19 Reacties
één jaar geleden
Hier hetzelfde. Heb het idee dat ze kieskeurig wordt. Avocado, aardbei en ander voedsel dat ze erg lekker vindt stopt ze in haar mond, de rest gooit ze gelijk op de grond. Af en toe helpt het om maar een stukje brood oid voor haar te leggen zodat ze geen keus heeft en het opeet, als ze hongerig genoeg is doet ze dat. Maar zodra ze lekkerdere dingen ziet blijft ze het eten op de grond gooien
één jaar geleden
Dit is normaal gedrag. Hoort bij de ontwikkeling. Hoe frustrerend het af en toe ook is.
één jaar geleden
Hier precies hetzelfde! Fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn met een baby die niks zelf eet 😉
Stukjes brood bijv wordt mee gespeeld en vrij snel op de grond gegooid. Zodra ik het stukje oppak, doet ze haar mond open. Hoe lang ik ook wacht, ze vertikt het om zelf eten in haar mond te stoppen.
Het maakt het oefenen met eten wel lastiger, maar het kwartje zal vast ergens de komende maanden wel vallen.
één jaar geleden
Hier ook hetzelfde hhh en zelf te geven lukt het niet ik heb helaas geen oplossing hier is nog 5 flessen/ dag melk
één jaar geleden
Reactie op Miek-
Hier precies hetzelfde! Fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn met een ...
Aah inderdaad hier dus ook hetzelfde ja. Het maakt het inderdaad erg lastig! Ik geef niet op 😅 maar vind t soms wel moeizaam allemaal want je probeert zoveel en dan valt t weer tegen ( alles op de grond)
één jaar geleden
Ik oefen te weinig omdat alles dan zo vies wordt! Hetzelfde geldt voor zelfstandig drinken. Ik geef hem nog de fles… en geef hem ook elke keer een lepel met eten maar eigenlijk moet hij dat zelf leren. Maar dan gooit hij ermee of zelfs het hele bakje op de kop. Dus ja lastig
één jaar geleden
Heel herkenbaar. Vooral drama met brood eten. Mond doet ze wel open, maar spuugt het uit en als je het voor haar neerlegt dan gooit ze het op de grond. Af en toe eet ze het wel, als ze echt honger heeft. Geven jullie dan iets anders in de plaats?
Als ze het brood niet wil dan laat ik haar gewoon, maar geef haar dan ook niks anders.
Overigens gaat fruit, kwark en een potje er wel in maar dit is natuurlijk plat voedsel daar kan ze moeilijk mee spelen.
Ik vind dit wel een lastige fase hoor, pff. En ook nog eens eenkennig nu
één jaar geleden
Reactie op NicoleS91
Heel herkenbaar. Vooral drama met brood eten. Mond doet ze wel open, maar s ...
Brood eten was hier ook echt een paar weken drama en sinds een paar dagen pakt ze het weer wat beter. Mogelijk ook met tanden te maken? Of geen trek? Geef dan op dat moment niks anders later op de dag probeer ik wel weer met iets anders.
één jaar geleden
Reactie op rianne123456
Brood eten was hier ook echt een paar weken drama en sinds een paar dagen p ...
Ik heb wel het idee dat de tandjes er nu als een recordtempo erdoor komen dus denk ik ook een combinatie van tandjes en geen brood of hard voedsel willen eten, want bij een maisstick of warm eten van ons spuugt ze het ook uit dus misschien gevoelig tandvlees.
Alleen het probleem is dat ik haar momenteel veel meer brood en vast eten moet geven, omdat ze op het consultatiebureau zeiden dat ze ver onder haar gewicht zit en moet dus over een maand terug komen voor een extra weegmoment. Maar op deze manier gaat dat hem denk ik niet worden als ze geen brood wil eten dus daar zit ik een beetje mee.🙁
één jaar geleden
Reactie op NicoleS91
Ik heb wel het idee dat de tandjes er nu als een recordtempo erdoor komen d ...
Ja dat is lastig! Misschien wil ze wel pannenkoekjes (hier lust mevrouw geen pannenkoeken) ik probeer een keer per dag brood te geven en een keer iets anders zoals yoghurt met fruit of een smoothie of groentemuffin ofzo zodat ze dat kan proberen en misschien kom ik dan een ontbijtje tegen wat ze wel lekker vind. En natuurlijk krijgt ze ook snacks en avondeten. Gisteren bijcb zeiden ze trouwens dat crackers en krentenbollen ook mogen.
één jaar geleden
Hier wilt ons zoontje alles zelf doen, dus wij leggen zijn eten op zijn tray neer en dan eet hij het op of ik laat het hem zelf uit zijn bordje pakken en zet het dan weer even weg. Het spelen, pletten en op de grond gooien hoort echter allemaal bij de ontwikkeling en is dus eigenlijk alleen maar goed (ondanks dat het soms vervelend kan zijn)
één jaar geleden
Reactie op rianne123456
Ja dat is lastig! Misschien wil ze wel pannenkoekjes (hier lust mevrouw gee ...
Een groentemuffin klinkt interessant! Heb je een recept?
één jaar geleden
Reactie op BijnaMama85
Een groentemuffin klinkt interessant! Heb je een recept?
https://www.jackynobels.nl/baby-muffins-groente-fruit/
MOD
één jaar geleden
Reactie op romee1983
Ik oefen te weinig omdat alles dan zo vies wordt! Hetzelfde geldt voor zelf ...
Begrijp je zo goed! Wanneer ik mentaal er klaar voor ben, die dag niets te doen heb en tijd heb om schoon te maken leg ik het voor hem neer🤣 anders meestal zelf aanbieden.