12 Reacties

één jaar geleden

Zelf geen kindje dat pas laat liep, maar een nicht van mij haar dochtertje was al ruim 2 toen ze begon te lopen en toen nog bleef ze een tijd lang liever kruipen of zich op haar knieën voortbewegen. Volgens fysio was ook bij haar niks aan de hand.

één jaar geleden

Mijn zoontje (ook 19 maanden) is ook laat met alles. Loopt sinds een paar weekjes pas langs meubels etc. Hij zit ook al vanaf 7 maanden bij de fysio, ze dachten een achterstand maar achteraf blijkt dit gewoon luiheid/laks te zijn aka te weinig uitdaging. We hebben tips gekregen om het uitdagender te maken. Met het optrekken aan meubels bv, leg een keer haar favoriete speelgoed op de bank TEGEN de rugleuning. Zo ver mogelijk uit haar handbereik, zodat ze wel MOET. Moedig haar aan om het te gaan pakken en 'beloon' haar daarnaast ook meteen als ze zichzelf heeft opgetrokken, door het speelgoedje te geven. 🍀zo ga je steeds wat verder, ook met leren lopen. Hopelijk heeft ze niks lichamelijks vanwege de achterstand, mocht dit wel zo zijn, is er vaak iets aan te doen. Vaak weet je dan ook wat je kunt doen om het te verbeteren/verhelpen waardoor ze weer op schema loopt ❤️

één jaar geleden

Bedankt voor je reactie. Is inderdaad wel een goede tip van je. Thanks 😘😘

één jaar geleden

Mijn kleine liep ook vrij vlot, 1 jaar en een paar dagen, kleine van mijn nicht die 6 maanden ouder is dan mijn zoontje liep daarentegen pas met 18 maanden. Zolang je er zelf aan werkt ben je super goed bezig en ik denk dat de een nou eenmaal vlotter is dan de ander. Het komt allemaal wel goed❤️

één jaar geleden

Mijn dochter van 19 maanden loopt ook nog steeds niet, maar zie dat ze enorme stappen daarin maakt. Ze kroop ook pas met een jaar, maar is daarintegen echt al ver met praten. Het komt vanzelf allemaal goed

één jaar geleden

Hier ook een kindje van 19 maanden die niet loopt. Wel rond de tafel inmiddels. Wij hebben ook fysio. Bij ons kind heeft zijn wat tragere grofmotorische ontwikkeling waarschijnlijk te maken met een wat lagere spierspanning en wat bovengemiddeld flexibel zijn. Hier gaat de taalontwikkeling als een malle nu. Dus daar lijkt ook veel aandacht naar te gaan.

één jaar geleden

Ons zoontje van 19 maanden loopt nu nét! Uit het niets kwam het. Kan ineens gebeuren dus….

één jaar geleden

Onze zoon was ook ruim 1,5 toen hij ging lopen. Hij kon het toen direct ook goed, leek echt gewacht te hebben tot hij het kon. Nog steeds (hij is nu 3) zie ik dat hij motorisch trager is dan andere kinderen. Hij is echter qua taal juist weer veel verder.

één jaar geleden

M’n oudste zoon liep ook pas met ruim 1,5 jaar, echt van het een op andere moment. Toen nooit bij nagedacht, de andere twee na hem waren een stuk vlotter. Ik heb iemand weleens horen zeggen dat een kind maar met 1 ding tegelijk bezig is, misschien heeft lopen gewoon nu haar prioriteit niet.

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Mijn zoontje loopt ook nog niet, ook 19 maanden. Van heel vroeg af aan fysio gehad omdat hij niet op z'n buik wilde liggen. Ook nooit gekropen, is een billenschuiver..nu is het wel een beetje een familietrekje dat laat zijn. Zijn taal begint nu ook eindeloos wat te beginnen. Hij trekt zich wel op en begint langs tafel te lopen enzo maar echt alleen maar wanneer hij er zin in heeft. Lang zorgen gemaakt en stiekem soms nog steeds maar ik laat hem nu eerst maar even zijn gang doen. Ergens wel fijn hier om te lezen dat wij niet de enige zijn..

één jaar geleden

Mijn zusje ging pas lopen toen ze 2 was. Is alles goed mee gekomen

één jaar geleden

Onze dochter is van 16 mei en loopt ook niet. Alleen aan 2 handen en verder niet. Is ook een kontschuiver. We gaan niet naar de fysio of iets dergelijks want ik zie dat het komt omdat ze bang is om te vallen. Bovendien is het voor 2 jaar helemaal niet 'laat' in mijn ogen, maar is er vooral veel druk van buitenaf.