4 Reacties
één jaar geleden
Mijn dochtertje is ook wel eens flink hees geweest zonder ziek te zijn or heel veel gehuild te hebben, geen idee waar het door kwam, maar dat knapte vanzelf op!
één jaar geleden
Oei, dat klinkt echt niet fijn zeg… snap je nare gevoel erbij helemaal. Zelf werk ik in de opvang. Maar iedere opvang is natuurlijk wel weer anders. Er is een groot personeels tekort waardoor er veel verschillende gezichten zijn. Helaas overal, maar dat zou niet moeten betekenen dat je het idee krijg dat je zoontje veel heeft gehuild.
Echt heel naar, ik zou er gewoon naar vragen bij de opvang. Dan merk je snel genoeg hoe ze reageren.
één jaar geleden
Oei ja dit is lastig. Een paar dingen:
1. De opvang hanteert een vast ogen principe. Dit wil zeggen dat als er 1 gezicht is wat het kind kent, dst het voor de ggd al goed genoeg is. Ik herken jouw gevoel als ouder dat je je niet echt meer open stelt. Aan de andere kant; ik werk zelf in de opvang en weet dat het vaak echt biet te doen is on bet rooster rond te krijgen door ziek en zeer.
2. Ik snap dst je gelijk schiet in een modus van "dan zal hij wel heel lang hebben liggen huilen" en ja helaas, dst zou natuurlijk zo kunnen zijn. Wel moet ik zeggen ik heb zelf ook wel eens een heze stem, of geen stem, en dan ven ik ook verder niet ziek. Op een kdv heerst nou eenmaal heel veel virusjes.
Dit alles maakt jouw gevoel niet goed. Ik zou als ik jou was een gesprek aangaan met een leidinggevenden. Je gevoel uitleggen en eventueel toch ook kijken naar een ander kdv? (Let op: ook daar heerst van alles en is er personeelstekort EN mogelijk lange wachtlijsten) succes!
één jaar geleden
Ik heb in de kinderopvang gewerkt. Ik deed zo mijn best maar toch wilden de kindjes liever thuis bij papa/mama zijn. Sommige kindjes (met name baby’s) huilden de hele dag ondanks dat ik ze op schoot nam. Ons eigen dochtertje hoeft niet naar de opvang omdat mijn man niet werkt. Is niet voor iedereen financieel haalbaar maar voor ons wel als we zuinig leven en voor ons voelt het beter zo. Iedereen heeft andere ervaringen ermee sommige ouders zeggen juist dat hun kindje de opvang heel leuk vindt en teleurgesteld is als ze niet naar de opgang mogen. En niet iedere ouder vindt het leuk om veel thuis te blijven met hun kind, zij hebben tijd voor zichzelf/zonder kind nodig. Luister naar jouw gevoel, er is geen goed/slecht alleen wat bij jou en jullie gezin past.