18 Reacties

één jaar geleden

Ja zeker, voorheen zou ik het liefst nu al een tweede willen. Nu wachten we sowieso tot er meer ruimte is qua woning en vinden het naarmate de tijd vordert ook steeds fijner dat er meer leeftijdsverschil zit tussen de eerste en de tweede. James is nu 1.5 en we genieten nu zo van de interactie die we met hem hebben dat we nu geen haast hebben voor een tweede op korte termijn ☺️

één jaar geleden

Hier hetzelfde! We willen nog even Luna veel aandacht kunnen geven en zouden liefst eerst verhuizen voor we aan de volgende beginnen. Maar ik moet zeggen dat ik er wel steeds vaker aan denk tegenwoordig, ook al zou ik nog steeds willen wachten. En ik geef ook nog borstvoeding en zou dat ook nog eventjes willen blijven doen nu het snotneuzenseizoen weer van start is gegaan 😅

één jaar geleden

Hey, Wij wachten voorlopig nog. De grootste reden is dat mijn man het niet ziet zitten. En we willen financieel wat meer zekerheid hebben. Dat is nu lastig. Ook genieten we echt nog van onze kleine meid en alles wat daarbij komt kijken. Ik merk dat het toch wel kriebelt hoor af en toe. Zeker nu ik een beetje het gevoel heb dat de hele wereld zwanger is. Ik denk dat wij wachten tot onze dochter een jaar of 3 is. De vorige keer was ik erg snel zwanger en dat geeft geen zekerheid, maar toch denk ik dat een jaar of 3 a 4 tussen de twee goed zal zijn. En zo hebben wij ook nog een jaar of 2 om goed te sparen en dingen in huis aan te pakken.

één jaar geleden

Hey, wij hebben bewust 5 jaar gewacht. Dochter is nu 6 jaar (maart 7) zoontje 15 maanden. Ik ervaar het als heel prettig en ze zijn super leuk samen. Ik vind het erg fijn dat ze nu zelfstandig is en naar school gaat daardoor veel tijd voor ons zoontje 😊

één jaar geleden

Wij wachten ook bewust en twijfelen zelf of wij een 2e willen. Bij ons is de reden omdat onze start met een huilbaby echt vervelend was. Wij genieten pas sinds een paar maanden en wij merken dat het voor nu wel prima is. We willen nog grote reizen maken en dat gaat gewoon makkelijker met 1 kindje.

één jaar geleden

Mijn zoontje is 6 en mijn dochtertje bijna 15 maanden.. dit is heel bewust want ik wilde volop kunnen genieten van ieder kind. Ik hoor continu van vreemden dat het zo jammer is dat ze zoveel schelen en dat ze niets aan elkaar hebben.. Maar eerlijk, ik zou niet anders meer willen. Ik heb volop kunnen genieten van de tijd dat mijn zoontje klein was. Nu zit hij op school en heb ik die tijd voor mijn dochtertje. En op moment dat hij niet op school is dan wilt hij spelen met of zorgen voor zijn zusje. Het zijn echt twee handen op 1 buik. De interactie tussen die twee is geweldig😍 Dus als er weer eens iemand tegen mij zegt dat ze niets aan elkaar hebben dan moet ik daar stiekem heel hard mee lachen want dat is de grootste onzin! Doe vooral waar jullie je zelf goed bij voelen!

één jaar geleden

Reactie op susanneL

Mijn zoontje is 6 en mijn dochtertje bijna 15 maanden.. dit is heel bewust ...
Hier precies hetzelfde verhaal! Dochter 6 en zoontje 15 maanden. Ze zijn ook 2 handen op 1 buik😊 ik heb ook heel veel opmerkingen gehad over het leeftijdsverschil maar zou niet anders meer willen. Het is perfect zo! Blije ouders blije kindjes 🤗

één jaar geleden

Wij wachten ook nog even, dochtertje is nu 16 maanden. Twee hele kleine kinderen tegelijkertijd lijkt me zo zwaar. Ik vind het heerlijk dat ik nu alle aandacht voor mijn dreumes heb. En mijn dochtertje drinkt nog borstvoeding en daar wil ik ook nog even mee doorgaan. Ik denk dat 3-4 jaar leeftijdsverschil mooi zou zijn maar ik ben er nog niet helemaal over uit.

