10 Reacties

één jaar geleden

Hi, Fijne topic, ik worstel hier zelf ook een beetje mee. Zit met angst en paniekaanvallen thuis. Wij staan rond 7/8u op, aankleden, ontbijten. Dan even samenspelen of wat bakken. Koffiedrinken samen. Daarna even zelf spelen. Broodje eten. Jongste wil niet meer slapen, dus probeer een rustmomentje na het eten te creëren, even rustig zitten op de bank, oudste 3,5 kijkt filmpje. Smiddags weer samen spelen, dan wat drinken en fruit eten. Eten koken. Daarna nog ff spelen en tegen 7u klaarmaken voor bed.

één jaar geleden

Hoi allemaal! Hier ook een thuisblijf mama, wegens niet kunnen werken ☹️ Rond 6:00 is ze vaak wakker. Dan verschonen omkleden en naar beneden. Beneden krijgt ze een flesje halfvolle melk. Kijken we eerst wat tv om rustig wakker te worden. Rond 7:30 samen één botherham en wat water. Dan spelen! Rond 9:00 een stuk fruit. Rond 11:00 gaan we weer naar boven. Elke dag even wassen met washandje of in badje. Dan naar bed. Soms lukt dit slaapje ook niet. Als ze wakker is 2 botherhammen. Met water. Daarna weer spelen of gaan wandelen. Of ergens heen. Rond 15:00 tussen doortje. Fruit of mais vinger of liga koekje. Rond 1700 avond eten, is afwisselend. Met Griekse yoghurt als toetje. Daarna nog even spelen en tv aan kinder liedjes, rond 1800 naar boven en naar bed met een flesje halfvolle melk. 🥛 En bij jullie?

één jaar geleden

Geen thuisblijfmama, maar wel 4 van de 7 dagen thuis. Rond 7uur gaan we naar beneden. We kleden eerst aan. Vaak is ze al eerder wakker maar dan blijven we nog boven. Ze ligt dan bij ons in bed. We ontbijten aan tafel en na het ontbijt kijk ik vaak even een programma en zij speelt of kijkt op mijn telefoon een filmpje. Dit is meer zodat ik nog even relaxt wakker kan worden. 8uur de tv uit en gewoon lekker spelen terwijl ik een huishoudelijke klus doe. Leuk om te zien hoe het bij anderen eruit ziet. Rond 9uur fruit en een biscuitje. En vaak gaan we daarna even boodschappen doen, ergens koffie drinken, naar een binnenspeeltuin, zwemmen, wandelen, naar een gewone speeltuin, naar wat winkels. Net wat er moet en waar ik zin in heb. Om 12 uur thuis weer lunchen met 2 boterhammen en een beker melk en dan om 12.30 slapen. Ze slaapt tot ongeveer 14.00/14.30 uur. Als ze wakker wordt krijgt ze wat maisstengels of wat snackgroente of een koekje ofzo. Smiddags zijn we vaak thuis en doen we een activiteit samen. Kleuren/kleien/bakken/een spelletje. Zo iets. Rond 17.00/17.30uur zet ik de tv aan, maar komt ze meestal bij mij in de keuken helpen met eten koken. Na het eten lezen we nog een boekje op de bank of kijken we nog even tv. Om 19.00uur gaan we naar boven. Dan gaat ze 2 keer per week in de douche en anders wassen we even op de commode. Nog een verhaaltje en dan lekker slapen.

één jaar geleden

Hier ook 4 tot 5 van de 7 dagen thuis. Bij ons gaat de dag meestal zo; Rond 7.30/8.00 wakker worden, dan aankleden en naar beneden. We beginnen de dag met een flesje melk en een half uurtje tv. Daarna samen ontbijten (havermout, pannenkoekjes, ei) en even spelen. Vervolgens gaan we of iets leuks doen, lekker wandelen buiten of naar de speeltuin. Soms een tussendoortje rond 10 uur. Beetje afhankelijk van de grootte van het ontbijt. Om half 12/12 uur eten we thuis een broodje. Rond 12.30/13.00 met een flesje melk naar bed. Ze slaapt dan vaak een uur. In de middag speelt ze vaak zelf en natuurlijk ook nog samen. Of soms gaan we dan wat doen als we in de ochtend thuis waren. Rond 15.00 uur een tussendoortje. 17.00 eten we avond en daarna lezen we nog veel. Rond 18.30/19.00 slapen. Badje doen we vaak om de dag, soms in de ochtend soms in de avond. Leuk om te lezen hoe het bij anderen is!

