13 Reacties

één jaar geleden

Wat goed dat je nooit bent doorgegaan met slaaptrainen! Steeds meer onderzoeken laten zien hoe schadelijk laten huilen kan zijn. Het lijkt succesvol maar je leert je kind vooral niet meer te vragen om geborgenheid. Het stressniveau loopt structureel op in zijn lichaam.Je zoontje heeft je gewoon nog nodig en dan laat hij weten. Zelf een gelijk traject gehad bij mijn oudste zoontje. Het wordt echt beter, maar het gaat heel langzaam en geleidelijk. Als je het echt niet volhoudt zo, zoek dan aub geen normale slaaptrainer maar kijk bijv. Naar ‘liefde van een moeder’ of ‘bureau van slaap’ die heel voorzichtig proberen slaapassociaties te verleggen. Succes! I feel you!

één jaar geleden

Ons kind heeft nog nooit alleen in z’n eigen bed geslapen. Vind dat zelf heel normaal (biologisch gezien). Wij slapen samen en dit bevalt ons (door de goeie nachten) heel goed. Wellicht dat je/jullie wat dingen los kunnen laten en kijken wat wel werkt?

één jaar geleden

Ik vind t ook altijd verhelderend om hem om te draaien. Stel jij was je zoontje, wat zou jij dan van jou/jullie willen. Wat zou jij fijn vinden?

één jaar geleden

Reactie op marrr04

Ik vind t ook altijd verhelderend om hem om te draaien. Stel jij was je zoo ...
Sorry je bedoelt het vast niet zo maar dit schiet me even in het verkeerde keelgat. We doen alles voor hem en we hebben voor hem gevochten met alle kwaaltjes die hij had/heeft. Hij slaapt nog bij ons op de kamer en vind het helemaaal niet erg dat hij bij ons in bed ligt. Ik kan alleen echt niet meer tegen die bijna hele nachten doorhalen af en toe. Toen nog niet bekend was dat hij niet tegen gluten kan hebben we maanden snachts met een krijsend kind gezeten wat je hart breekt. En nu is het vaak gillen en schreeuwen, bijten, haren trekken net zolang tot we beneden zitten dan is hij vrolijk en wil spelen. Papa en mama hebben ook recht op rust en dit hebben we ook heel hard nodig! Maargoed we houden het wel weer op een fase voor nu.

één jaar geleden

Hi! Buiten het feit dat je kindje allerlei vervelende dingen had zoals intoleranties is het niet doorslapen op deze leeftijd biologisch normaal. Je bent niet alleen!♥️ Ik moet er om de 2 uur uit, als 1,5 jaar. Ik ben ook op. Zorg voor jezelf, laat andere het soms even van je overnemen, dat helpt. Er komt ooit een nacht dat hij doorslaapt 😊

één jaar geleden

Er is trouwens een niet doorslapen WhatsApp groep van deze mei moeders, meld je aan en je leest soms dat je niet alleen bent en je kan zo nu en dan even je ei kwijt

één jaar geleden

Mijn tip; heel duidelijk uitleggen naar hem wat jij graag wil (bv nu slapen en de hele nacht in je eigen bed blijven). We merken aan onze dochter (van april ‘22) dat ze echt al zoveel heel goed begrijpt! telkens weer rustig uitleggen wat we graag willen zien qua gedrag helpt bij haar echt goed. En dan natuurlijk ook consequent blijven handelen naar wat je zegt (dus hem er ook echt niet uithalen als je gezegd hebt dat hij in z’n bed moet blijven). En hem er daarbij begeleiden, dus bij hem blijven, met hem praten/ naast hem zitten/ over z’n rug wrijven/ liedjes zingen, etc. Maar wel hem in z’n eigen bed laten en daarin duidelijk zijn (natuurlijk als het nodig is kort knuffelen/ oppakken als hij huilt/ overstuur is, maar ook weer terug in bed als hij rustiger is). Je kan ook nog tijdelijk op een matras naast hem gaan slapen. En zo hem langzaam laten wennen aan z’n eigen bed voor de hele nacht. Zal best heel veel geduld vragen! Maar wie weet kan je er iets mee. Heel veel succes, ik snap helemaal dat je dit gewoon echt niet meer volhoudt!

