1 Reacties
één jaar geleden
Ons zoontje hamstert ook enorm. We laten hem helemaal zelf eten. Daar leert hij van denk ik dan. Als we brood voor hem neerleggen gaan er zo 8 stukjes tegelijk in zijn mond. Makkelijk eten lijkt me het niet maar hij doet het altijd al zo en gaat helemaal prima. Aan het begin wel vaak gekokhalsd dat er wat vast zat. Maar ook eten moeten ze leren.. Zelf ontdekken wat kan wat niet.
Fruit vaak hetzelfde. Ik snij stukjes druif bijvoorbeeld doormidden en leg het voor hem neer. Soms hamstert hij ook. Soms eet hij super rustig. Ik voer hem ook wel eens gewoon stuk voor stuk.
Potjes zijn vaak ook zo glad gepureerd dat slikt ons zoontje soms ook in een keer door. Maar wat grover eten kauwt hij super goed.
Waar precies ben je bang voor? Dat ze bijvoorbeeld stikt? Baby’s hebben zo’n goed kokhalsreflex ze stikken gelukkig echt niet zo maar.
Anders misschien eens kijken voor een ehbo cursus voor baby’s? Misschien kan dat je ook wat gerust stellen dat je weet wat je moet doen mocht je in zo’n situatie komen!