3 Reacties

één jaar geleden

Heeft inderdaad tijd nodig, probeer het niet te forceren want dat kan juist het tegenovergestelde werken. Laat vaak zien dat de oudste de hond aait en kroelt op een rustige manier en zelf ook het voorbeeld geven en laten zien dat er niks aan de hand is maar haar niet er meteen naast zetten. Heeft de hond tegen haar opgesprongen? Wat zeker kan bij een pup natuurlijk dan kan het zijn dat ze daar enorm van geschrokken is. Heel veel succes & plezier met jullie pup!🥰

één jaar geleden

Tijd, een puppy is nog onoverzichtelijk en daardoor wat onveilig voor zo'n kleintje. Onze oudere honden hebben dat hier andersom. Die vinden de jongste juist nog spannend. Gewoon ruimte laten en zelf laten ontdekken. Ik zou iig niet teveel aandacht geven aan onrealistische angst, een hond in de andere kamer is geen gevaar, dat wil je niet teveel aandacht geven. Ik zou haar met de rug ernaar toe neerzetten dan, zonder dat ze het nog gezien heeft, dan heeft ze zelf initiatief om te gaan ontdekken. Dan haar eerst contact laten zoeken met een afscheiding ertussen, als dat goed gaat met pup aan de riem en daarna los. Het kan ook helpen haar eens kennis te laten maken met wat oudere rustigere honden die kleine kinderen gewend zijn. Succes! Komt goed 😉

één jaar geleden

Ga samen rustig bij de pup zitten , en laat zien dat het leuk is. Het heeft denk ik tijd nodig heeft, ik ben zelf groot fan van kinderen oplaten groeien met dieren.