één jaar geleden

Sorry je bedoelt het vast niet zo maar dit schiet me even in het verkeerde ...
Bedoelde het idd niet alsof jullie geen rust mogen krijgen. Je moet jezelf absoluut niet uit t oog verliezen. Heb zelf een gluten allergie dus kan mij er iets bij voorstellen hoe dat voor jullie kindje moet zijn. Misschien als t jullie zo hoog zit kijken of hij uit logeren kan? Hebben jullie een vangnet waar hij (wanneer nodig) de nachten kan ‘slapen’ zodat jullie wat rust krijgen? Ik weet niet of je overdag kan slapen (ik zelf kan dat bv niet) maar wellicht dat je om de beurt ook de ochtend kan uitslapen/smiddags alvast wat kan slapen zodat je iets meer rust hebt gehad?

één jaar geleden

Je bent niet alleen! Hier ook een mama van een meisje van 17 maanden die nog niet doorslaapt en veel wakker wordt in de nacht (denk dat ze in haar leven 2 keer heeft doorgeslapen). Als ik pech heb, ben ik al 5 keer boven geweest voor 23:00 uur.. uiteindelijk beland t meisje bij ons in bed omdat je gewoon op bent en ook maar iets van slaap wilt hebben. Ook van alles al gedaan. Wij hebben ons erbij neergelegd. Uiteindelijk zal het een keer stoppen of ze kunnen goed aangeven dat er iets is. Die tijd is nu helaas nog niet. Mijn dochter slaapt overdag ook (in haar bedje) super slecht. Met geluk een uur.. Ik heb geaccepteerd dat ze een hekel heeft aan slapen, en dat het ooit op een dag goedkomt. Zo kan ik ook gewoon meer genieten van haar. Geen tips helaas voor je. Maar wel steun! Veel sterkte en kracht gewenst.

één jaar geleden

Ik heb gemerkt dat goed eten en zelfstandig in slaap vallen er uiteindelijk voor hebben gezorgd dat onze dochter is gaan doorslapen. Pas rond 10 maanden ging mevrouw goed vast voedsel eten. Hiervoor moest ze er weinig van hebben. Het doorslapen ging vanaf toen al vaker en beter. Sinds 2 maanden gaat her super omdat ze zelfstandig in slaap kan vallen. We zijn begonnen met de 3 min laten huilen en dan terug komen, hierna 5 minuten laten huilen, daarna 8 min etc. Eerste dag koste dit een half uur, tweede dag 20 minuten en derde dag zei ze “haije mama” en viel direct in slaap. Mn vriend vond het een ‘marteling’, maar nu profiteren we ervan. Een kind wat 12 uur per nacht slaapt en heerlijke avonden voor ons zelf!

één jaar geleden

Je bent niet alleen. Onze dochter van 1,5 slaapt ook nog steeds niet door. Ergens in de nacht wordt ze wakker en blijft huilen tot ze bij ons in bed mag. Vaak ligt ze dan wel 2 uur lang wakker, en maar woelen en woelen, ondetussen mijn hand vasthoudend. Ik word er hélemaal kriegel van en heb geen idee wat te doen. Het erge is, als ze uit logeren gaat, slaapt ze gewoon door.

één jaar geleden

Dochter is bijna 18 maanden. Ze was een hele goede slaper. Nu al maanden drama. Telkens vanaf 4 uur en nu zelfs vanaf half 3 al wakker. Alleen maar huilen, niet willen slapen. Continu doodop. Overdag wil ze ooi maar een half uur slapen. Mijn man heeft telkens maar een korte nachtrust en moet er vroeg uit. Ik zit momenteel in de Ziektewet i.v.m. overspannen, maar dt helpt absoluut niet mee. We weten ons geen raad meer en zijn beiden doodop.

één jaar geleden

Dochter 17 maanden : Hier precies het zelfde. Je kan de klok er op gelijk zetten 3,30 word ze wakker eerst praten maar dit gaat over in mama roepen en dan krijsen en huilen. Wij gooien er dan maar een fles in blijven even met haar liggen tot ze in slaap valt. Maar zodra ze weer in haar eigen bed ligt zet ze het weer op een krijsen. We lopen nu al behoorlijk op onze reserves.