9 Reacties

één jaar geleden

Hier ook nog. 2 a 3 flessen op de dag. Ik ga denk ik gewoon rustig afbouwen bij haar. Maar niet te snel.

één jaar geleden

Ons zoontje drinkt nog niet echt veel water, waardoor ik het lastig vind om een fles weg te halen. Ik geef nu ‘s middags bij z’n brood een flesje van 150cc met nog maar 2 schepjes melk. Hierdoor hoop ik straks over te kunnen gaan naar gewoon een bekertje water of thee. Weet niet of het werkt hoor, maar zorgt er nu wel voor dat hij meer vocht en minder melk krijgt :)

één jaar geleden

Ik heb die van tussen de middag gelijk vervangen met normale melk. (Sinds een week). En in de ochtend geef ik nu 150cc ipv 180cc en ‘s avonds idem dito. Hij drinkt wel redelijk water oid, dus te kort komt hij niet. ‘S ochtends krijgt hij vanaf dit weekend dan ook normale melk en dan ‘s avonds nog flesvoeding. Op gegeven moment die van ‘s avonds er ook af, maar dat laat ik voorlopig gewoon zo. Ik vind het ook lastig!

één jaar geleden

Sinds 1,5e week geen middagfles meer. Ook direct gestart met In de ochtend en in de avond 150ml halfvolle of volle melk. Zondag wordt ze 1.

één jaar geleden

Ons zoontje wordt ook eind deze maand 1 jaar en de middagfles is er net deze week af. Na heel lang twijfelen over hoe dit aan te pakken zijn we begonnen met twee dagen 150 met 5 ipv 180 en 6. Toen twee dagen 120 met 4. En vanaf dat moment twijfelde ik hoe nu verder te gaan en dus de dag erna gewoon volledig vervangen door 100cc gewone, opgewarmde, volle melk in z'n fles en hij heeft er geen moment moeilijk over gedaan.. Hij drinkt goed water en bieden dit ook heel veel aan op een dag.

één jaar geleden

Hier ook nog wel 3 flessen per dag maar ze eet zo ontzettend slecht vaste voeding (ze kan het wel want een paar weken geleden at ze alles) mogelijk door aankomende tanden .dat ik nu denk dat ik die flessen toch maar even zo laat want dan krijgt ze tenminste iets binnen. Hopelijk gaat ze vanzelf weer beter eten als de tandjes door zijn. En als ze iets meer vaste voeding eet proberen maar een fles af te bouwen

één jaar geleden

Wij hebben twee weken terug de middagfles laten vallen, ze wordt volgende week een jaar. Wij maken de flessen steeds eerst wat kleiner (van 180 naar 150 naar 120) en laten 'm dan helemaal vallen.

één jaar geleden

Hoe zit dit eigenlijk? 🙈 hebben ze de nutrilon/moedermelk vitamine en mineralen niet meer nodig en gaat het meer om het vocht? En waarom dan inruilen voor melk? 🙈 vraag het me opeens af nu we ook ‘moeten’ afbouwen en ik op zoek was naar tips

één jaar geleden

Met 10 maanden overgegaan naar 2 (borst)voedingen. Gewoon gestopt. Maar ze eet en drinkt super goed, dus was geen probleem.