15 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje doet met fases hetzelfde. Meestal zie ik hem dan ook meer frummelen aan zijn oren/tanden. Ik heb dan ook het idee dat hij last heeft van tandjes. Niet dat hij er dan ook altijd eentje krijgt, hij heeft er pas twee, maar het valt mij wel op dat dit gedrag een beetje samen gaat met ongemak.

één jaar geleden

Reactie op Sofysio

Mijn zoontje doet met fases hetzelfde. Meestal zie ik hem dan ook meer frum ...
Hmm oke. Ik denk een tijd dat hij misschien kiezen krijgt, hij kwijlt enorm. Heeft inmiddels 4 voortanden en 2 ondertanden maar mag niet in zijn mond kijken.. zie verder niks erbij komen. Hoop dat het gauw over is.

één jaar geleden

Reactie op DREAM95

Hmm oke. Ik denk een tijd dat hij misschien kiezen krijgt, hij kwijlt enorm ...
Ja ik herken dit gedrag ook wel van mijn dochter ( is nu 2.5). Die was tussen 8 maanden en 18 maanden ook vaak met weken tegelijk niet te genieten. Is gewoon een moeilijke fase vind ik. Doorkomende tanden, leren lopen, overgang naar 1 dutje. Veel gerommel in ieder geval. Komt goed😉

één jaar geleden

Reactie op Sofysio

Ja ik herken dit gedrag ook wel van mijn dochter ( is nu 2.5). Die was tuss ...
Dat klopt ja! Leren lopen speelt een grote rol nu 😅

één jaar geleden

Herkenbaar. Waarschijnlijk voelt hij zich bij jou veilig genoeg om zijn emoties te laten zien. Dit zie je ook wel bij oudere, naar school gaande kindjes. Op school niks aan de hand en eenmaal thuis dan barst de bom. Dit is puur omdat ze zich thuis veilig en fijn genoeg voelen om hun frustratie te durven uiten. Zou me niks verbazen als het bij die kleintjes ook zo is zodra ze mama zien

één jaar geleden

Hier ook net hetzelfde. Weet soms geen blijf met zichzelf.

één jaar geleden

Mijn zoontje ook. Ik vind het zo’n heftige fase. Op vrijdag ben ik altijd alleen met hem en ik was afgelopen vrijdag helemaal ontspoord. De hele dag dat gejengel, ik mag geen stap van hem weg zetten of dan is het brullen. Hij is zo schattig en lief maar dan ben ik zo intens gelukkig als mijn vriend thuiskomt om 17u.

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Zodra ik thuiskom van het werk en m'n zoontje ziet mij is het gelijk naar mij en vreselijk jengelen alsof ie de meest verschrikkelijke dag ooit heeft gehad🤣 terwijl die bij z'n papa echt super leuk is en lekker alleen kan spelen. Met mij in de buurt dus niet. Meneer plakt 24/7 aan me vast. Je bent niet de enige.🤣🥰

één jaar geleden

Reactie op Joleintje

Heel herkenbaar. Zodra ik thuiskom van het werk en m'n zoontje ziet mij is ...
Rot voor jou, maar heel blij dit te lezen haha

één jaar geleden

Reactie op cāitlīn

Mijn zoontje ook. Ik vind het zo’n heftige fase. Op vrijdag ben ik altijd a ...
Oh echt he ik zit er soms ook doorheen. Niks is goed. Hij slaat dan ook ineens om van vrolijk naar intens gejengel. Als ik hem niet in de box zet, kan ik letterlijk niet eens naar de wc.

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Ik ben blij dat er zoveel moeders last van hebben. Dan ligt het tenminste niet aan mij😂 het valt mij wel op dat het bijna allemaal om zoontjes gaat haha

één jaar geleden

Ja herkenbaar. Mijn dochter heeft ook geregeld zulke dagen/momenten. Helaas geen tips. Ik kan er zelf ook erg slecht tegen. Wat ik wel soms doe is dan met haar naar mn ouders gaan dan is ze afgeleid want ze zijn dol op elkaar en dan kan ik ook nog een beetje ontspannen zitten. Maar sommige dagen zijn gewoon heel erg pittig!

één jaar geleden

Wat naar voor iedereen maar wat fijn om te lezen dat het niet alleen bij mij is. Mijn dochter kan ook enorm lopen etteren bij mij en als me schoonmoeder oppast dan kan ze wel lekker alleen spelen. Hopelijk is het een fase en gaat het snel weer voorbij 😅

één jaar geleden

Hier ook onze zoon. Wilt alleen maar z'n moeder 😅 aan me hangen en dikke tranen als ik weg ga. Vind deze fase ook wel pittig. Snel boos en erg z'n eigen willetje nu.

één jaar geleden

Jup hier ook. Zowel bij papa als bij mij. Alleen maar hangen en huilen. Als ik haar wegbreng is het trainen met tuiten. Thuis kunnen we nog geen stap verzetten of ze begint te huilen of komt achter ons aan gekropen en gaat ze bij onze voeten liggen wachtend op aandacht. Best pittig inderdaad, vind dit ook geen leuke fase🤔