10 Reacties
één jaar geleden
Wij doen dit ook. We hebben het al deels afgebouwd, door hem 's avonds in bed te leggen in zijn eigen bed. In het begin moesten we hem vaak in slaap wiegen, nu valt hij ook vaak zelf in slaap in zijn bed.
Als hij 's nachts wakker wordt, leggen we hem tussen ons in.
In mijn vakantie een tijdje terug had ik hem aangewend om in zijn eigen bed te slapen. Als hij dan wakker werd, wiegde ik hem in onze schommelstoel in slaap en legde hem terug in zijn eigen bed. Dat ging uiteindelijk heel goed, hij sliep toen hele nachten in zijn eigen bed.
Nu weer even een 'terugval' nadat hij ziek is geweest, waardoor hij weer vaak tussenin ligt.
Als ik weer vakantie heb, genoeg energie en tijd om bij te slapen overdag, dan ga ik weer trainen met in zijn eigen bed slapen.
één jaar geleden
Ik heb dit een paar maandjes geleden met succes gedaan! Zie hieronder de topic:
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-mei-2022/slaaptrainen-naar-eigen-bedje-wYJ5K3?utm_source=24Baby&utm_medium=app
Hier gaf ik dus wel bv en heb dat eerst zo min mogelijk gedaan. Toen met de “chair method” aan de slag gegaan maar wel met m’n eigen draai.
Je mag altijd een berichtje sturen voor evt tips of een uitgebreide uitleg.
Ze slaapt nu heel goed in haar eigen bedje! Eigenlijk vrij snel al🙏🏼
één jaar geleden
Ik heb onze tweeling tot 6 maanden bij ons in bed gehad.
Daarna gaan afbouwen, overdag de slaapjes gingen heel goed en in de nacht zodra ik er meer dan 2 keer uit moest voor een speentje omdat ze onrustig waren oid terug bij ons in bed genomen.
Laten huilen doe ik hier ook niet.
Met ziekte en slaapregressie slapen ze alsnog bij ons en verder geen problemen als ze in hun eigen bedje liggen en slapen gewoon goed door.
één jaar geleden
Net zoals ik bjj iemand anders las, slaapt hij de eerste paar uur in z'n eigen bed en als hij wakker wordt (en niet meer terug te leggen in in z'n eigen bed), dan ligt hij de rest van de nacht bij ons in bed. Puur omdat het onze nachtrust beter maakt.
Wil het graag afleren maar tot op heden niet gelukt (hij huilt dan en dat wil ik niet).
één jaar geleden
Wij hebben ook een vloerbed genomen! Ze slaapt er nu een week in en op 1 nacht na heeft ze er iedere nacht en dag zelf ingeslapen! Het werk bij ons super goed, mevrouw was gewoon gewend aan veel ruimte, dus een ledikant proberen was geen optie. Dus maar meteen een 120x200 bed 😂 lig ik er ook nog gemakkelijk naast indien nodig!
één jaar geleden
Ons zoontje heeft ruim een jaar tussen ons in geslapen, vanaf dat hij 8 maand was. Hij ging rond 19.00 uur naar bed (eigen bedje) en sliep daar zelfstandig in. Tussen 22.30 en 00.00 uur werd hij standaard wakker. Huilen, overstuur en niet meer in zn eigen bedje willen slapen. Dus rond dat tijdstip kwam hij altijd bij ons liggen en sliep dan heerlijk weer verder tot een uur of 8.00.
Toen hij bijna 2 was, was ik uitgerekend van zn zusje en wouden we zijn ledikantje voor haar gebruiken. We hebben toen een peuterbedje gehaald, duidelijk uitgelegd dat als Irsa geboren werd, zijn bedje voor haar was en hij naar het grote jongensbed ging. We hebben toen ook direct doorgepakt en de speen afgeleerd en hem zindelijk gemaakt en ooooh wat was hij trots op zn eigen "grote" bed mét paw patrol dekbed! Hij is nu net 3 en dat kind kan slapen joh, niet normaal! Zegt zelf dat hij naar bed wil en wordt standaard pas na 7.30 wakker.
Wij hebben eigenlijk niks afgeleerd alleen echt gewacht totdat hij wat ouder was en situaties duidelijker begreep. Dat maakte het uitleggen wat makkelijker. En stiekem genoot ik er ook echt van om samen te slapen 🥰
één jaar geleden
Ik heb het weleens geprobeerd, maar zodra dochter doorheeft dat ze naast iemand ligt, is ze klaarwakker en wil ze alleen maar spelen. Hebben jullie daar geen last van?