11 Reacties

7 maanden geleden

Wij zijn vandaag begonnen met dit. M’n dochtertje liep er altijd hele dag met die tut in en afpakken was ook drama, ze wilde hem alleen maar terug. Maar tot mijn verbazing heeft dit vandaag geholpen. Tutje in bed laten, die lag te slapen als zij wakker is en het tutje wordt wakker als ze naar bed toe gaat. Als ze om de tut vroeg zei ze zelf daarna al gelijk tut bedje. 😂 Vanavond voor het slapen de eerste sticker samen geplakt en ze was helemaal trots. Hopen dat dit de aankomende dagen ook zo goed blijft gaan.

7 maanden geleden

Reactie op Tamara1994

Wij zijn vandaag begonnen met dit. M’n dochtertje liep er altijd hele dag ...
Hhh zo schattig, ik zo het ook proberen om te doen. En na een week wat is het plan ? In de avond ook stoppen ? Wat geef jij haar cadeau op einde van de dag?

7 maanden geleden

Nee met slapen mag ze hem nog wel even houden, ze slaapt zonder echt niet. Dus dat komt over tijdje wel. Heb met dr afgesproken dat ze zelf een cadeautje mag uitzoeken in de winkel (wel iets kleins natuurlijk haha) En na die week gaan we gewoon verder met geen tutje overdag.

7 maanden geleden

Hier cold turkey gestopt. Samen op vakantie in de prullenbak gegooid. Hij heeft er 6x om gevraagd, de eerste 2 nachten waren lastig en vaak herhaald dat de tut in de prullenbak was. Ik ben zo blij mee deze keuze! Hoor hem er nooit meer over.

7 maanden geleden

De speen van mijn dochter was toen aan een nieuwe toe en dus een andere gehaald, maar die stond haar niet aan. Ze had de laatste tijd vooral de speen in. Nu wil ze er niks meer van weten, maar het speendoekje is wel heel heilig😅

7 maanden geleden

Ook een idee: als er een baby'tje in de familie of bij vrienden is geboren (of er is een klein kindje), jouw kindje zijn/haar speen naar die baby laten brengen omdat die het speentje dan zogenaamd nodig heeft. Dan voelt je kindje zich gelijk groot, want kleine kindjes hebben een speentje nodig ;)

7 maanden geleden

Ook een idee: als er een baby'tje in de familie of bij vrienden is geboren ...
Ik heb al een baby thuis die een speen heeft, als ik haar speen verstop dan pakte ze die van de baby 🤣 ze is echt verslavend naar haar tut ze kan niet zonder🤦🏻‍♀️

7 maanden geleden

Ik heb al een baby thuis die een speen heeft, als ik haar speen verstop dan ...
Haha, ja dat maakt het een stuk lastiger 😅

7 maanden geleden

Inknippen. Ik zag laatst ook ergens een dierentuin in NL waar je de speen achter kan laten voor de ooievaar. Hebben ze (net als slotjesbrug in Parijs) een heel hek vol speentjes.

7 maanden geleden

Mijn dochter gebruikte altijd de bibs speen! Ik had er nooit problemen mee en dacht heel nuchter erover. Ik dacht waneer ze er klaar mee is doet ze hem zelf wel weg.. maar ik moest natuurlijk de speen vervangen op geve moment. K heb toen de iets grotere speen gekocht van bibs ze had eerst de nummer 2. Ik had de 3 gekocht. De vorm is ook een stuk groter. En sinds die speen vond ze het verschrikkelijk en gooide ze haar speen uit zich zelf weg. Ik ging forceren om het er bij haar toch in te krijgen met slapen. Maar ze vertikte het sinds dien zijn we al een hele lange tijd speen loos! Ondertussen een kleine meid bij gekregen en is de speen volgens mijn oudste dochter alleen iets voor babys!

7 maanden geleden

wij hebben hem aan een ballon met helium gemaakt en naar opa gestuurd!✨ ze vraagt er af en toe nog na maar dan weet ze dat haar fiep bij opa is en dan is het weer goed!