8 Reacties

één maand geleden

Wat naar al deze zorgen! Ik heb eigenlijk geen advies. Wel herken ik het tweede gedrag wat je beschrijft van ons zoontje wanneer hij oorontstekingen heeft, heeft er inmiddels al 4 gehad. Normaal een kletskous maar als de ontstekingen er zijn, zo'n vlak kindje dat amper praat. Ik neem aan dat de kno-arts dat opmerkt maar als het gehooronderzoek mislukt is dan is dat niet met zekerheid te zeggen... Sterkte!

één maand geleden

Reactie op Marieke2302

Wat naar al deze zorgen! Ik heb eigenlijk geen advies. Wel herken ik het tw ...
Ja zeker heel naar.. Ik hoop dat de kno arts nog een andere oplossing heeft, ik zal nog eens contact opnemen met de arts. Bedankt voor je reactie in elk geval 🙏🏽

één maand geleden

Het is heel moeilijk om zo jong hier al iets over te zeggen. Het kunnen vroege signalen zijn van een ontwikkelingsstoornis, maar het kan ook gewoon een fase zijn. Goed dat je naar het consultatiebureau bent gegaan en vanuit daar verder kijken. Wellicht pakt hij zijn ontwikkeling gewoon weer op!

18 dagen geleden

- edit admin Micky - Reactie weggehaald, tegen de gedragsregels / medisch onjuiste informatie.

17 dagen geleden

Hoi, Hier een soortgelijk verhaal. Motoriek is goed ontwikkeld (weet niet precies alle maanden, maar los lopen rond 1 jaar). Taal is hier nooit goed op gang gekomen, geen non-verbale communicatie (wijzen, zwaaien etc), geen actieve taal, maar ook weinig taalbegrip helaas. Hij communiceert wel door onze handen te pakken en te leiden naar wat hij wil. Soms kan hij een dierengeluid maken, maar deze kan hij later ook weer vergeten. We staan ook op de wachtlijst bij Auris, maar hier is de wachtlijst helaas eerder 7-9 maanden. We zijn vorige week gestart met logopedie. Hij blijkt weinig gerichte aandacht te hebben, als in: aandacht voor de persoon die praat. Is heel gefocust op zijn spel of kan langs je heen kijken. Dus we moeten gaan oefenen met die aandacht. Misschien is een logopedist zoeken voor jullie ook een idee? Wel eentje die zich richt op het jonge kind en vroege taalontwikkeling dan. Het zou trouwens kunnen horen bij een taalontwikkelingsstoornis (TOS), maar kan ook onderdeel zijn van autisme of een verstandelijke beperking.. is nog moeilijk te zeggen op deze leeftijd. Liefs, Nienke

17 dagen geleden

3 dage naar de opvang kan voor zo'n kleintje ook een grote verandering zijn. Mijn dochter was tot 1 jaar 4 ochtends naar kinderopvang... ze kroop niet en harde roepen geven. Sinds ik thuis blijf gaat het stukken beter. Bij de opvang is vaak geen persoonlijke aandacht en moeten ze slapen op bepaalde tijden

17 dagen geleden

Ik ga ervan uit dat de KNO arts wel dusdanige moeite heeft gedaan om te controleren of het om een oorontsteking gaat? Mocht je echt twijfelen aan zijn gehoor kan je altijd via de huisarts (en in dit geval ook via de kno arts) een verwijzing vragen voor een audiologisch centrum. Hier kunnen ze op andere (speelse) manieren onderzoek doen naar het gehoor. Een kno arts of audicien beschikt niet over deze meetmethodes. Hopelijk heb je wat aan deze informatie :)

6 dagen geleden

Alsof ik ons verhaal lees, maar dan bij mijn dochtertje. Sinds zij buisjes heeft gaat het wel iets beter, maar ten opzichte van haar tweelingbroer is het nog steeds een wereld van verschil. Over anderhalve week hebben wij het spraak en taal onderzoek. Ben echt zooo benieuwd. Heel veel sterkte en een dikke knuffel van ook een bezorgde moeder