25 Reacties

één jaar geleden

Wij proberen altijd 4 of 5 dingen aan te bieden en haar zelf te laten eten. De borden gaan schoon leeg 😊

één jaar geleden

Zelfs kappertjes, feta, olijven etc 🤭 Enige wat tot nu toe niet werd goedgekeurd was witlof

één jaar geleden

Reactie op A n n 🤰🏻

Wij proberen altijd 4 of 5 dingen aan te bieden en haar zelf te laten eten. ...
Wat is dat de gele kleur? 🍳?

één jaar geleden

Reactie op A n n 🤰🏻

Zelfs kappertjes, feta, olijven etc 🤭 Enige wat tot nu toe niet werd goedg ...
Heb jij een programma wanneer moet ze eten? Mijn dochter is echt een slechte eter

één jaar geleden

Rijst met groenten

één jaar geleden

Wat is dat de gele kleur? 🍳?
Kip schnitzel

één jaar geleden

Pasta met zalm, spinazie, cherrytomaatjes en room. Ze eet echt retegoed momenteel want dit gaat allemaal op... 🙈🤣

één jaar geleden

Reactie op RuthvdBruggen

Pasta met zalm, spinazie, cherrytomaatjes en room. Ze eet echt retegoed mom ...
Snij je dit dan kleiner of eet ze het zo?

één jaar geleden

Dit, maar dan met soja room ipv kookroom. Voor onze zoon macaroni gekookt ipv spaghetti. Smullen!

één jaar geleden

Traybake met chipolataworstjes, aardappeltjes en Hollandse groentemix. Gisteren vega kaasschnitzel met bloemkool en gebakken aardappeltjes Ze mag krijgt alle onderdelen van de maaltijd aangeboden en zij beslist wat ze eet en hoeveel, de ene dag is dat meer dan de andere dag. Ze krijgt geen alternatief als ze niet eet , natuurlijk wel nog een melkfles voor het slapen gaan waarvan ik de hoeveelheid een klein beetje aanpas afhankelijk hoeveel ze gegeten heeft

één jaar geleden

Reactie op Anvers

Snij je dit dan kleiner of eet ze het zo?
Ja ik snij alles zo danig dat zij het kan eten! Vooral de spinazie kleiner snijden want dat worden slierten als je ze wokt :)

één jaar geleden

Reactie op RuthvdBruggen

Ja ik snij alles zo danig dat zij het kan eten! Vooral de spinazie kleiner ...
Aanvulling, de tagliatelle snijden er niet kleiner! Dat regelt ze zelf :)

één jaar geleden

Pannenkoeken met banaan voor ontbijten

één jaar geleden

Reactie op RuthvdBruggen

Aanvulling, de tagliatelle snijden er niet kleiner! Dat regelt ze zelf :)
Dank je.

één jaar geleden

Ontbijt:

één jaar geleden

Avond eten: aardappel, wortel, doperwten, macaroni en soms doe ik er ook gehakt bij of vervang ik wortel/doperwten in sperziebonen.

één jaar geleden

Eten jullie kindjes al zelf? Ik geef zelf nog alle happen want hij smijt overal mee 😂

één jaar geleden

Reactie op Nienke3061

Eten jullie kindjes al zelf? Ik geef zelf nog alle happen want hij smijt ov ...
Met een lepel nog niet maar ze eet zelf dingen die met haar hand kunnen pakken soms ze smijt ook als op de grond ik paak gewoon als terug een geef ik haar een en plaats van de hele bord maar soms dat betekent dat ze genoeg heeft

één jaar geleden

Reactie op Nienke3061

De mijne is enorm koppig als het om zelfstandig eten gaat. Liefst eet hij (bij mij) volledig zelf met zn vork en lepel. Dus het gaat wat moeizaam. Ik laat het dan ook vaak toe. Zo gaat hij het ook leren, maar dat smijten is wel een dingetje inderdaad. Zodra hij er genoeg van heeft, ligt alles overal en nergens🥲

één jaar geleden

Reactie op Nienke3061

Hier bijna alles zelf alleen opscheppen op een lepel.of prikken met ene vork is nog lastig. Dat gooien hebben we ook gehad en soms nog. Ik weet niet hoe ik het geduld heb, maar hier helpt elke keer rustig benoemen wat de bedoeling is. Dus als je dit hapje niet wil leg je het terug op je bord of geef je het aan mama/papa. Met bestek idem dito. Als ik nog een hapje moet opscheppen geef je de vork aan mij. Na een lange of vermoeiende dag is t ook gewoon geen beginnen aan hoor hier dan voeren we lekker. Hier hielp t ook om te starten met oefenen met bestek met fruit sochtends, dan is de kans groter dat t lukt haha. Heeftie net geslapen etc.