één jaar geleden

Ik ben ook 4/7 dagen thuis. Papa is 3/7 thuis, dus uiteindelijk is ons zoontje 5/7 dagen thuis. De andere dagen bij de opa’s en oma’s. Ons zoontje wordt ergens tussen 7 en 8 wakker, dan gaan we naar beneden om te ontbijten en even wakker te worden. Rond 9u gaan we naar boven om aan te kleden (op donderdag en zondag gaat hij eerst onder de douche). Daarna gaan we een rondje lopen met de hond. Vaak gaat de loopfiets mee, of we doen een stop in de speeltuin. Om 12:00u is het tijd voor de lunch en om 12:30u is het bedtijd tot ongeveer 14u. In de middag blijven we de ene keer thuis, de andere keer gaan we wat doen (naar een tuincentrum, naar een binnenspeeltuin, Efteling (abonnement) of iets dergelijks). Rond 17u begin ik met het eten zodat we rond 17:30u kunnen eten. Ons zoontje komt vaak ‘helpen’. Na het eten is er nog tijd om te spelen. Om 19:10u gaan we richting boven. Dan is het tanden poetsen, even stoeien op het grote bed, omkleden, verhaaltje en rond 19:45u ligt hij in bed.

één jaar geleden

Hier ook zoekend naar een passend/goed ritme. Meestal wordt ze rond 07.30 uur wakker. Gaan we rond 08.15 uur ontbijten. Daarna even tv kijken en spelen. Soms rond 10.15 uur fruit (ligt aan de hoeveelheid ontbijt dat ze gegeten heeft). Rond 11.00 uur naar bed voor het ochtenddutje (1 tot 1,5 uur). Daarna lunchen, ongeveer 13.00 uur. Daarna weer spelen samen. Rond 15.45 uur een yoghurtje. En dan vaak rond 16.30 uur nog even een dutje doen van een uurtje. Tussen 18.00 en 18.30 uur avond eten. 19.45 uur een flesje en rond 20.00/20.15 uur slapen

één jaar geleden

Hier half 9 uit bed... naar beneden, tv aan en eten (yoghurt met granen of warme pap multifruit) Ze speelt, leest op kijkt tv. Na schone luier en aankleden om 10 uur een fles. Daarna wandelen of winkelen. Tussen half 12 en 12 uur de lunch, half 1 weer een fles. 2x per week naar een binnenspeeltuin. Anders lekker thuis spelen, boven of beneden. Terwijl ik af en toe wat huishouden doen. Half 3 eten we fruit of een smoothie. Daarna wandelen en ze doet een slaapje half 4 tot half 5. Daarna nog een fles. Of ze blijft wakker. Om 17.15 uur of iets later krijgt ze haar avondeten. Soms met toetje erna en om 8 uur fles en slapen. Als ze heeft geslapen 's middags slaapt ze meestal pas om 22 uur. Krijgt ze nog een papje of yoghurt en een slaapfles. Vaak op haar kamer nog wat boekjes lezen voor het slapen.

één jaar geleden

Hoi mama's Ik werk ongeveer 14 uur en verder ben ik thuis met de kleine Zo ziet onze dag er uit 07:00-08:00 uit bed en beneden wat eten en drinken 09:00-10:00 aankleden en opruimen 10:00-12:00 meestal naar de winkel 12:00-13:00 eten drinken en ontspannen 13:00 middagdutje 15:00-16:00 koken en wat huishouden ( kindje slaapt ) 16:00-17:00 eten 17:00-18:00 douche en eventueel nog een flesje 18:30 naar bed 19:00 kindje op bed en mama opruimen of me time

één jaar geleden

m'n zoontje is 4 van de 7 dagen thuis. M'n zoontje wordt 5 uur a half 6 wakker ( 3 van de 7 dagen gaat de wekker half 6 en 6 uur in de auto ) dus dat ritme zit er in😅 bij het wakker worden eerst een flesje. 07:15 ontbijt.. dat is ook de tijd op de opvang dus hou dat graag aan. 0900 fruit. rond half 11 naar bed en slaapt dan 2.5 uur soms 3 hangt er vanaf hoe de nacht is geweest. daarna samen lunch rond 13:00... om 15:00 groente tussendoortje dus komkommer. paprika of wortel of tomaatjes etc. en half 5 / 5 uur avondeten. 18:15 nog een fles en 19:15 slapen

één jaar geleden

Reactie op Joleintje

m'n zoontje is 4 van de 7 dagen thuis. M'n zoontje wordt 5 uur a half 6 wa ...
tussendoor spelen en sws 1 x per dag minimaal een half uur buiten wandelen/spelen dat is meestal na de lunch. om de dag in bad en dat is na het avondeten.