één jaar geleden

Wij willen ook nog even wachten. Ik zal bij een tweede een keizersnede krijgen, ik wil daarom dat mijn zoon niet enorm afhankelijk is van mij. Ook zit ik nog minimaal 2x per nacht met hem op. En we willen graag wat groter gaan wonen. En met mijn bekkeninstabiliteit wil ik eerst nog even wat spieren trainen zodat mijn lijf een volgende zwangerschap wel aan kan. Ik vind 3 a 4 jaar een mooi verschil. Mijn man wilde eerst een kleiner verschil, maar is het nu toch wel met mij eens.

één jaar geleden

Wij willen ook nog even wachten. 2 redenen: 1. ik hou zoveel van mijn zoon dat ik bang ben dat ik niet evenveel van een ander kindje ga houden. Als we nu zouden beginnen, zou ik het doen voor Beer, mijn zoon. Zodat hij niet alleen is later. Maar dat voelt niet als de juiste reden. 2. Ik heb na mijn bevalling een bevallingsgerelateerde TIA gehad. Ik durf gewoon nog niet. Voor wij het gaan proberen, dat duurt nog wel even!

één jaar geleden

Wij ook! Redenen: - ik heb long COVID en de nachten zijn pas net goed, ik wil nog wat meer herstellen. - we willen graag verhuizen Ik vind het wel lastig, mensen om ons heen krijgen heel snel kinderen achter elkaar en benoemen daar regelmatig de voordelen van. Ook worden we ouder (ik 37 en mijn man 46). Voel er regelmatig struggle over.

één jaar geleden

Er zit bewust langer tussen mijn kinderen (5 jaar), omdat ik heel lang geen tweede wilde, vanwege omstandigheden. Ik wilde eerst een koophuis, vast contract etc. En nu is het zo ideaal. Mijn oudste verzorgd zichzelf zoveel mogelijk, kan zelfstandig spelen en gaat naar school. Waardoor ik ‘s morgens fatsoenlijk de verzorging kan doen bijv. Ook scheelt het qua geld; eentje in de luiers, eentje op zwemles ipv dubbelop. 5 Jaar is wellicht te lang maar ik ben blij 😀

één jaar geleden

Ik had hier achteraf gezien misschien langer willen wachten 😅 begrijp me echt niet verkeerd, ik ben super blij met m'n zoontje (1,5j) en m'n paseboren dochtertje (6 weken). Maar die dreumes van mij is echt een draak.. en zeker nu de jaloezie om de hoek komt kijken. Ik heb geen handen vrij overdag en heb pas rust als m'n dreumes op bed ligt (dat is dus onrust van 7.00u tot 19.30u/20.00u). En nu beginnen ook nog die night terrors of hij zit in sprong 10, dus snachts vaak ook drama. Buiten dat, is het wel super leuk als m'n dochtertje straks een beetje kan kruipen/lopen, dat ze samen veel aan elkaar hebben. Maar dat duurt nog eventjes (gelukkig🥹)

één jaar geleden

Wij wilde eerst eigenlijk ook nog even wachten .. mijn man was er nog niet zeker van of hij een tweede wilde. En als we daar voor zouden dan leek het ons handiger als ze wat zelfstandiger zou zijn... Maaaaar het lot had andere plannen 🤣😅 en ik ben toch al zwanger van onze 2de 🥰

één jaar geleden

Wij zijn juist snel voor een tweede gegaan maar dat was omdat het bij de eerste drie jaar duurde. En tja, bij de tweede was het na 2x proberen raak 😬 Er zit 20 maanden tussen en het is zeker pittig maar ik vind de interactie tussen die twee geweldig! Ik denk persoonlijk dat er geen perfect leeftijdsverschil bestaat. Kort of lang op elkaar, het heeft beiden voor- en nadelen!

één jaar geleden

Reactie op Famous2022

Hey, wij hebben bewust 5 jaar gewacht. Dochter is nu 6 jaar (maart 7) zoont ...
Hier precies hetzelfde. Mijn dochter wordt 8 jaar (9 februari) en mijn zoontje is nu 18 maanden. Ik vind het ook heerlijk dat ze zelfstandig is en naar school gaat 😊💖

één jaar geleden

Wij hebben bewust gewacht omdat ik enorme bekkeninstabiliteit had en na de bevalling van mijn dochter nog steeds klachten had. Na gaan proberen en na 3 miskramen zwanger en bevallen 10-05-2022 van een zoontje 💙 Nu gelukkig geen bekkeninstabiliteit klachten meer, dus heel blij mee. De gynaecoloog raadde mij wel af om nog een kindje te proberen ivm enorme hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap 😉

één jaar geleden

2 onder 2 jaar is zwaar in het begin maar later zo leuk! X