22 Reacties
één jaar geleden
Is het misschien een idee om hem in de ochtend wat eerder wakker te maken? Dat hij daardoor wat minder uitgerust is door de nacht en zo wat langere dutjes kan maken? Misschien kun je hem dan daardoor ook iets later op bed leggen in de avond.
Je zou kunnen beginnen met een kwartiertje of een half uurtje en kijken wat dat doet?
één jaar geleden
Reactie op NvSdB91
Is het misschien een idee om hem in de ochtend wat eerder wakker te maken? ...
Hmm.. hij wordt wakker tussen 7u en half 8. En is dan na 2 uur wakker wel echt weer moe, dus dat voelt dan toch niet goed. En hij gaat ook wel eens om 19u naar bed ofzo als er bezoek is, maar dat maakt voor de dag daarna geen verschil. Gek is het wel allemaal😅
één jaar geleden
Reactie op DREAM95
Hmm.. hij wordt wakker tussen 7u en half 8. En is dan na 2 uur wakker wel e ...
Hmm.. nee dat snap ik.
Het is voor m’n gevoel ook altijd wat, haha!
Hier in de ochtend ook 45min, maar in de middag 2 uur durende dut, maar wordt in de nacht vaak nog wel 1 of 2 keer wakker 😅.
één jaar geleden
De middagdut is hier eigenlijk nooit langer dan 1,5 uur. Ochtenddutje varieert tussen 45 min en 1,5 uur. Meer dutjes doet ze niet.
Maar welk probleem probeer je op te lossen? Wil je liever dat je baby later de nacht in gaat? Dan kan je misschien beter nog een late powernap stimuleren. Dat is wellicht makkelijker dan de middagdut verlengen?
één jaar geleden
Mijn dochtertje van 10 maanden slaapt ook niet smidags 5a10 min dan is ze wakker maar savonds slaapt ze perfect ook de slaap van smorgens het gaat aan het verminderen normaal slaapt ze 2uur nu slaapt ze 30min.
Het kan dat ze genoeg savonds slaapt en wil niet meer slapen daarna 🤷🏻♀️
één jaar geleden
Reactie op Bertje-225
De middagdut is hier eigenlijk nooit langer dan 1,5 uur. Ochtenddutje varie ...
Nee, hij wordt huilend wakker na maar 45 a 60 min slaap en is duidelijk nog niet uitgeslapen. Gevolg is dat hij chagerijnig is en ik onderhand elke middag buiten loop met de wandelwagen om hem tevreden te houden 😅 Het is een heerlijk, vrolijk kereltje maar hij slaapt s middags te kort om de middag vrolijk door te komen.
één jaar geleden
Reactie op Baby0703
Ik zou het ochtend dutje max 30 min proberen! En een middag dutje van 1,5 u ...
Dit is al minstens 2 maanden zo denk ik. 16u is sowieso een lastig tijdstip hier in huis voor hem. Weet niet of dat "normaal" is. Maar zo net voor het eten ook, hij is dan vaak humeurig. Na het avondeten is het altijd weer goed haha.
één jaar geleden
Reactie op marrr04
Kan het zijn dat hij die eerste dut moe weer uitkomt? Als baby’s over vermo ...
Hij wordt vrolijk wakker uit zijn ochtend slaapje, ook als we hem wakker maken. Daar hebben we wel eens overna gedacht inderdaad alleen dat wordt dan weer afgeraden door slaapcoaches omdat het middagdutje de belangrijkste van de dag is om de dag goed door te komen dus daarom hebben we dat nog niet geprobeerd haha
één jaar geleden
Reactie op DREAM95
Dit is al minstens 2 maanden zo denk ik. 16u is sowieso een lastig tijdstip ...
Op zich klinkt dit wel bekend hoor. Ik lees eigenlijk niet zoveel problemen.. komt vanzelf wel en die middag is natuurlijk ook wel een lange ruk voor die kleintjes. Iets meer vermaak of er op uit en dan lekker om 18:30 naar bed.. prima toch?
één jaar geleden
Hier nooit een dutje langer dan 40 minuten. En ik denk als ik het zo lees dat hij al vrij veel slaap krijgt dus zou het zo laten
één jaar geleden
Ik zie hier echt geen probleem. Alleen maar een voorbeeld baby. Geniet ervan.
één jaar geleden
Ik zou misschien zijn wakkertijd proberen te rekken? Ik volg ook zo’n boekje van slaaptraining en zijn wakkertijd mag 2,5 à 4 uur zijn (mijn zoontje is ook 10 maanden) Dus misschien kan je proberen om al wat meer tijd tussen de slaapjes te laten (je kan beginnen met een kwartier ofzo?).