11 Reacties
één jaar geleden
Ik zou zelf absoluut nooit voor een crèche kiezen, maargoed ik werk dan ook niet om gezondheidsredenen en om het feit dat we het financieel prima redden als ik niet werk. Ik weet natuurlijk niet hoe het zit met jullie financiële situatie, als je moet werken om rond te komen, zou je wel moeten denk ik. Is er misschien een gastouder bij jullie in de buurt, dat is vaak wat kleinschaliger, misschien past dat beter voor jullie?
één jaar geleden
Altijd doen waar jij je fijn bij voelt uiteraard! Over het stukje dat het moeilijker zou zijn om aan te passen.. die van mij is gister pas voor het eerst bij kinderdagverblijf geweest (ivm zijn ziekte mocht hij het eerste jaar niet). Hij had er totaal geen problemen mee, vond het heel leuk veel gelachen en gespeeld en we kregen zelfs de opmerking dat het niet leek of het zijn eerste keer was. Zit op een groep met 11 kinderen met 2/3 leidsters
één jaar geleden
Je zou ook nog bij een ander kinderdagverblijf kunnen gaan kijken? Of inderdaad een gastouder. Mijn zoon gaat vanaf 4 maanden oud naar een gastouder en heeft het daar erg naar zijn zin. Er zijn daar meestal 3 of 4 kindjes, dus een stuk kleinschaliger als de groep die jij beschrijft.
één jaar geleden
Reactie op Jessicadek
Altijd doen waar jij je fijn bij voelt uiteraard! Over het stukje dat het m ...
Ik wil je geen angst aanjagen maar bij onze dochter ging het de eerste keer ook supergoed en nu nog steeds heel wisselend. Ze is helaas best vaak verdrietig.
één jaar geleden
Moederhart volgen! Ik zelf zou het echt niet kunnen, heb een dochtertje van 12mnd en thuis van oma en mij krijgt ze de beste verzorging. Echt stress voor een kindje om ineens in een groep van 14 terecht te komen. Gastouder zou ik enkel vertrouwen als ik mensen zou kennen die er goede ervaringen mee hebben.
één jaar geleden
Ik zou ook je moederhart volgen… maar zou nog even rondkijken. Mijn mannetjes gaan naar een opvang waar ik een heel goed gevoel bij heb. Ben ook bij 2 anders opvangen gaan kijken destijds en die vond ik afgrijselijk. Chaos, huilende kindjes… pff.
En hier? Rust, regelmaat, top leidsters (allemaal zelf ook mama): mijn kids gaan allebei huppelend (kruipend) blij naar binnen. Dus misschien verder kijken waar je je goed bij voelt?
één jaar geleden
Ik zou je moederhart volgen, het is bijna school nog 5 maanden vol houden ik hoop het dat je moeder gaat snel genezen en voor hem terug kan zorgen.
Probeer met jouw man te bespreken of het is mogelijk elke dag iemand van jullie gaat met hem blijven . Of je kan maladie doen en op jouw zoon zorgen.
Het leven is keuzes ik heb ook een daughter die een jaar is geworden en ik heb gekozen om op haar te zorgen en thuis te blijven en plaats van haar naar de opvang te sturen en ik ga studeren en werken dat kan als later geboren maar jouw kind gaat nooit zo een baby worden. Zelf met jouw soms ben jij moe en krijgt hij weinig aandacht wat als hij met 14 kinderen 🤦🏻♀️
Luister naar jouw zelf 😘🤞
één jaar geleden
Reactie op rianne123456
Ik wil je geen angst aanjagen maar bij onze dochter ging het de eerste keer ...
Zie nu pas je reactie! Maar hij is nu 4 keer geweest. Eerste keer ging wel het beste maar daarna nog steeds heel goed. Heeft veel plezier. Eet goed en slaapt aardig. Moet wel elke keer huilen bij ophalen maar verder totaal niet!