze wel weer wat gegeten en gisteren wilde ze weer niks eten. Zo lastig om ke niet druk te maken! Het schijnt bij kindjes niet zo vreemd te zijn dat als ze koorts hebben dat hij dan zo hoog is. Kan ook na een uur ineens weer helemaal weg zijn. Ze kunnen inmiddels best wel iets hebben! En als je het echt niet vertrouwt dan moet je gewoon eisen dat je nog een keer langs wilt komen bij de huisarts. Beterschap!