11 Reacties
één jaar geleden
Niet echt ervaring. En weet niet of je het al hebt geprobeerd. Maar misschien toch gewoon een maillot aantrekken (zonder afgeknipte puntjes uiteraard haha) en daarna gelijk afleiden met iets wat ze leuk vind. Zodat ze eraan went dat ze wat aan haar voeten heeft. Ons zoontje heeft dit met petjes/mutjes/capuchon gehad, wilde hij absoluut niet op. Maar toen we het opzette en hem meteen afleidde met iets wat hij leuk vind, dacht hij er niet meer aan deze van z'n hoofd te trekken. 🤷🏼♀️ ging niet na 1x al goed maar meerdere keren afleiden en volhouden. Wellicht een idee om te proberen..
één jaar geleden
Geen tips! Hier ook helaas. Mijn oudste heeft ook nog steeds niet zo graag sokken aan (2.5 jr). Ik laat het maar een beetje gaan..
één jaar geleden
Mijn middelste had dit ook zo erg, zodra hij in de kinderwagen kwam of thuis was moest alles uit. Altijd hadden we dus de winter trappelzak erin hangen, en ook altijd extra dekentjes erin (je vond er altijd ook veel losse sokken in terug 😄) mijn dochter (mei 22) nu heeft precies hetzelfde. Accepteert gelukkig wel maillots. Ik laat het maar zo, weet dat ik de wedstrijd toch niet ga winnen. Eromheen zoveel mogelijk zorgen voor warme voetjes, dat helpt al heel erg tegen de koude voetjes. En verder gezond verstand. Bij het weer nu is het mij de strijd niet waard. Straks als het kouder wordt en vriest is mama gewoon de baas en gaat er gewoon een maillot aan of iets anders. Dan houdt ik mijn poot stijf tot ze ze wel aan houdt, want aan bevroren tenen heeft zij ook niets.
Succes! Hier helpen van die slofjes van het merk Bobux goed!
één jaar geleden
Aantrekken en afleiden helpt hier het beste. Wij trokken de schoenen/ laarzen aan voordat we iets leuk gingen doen dat was de eerst huilen, maar dat werd steeds beter en korter.
Ook samen doen, haar laten helpen, bij jezelf voordoen, benoemen wat je doet en complimenten geven hoe mooi het staat heeft geholpen.
Inmiddels draagt ze graag haar schoenen.
één jaar geleden
Pff ja ik word er ook knettergek van. Sokken, schoenen, ze trekt alles uit. Maillots heeft ze al lang niet meer aangehad. Heb voor de winter ze gekocht, ben benieuwd hoe het gaat.
Ik trek ze haar wel weer aan totdat ik er genoeg van heb, dan laat ik het maar. Heb geen zin in die strijd telkens
één jaar geleden
Heel herkenbaar onze dochter doet dit ook. Trekt alles meteen uit, behalve haar leren slofjes met elastiek aan de achterkant. Ze wijst ze ‘s ochtends zelf aan met “ die, dieee” en is dan mega trots met haar slofjes. Eerst deed ik er geen sokjes onder, maar nu het kouder wordt accepteert ze ze ook met sokjes er onder.
één jaar geleden
Het gaat hier ineens goed! Als ze gewend is ofzo. Sokken en maillots zijn geen probleem meer 🥳
één jaar geleden
Reactie op RuthvdBruggen
Het gaat hier ineens goed! Als ze gewend is ofzo. Sokken en maillots zijn g ...
Fijn om te horen!😀. Ik heb haar gisteren voor het eerst sinds dat ze baby was haha een maillot aangetrokken. Ze trekt er niet aan en inmiddels wijst ze ook naar de schoentjes dat ze die aan wil.