Hey lieve mama’s!
Ik ben benieuwd wat het gewicht is van jullie kindje(s).
Ik ben sinds de laatste vaccinatie niet meer op het CB geweest en als mijn zoon op de weegschaal thuis staat kijk ik hier naar. Ik heb alleen geen flauw benul wat voor gewicht nu goed is. Ik vind dat mijn kind er lekker gezond uit ziet, maar gewoon benieuwd of dat ook zo is in vergelijkingen met z’n leeftijdgenootjes. Vandaar de vraag: hoeveel weegt jullie kindje?
Dochter van 11 mei. 80cm en 10 kilo. Heeft een tijd heel slecht gegeten, gaat nu wel beter. Lopen hiervoor bij de kinderarts. Ontwikkeling gaat verder prima.
Klopt dit wel? Onze dochter was met 86cm 10,5 kilo door ziekte en ging naar de -2 lijn al.
Overigens, nu is ze 87,5cm en bijna 11 kilo. Met bijvoeding voor ondervoeding zijn we daar gekomen 💪
Och jeetje wat een verhaal. En hoe nu verder? Hebben ze al een oorzaak gevo ...
Nee is nooit echt een duidelijke oorzaak voor gevonden, ze heeft het al sinds haar geboorte toen had ze geen hongergevoel en kwam nooit voor een fles, ze heeft maanden in het ziekenhuis gelegen en echt alle mogelijke onderzoeken gehad van scans tot kijkoperaties maar niks uitgekomen, toen hadden ze hoop dat het met vaste voeding beter zou gaan maar dit was helaas een nog groter drama want dit bleef hangen in haar slokdarm.
Nu eet ze sinds 2 maanden en gaat dit redelijk door intensieve eet therapie maar nu komt ze dus totaal niet aan ondanks het normale eten, dus we moeten nu volgende week weer voor onderzoeken.
Nee is nooit echt een duidelijke oorzaak voor gevonden, ze heeft het al sin ...
Arm meisje.
Maar ze groeit dus wel in de lengte, wat volgens onze artsen betekent dat er geen sprake is van schadelijke ondervoeding, dan zou ze namelijk ook niet meer groeien.
Misschien is het ook wel trauma.