13 Reacties

10 maanden geleden

Had die van mij ook echt een lange periode met spullen gooien en een beetje “tegen strijdig zijn” maar zolang je blijft herhalen dat ze dingen neer moet leggen en niet moet gooien gaat dat vanzelf beter het opvoeden is begonnen 🙈

10 maanden geleden

Herkenbaar mijn zoon bonkte zijn hoofd tegen de grond ik heb toen gevraagd aan cb wat ik daarmee moest ze zeiden ze kunnen zich nog niet goed uiten en dit is dan een manier om te uiten dat iets niet gaat hoe zei dat willen willen. Nu rent hij en dan laat hij zichzelf vallen. Ik probeer als alternatief samen een keer te stampen of nee te zeggen maar tot nu krijg ik het er niet uit. Gooie heeft hij ook weleens gedaan

10 maanden geleden

Herkenbaar. Onze dochter is ook veel boos, uit dit ook in gillen en dingen gooien. Ook met eten helaas. Word nu inmiddels ook weer wat beter.

10 maanden geleden

Ik herken het ook. Ze bonkt voornamelijk met haar hoofd op de grond als ze boos is of ze gooit de hele doos met duplo om en gooit alles boos door de kamer.

10 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te weten dat jullie het herkennen.

7 maanden geleden

Uit hopeloosheid ben ik hier komen kijken of het gedrag van mijn peuter normaal is. Sinds een tweetal weken is haar gedrag enorm hard veranderd en is ze vaak boos, wilt eigen zegje, wilt zelf kiezen wat ze eet, weigert avondeten en is selectief, roept (kan nog niet praten) als ze iets wilt, ons meetrekken naar speelgoed, 5 min met 1 speelgoed spelen en dan weer iets znders willen, helemaal niet willen spelen. Als ze haar zin niet krijgt alles aggressief op de grond gooien enzovoort. Ik ben uitgeput en gefrustreerd. Ik dring ook niet tot haar door dus dan probeer ik te negeren, wel corrigeer ik haar als ze weer eten op de grond gooit of haar water maar ja blijft gebeuren. Ik kwam kijken of dit normaal is (ze is wel ziek e te weest met virale infectie laatste weken) maar nu is ze aan de beterhand dus ik denk niet dat het met ziekte te maken heeft. Trouwens plots ook snachts wakker en urenwakker blijven tot sochtends dan pas terug in slaap vallen. Tips en moed nodig

7 maanden geleden

Ik ben ook heel benieuwd hoe is het nu 2 maanden later bij jullie. Mijn zoon bonkt ook met zijn hoofd uit boosheid of slaat zichzelf. Is dat beter geworden of zitten jullie er nog steeds middenin

7 maanden geleden

Reactie op Eendje32

Uit hopeloosheid ben ik hier komen kijken of het gedrag van mijn peuter nor ...
Hier precies het zelfde zoals jij beschrijft. Haar zelf de grond gooien schoppen tegen de muur en gooien met spullen. Maar ook super hangerig. Wij kunnen niet meer weg zonder dat het een drama word. Het meetrekken om te spelen is ook echt een ding hier maar dan 2 min en het word drama. Ze gaat vanaf aug dit jaar naar de opvang ik houd mijn hart echt vast hoe dit gaat uitpakken. Soms zitten we er beide echt doorheen.

7 maanden geleden

Bij ons ging het een tijdje beter, maar de laatste twee weken is het hier ook weer voortdurend “boos” en alles vliegt door de ruimte. Soms kan ik het plaatsen als iets niet lukt, bijvoorbeeld een puzzelstukje of legoblokje. Alles vliegt dan door het huis. Heb ook 0 gevoel tot haar door te dringen, als ik boos wordt begint ze keihard te lachen… wel fijn om te lezen dat we in hetzelfde schuitje zitten!

7 maanden geleden

Reactie op speters

Bij ons ging het een tijdje beter, maar de laatste twee weken is het hier o ...
Hhhh echt hetzelfde, haar te negeren helpt hier soms

7 maanden geleden

Hhhh echt hetzelfde, haar te negeren helpt hier soms
Ja hoe die je goed om hier mee om te gaan ?

7 maanden geleden

Ik blij dat het herkend wordt, en ja ik had er ook wel over gelezen maar eerlijk in realiteit verwacht je niet dat het zo erg is en denk je toch weer dat je de enige bent of dat je iets verkeerd doet of dat je kind ‘anders’ is. En klopt. Praten lukt nog niet dus als iets niet lukt wordt het op die manier geuit. Gewoon herkenning doet alvast goed.

7 maanden geleden

Reactie op djcargado

Hier precies het zelfde zoals jij beschrijft. Haar zelf de grond gooien sc ...
Echt herkenbaar, weggaan is voor ins de laatste twee maand ook moeilikk geweest. Ook gewoon niet flexibel qua eten.. dus die stress ook nog erbij. Maar ik denk dat je je geen zorgen moet maken over opvang want daar zal ze in een groep mee leven met het ritme, activiteiten krijgen en spelen en ik denk omdat ze dan andere opvoeders gaat hebben het gedrag ook anders zal zijn. En ze zal ook afgeleid zijn.. niet zoals thuis. Hihi en jij op adem komen.. 🤭