30 Reacties
één jaar geleden
Karnemelk dan? Klein beetje roosvicee erin. Dat krijgen ze hier altijd bij oma.
Mijn dochter krijgt 's ochtends brintapap met melk dat vindt ze lekker en daardoor krijgt ze genoeg zuivel binnen. En 's avonds yoghurt na het eten.
één jaar geleden
Hier wilde ze ook geen normale melk. Ik gaf karnemelk en die nam ze meteen! Ik warm het heel klein beetje op (word afgeraden omdat het kan gisten), echt om de paar sec eruit gehaald en geroerd tot het lauw was. Maar koud drinkt ze het ook! Na een paar keer karnemelk, normale warme melk gegeven en dat drinkt ze nu ook zonder problemen. Ik wissel nu af zodat ze beide lekker blijft drinken🥰
één jaar geleden
Als ze wel yoghurt/kwark wil eten zou ik dat geven en het verder zo laten of me er in ieder geval niet druk om maken. Ik drink ook nooit een glas melk maar eet wel iedere ochtend een bak yoghurt. Als ze het gewoon niet lekker vind dan kan dat toch
één jaar geleden
Waarom moet ze melk dan?
Gewoon een oprechte vraag uit intresse! 😊
één jaar geleden
Ik geef toch nog melk in een fles zoals in de baby tijd maar dan normale melk aangelengd met water. Als ik het geef alsof het een baby is in de ochtend en avond dan weet ik zeker dat hij nog een grote hoeveel heid vocht binnenkrijgt. Als hij zelfstandig uit beker drinkt, drinkt hij echt maar kleine hoeveelheden. Dus wellicht het op die manier weer doen?
één jaar geleden
Waarom moet ze melk dan?
Gewoon een oprechte vraag uit intresse! 😊
Omdat ik er zelf van overtuigd ben dat kindjes van die leeftijd melk nodig hebben ;-)
De karnemelk tips ga ik zeker eens proberen. Vind dat zelf super vies maar wie weet, die kleine niet!
één jaar geleden
Reactie op Sparkling_helix
Omdat ik er zelf van overtuigd ben dat kindjes van die leeftijd melk nodig ...
Gewone koemelk of opvolgmelk?
Of is opvolgmelk niet meer voldoende?
één jaar geleden
Ik denk dat het belangrijkste is dat ze voldoende calcium en dergelijke binnenkrijgt en als dat uit pap of yoghurt is, dan lijkt mij dat ook goed. Ik kan mij voorstellen dat je graag zou willen dat je dochtertje melk drinkt, maar als ze er niet van houdt of het niet lust dan zou ik eerlijk gezegd niet blijven forceren. Ik denk dat dat alleen maar averechts werkt.
Mocht je het wel willen blijven proberen dan heb ik nog een tipje. Wij maken hier in huis veel smoothies met groente en fruit. Meng het een beetje met de melk en wie weet drinkt ze dat wel én krijgt ze ook nog extra gezonde vitamines binnen. Win-win.
Ik heb nog wel een vraagje: krijgt je dochtertje nog andere vormen van zuivel binnen, waardoor het missen van een glaasje melk geen probleem hoeft te zijn?
één jaar geleden
Reactie op -MrN
Ik denk dat het belangrijkste is dat ze voldoende calcium en dergelijke bin ...
Smoothies! Ook een leuke tip idd, had ik nog niet aan gedacht.
Ja ze krijgt pap (dat was ook een struggle om haar dat te leren eten, want dat maken we ook met gewone melk) en yoghurt. Dus de nood is niet mega hoog maar alle beetjes helpen ;)
één jaar geleden
Ja gewone koemelk. Opvolgmelk zijn we mee gestopt toen we stopten met de fles geven, wij vinden dit handiger omdat koemelk toch altijd wel in huis gehaald wordt :)
één jaar geleden
Opvolgmelk dronk ze overigens uit de verschillende bekers even slecht als koemelk :p wel geprobeerd dus
één jaar geleden
Reactie op Ber22
Als je je er zorgen over maakt zou ik gewoon een fles opvolgmelk geven. Als ...
Je mag helaas maar 3 a 4 weken doen met een geopend pak. Je kunt dan eventueel beter de sachets van nutrilon gebruiken. Die zijn goed voor 100 ml d8 ik. (De sachets zijn wel alleen van nummer 1 maar dat maakt op deze leeftijd niet zoveel meer uit lijkt me/vind ik)
één jaar geleden
Misschien (smaakjes) thee met melk proberen. Dat hielp hier iig wel goed!