298 Reacties

2 jaar geleden

- Naam: Mathiz - Datum: 11 februari (oorspronkelijke bevallingsdatum was 15 mei) - Geboren op 26w5d - 840 gram en 32,5cm - Bevallingsverhaal kort samengevat: ik had sinds ongeveer 22w een hoge bloeddruk waarvoor ik medicatie moest nemen. Geleidelijk aan kreeg ik meer en meer symptomen en werd er uiteindelijk zwangerschapsvergiftiging vastgesteld (HELLP-syndroom). In het ziekenhuis waar ik in opvolging was deden ze geen bevallingen onder de 34w, dus ben ik met de ambulance 's nachts overgebracht naar een ander ziekenhuis. Daar kreeg ik meteen allerlei medicatie voor mezelf, maar ook longrijping voor de baby. Het was een twijfelgeval om hem dan gelijk te halen, maar net op dat moment waren mijn waardes aan het keren en beter aan het worden. Ze besloten dus om te wachten en nog zo lang mogelijk te rekken met allerlei medicatie. Uiteindelijk is dat nog 5 dagen gelukt, tot ik een 2e aanval kreeg. Op de monitor was toen te zien dat de hartslag van de baby soms dipte en ook voor mezelf werd het toen te gevaarlijk. Daarom besloten ze toen om hem via keizersnede toch al maar te halen. Alles gaat goed nu, al zal Mathiz nog een lange weg te gaan hebben. Hij ligt nu op de NICU afdeling in het ziekenhuis en zou vermoedelijk half mei naar huis mogen. Ps: de foto is van vandaag, 7w oud.

2 jaar geleden

Naam: Noèlle Datum: 1 april (ipv 9 mei) Week: 34+4 Gewicht/lengte: 2254 gr/44 cm Verhaal: Afgelopen maanden ben ik eigenlijk vrij makkelijk doorgekomen, elke controle was goed en er was geen enkele reden voor mevrouw om eerder te komen. Ze dachten zelfs dat ze langer zou gaan blijven zitten. Ik moest nog één week werken en dan zou ik gaan genieten van mijn verlof. Afgelopen vrijdag 5.30 verloor ik ineens een paar druppels vruchtwater, wat later overging in een plas, na een check van de verloskundige, door na het ziekenhuis. Daar keken ze het even aan, toen toch de weeën begonnen kreeg ik om half 2 een check: 3 cm ontsluiting, half 3 volgende check 7 cm of ik nog pijnstilling wilde: ja! Alles ging veel te snel en dat trok ik slecht, alleen morfine was nog een optie. Toen dit een kwartier later was gepakt een laatste check, 9,5 cm, geen morfine meer, ik mocht gaan persen. Mevrouw bleek ook nog eens niet goed te liggen dus de hele trukendoos werd te voorschijn gehaald. Na een half uur bleek ze in nood te komen en moest ze er echt uit, gelukkig is dit nog gelukt anders was het ook nog eens een keizersnede geworden. Doordat haar longen sterk genoeg waren heeft ze nog een kwartier bij me mogen liggen, waarna ze weg werd gehaald en werd gecheckt. Ze is gelukkig helemaal in orde. Gisteren is ze van de hart- en zuurstofbewaking afgegaan en van de couveuse overgeplaatst naar een wiegje. Ze geeft ons gelukkig geen reden om ongerust te zijn en zodra ze al d'r flessen zelfstandig kan drinken, mag ze lekker met ons mee naar huis. Het is een gigantische achtbaan, maar als ik iets heb geleerd is dat op het moment zelf je gewoon mee moet gaan met de flow, luister naar de mensen om je heen en zij zorgen dat alles in goede banen loopt.

2 jaar geleden

Naam: Jesse Datum: 06-04-2022 Met hoeveel weken geboren: 35+4 Gewicht: 2360 gram Lengte: 44 cm Mijn verhaal: Na een helse Hg zwangerschap met tot het eind overgeven is onze zoon geboren. Ik had sinds 34+6 gebroken vliezen, maar de weeën zette niet door. 3 dagen opname daarna dagelijks ctg. Kleine werd al klein geschat en had het niet meer zo naar zijn zin. Middag van bevalling aan de ctg deze was niet goed heel veel dipjes. Weeën opwekkers begonnen en deze deden bij mij niets (dachten we) en de kleine reageerde hier heftig op. Na inwendig onderzoek bleek ik zonder pijnlijke weeën 7 cm ontsluiting te hebben. Toen kwamen ineens de weeën en binnen 30 min is hij geboren. Maar wat een kanjer want wat doet hij het goed! Totaal geen opstart problemen. Wij kunnen gaan genieten van ons complete gezin.

2 jaar geleden

Naam : Jade Lou Geboren 07-04 ipv 1 mei Week: 36+4 Gewicht 2936 gram lengte 48 cm Mevrouw was gewoon klaar om te komen en de bevalling is op de normale manier gestart met het breken van de vliezen en alles is normaal verlopen! IVM de leeftijd moeten we 24 u ter observatie blijven en die hebben we er nu bijna op zitten en we mogen hopelijk vanmiddag naar huis, want mevrouw doet het erg goed ♥️♥️

2 jaar geleden

Naam: Iza Geboren 31/3/2022 ipv 15 mei Week: 33+4 Gewicht:2kg850 Lengte: 48cm Combinatie van zwangerschapsvergiftiging en positief getest op corona heeft alles vermoedelijk in gang gezet. Ze ligt momenteel op de couveuse maar doet het super goed voor de aantal weken dat ze geboren is.

2 jaar geleden

Naam: Emma Geboren: 06/04/2022 Zwangerschapsduur: 36w4dagen Gewicht: 2kg775 Grootte: 47cm Onze perfecte poppemie 1 nachtje in couveuse en dan bij mama

2 jaar geleden

Naam: Louis Geboren: 08.04.2022 Zwangerschapsduur: 34+0 Gewicht: 2,015kg Lengte: 43cm Vorige week opname gehad met wee-remmers en longrijping, exact een week later hevigere harde buiken en bloedverlies dus terug op controle. Bleek baarmoederhals verstreken en 1cm opening. Na een 10-tal uren in de verloskamer is mijn water gebroken, nog eens 16u later was hij er ❤️ Lange bevalling dus… . Ligt in een verwarmd bedje op de nicu en heeft ondertussen toch een sonde voor de voeding. Doet het super goed voor zijn aantal weken 🥰

2 jaar geleden

Naam: Liam Piet Datum: 11-04-2022 Weken: 37+1 Gewicht: 3785 gr Na zondag te zijn ingeleid met een ballonnetje en maandagochtend nog extra pillen te krijgen zijn om 13.15 mijn vliezen gebroken met 2cm ontsluiting. Ondanks dat ik geen ruggenprik wilde hebben, hier ongeveer 2 uur na mijn vliezen breken om gevraagd. Na controle van de vk bleek ik al op 10cm ontsluiting te zitten en persweeën te hebben. Het ging allemaal zo snel dat ik geen energie meer had en uiteindelijk is onze kleine man met de pomp gehaald. Helaas is hij met z'n schoudertje vast komen te zitten. Maaaar om 17.17 was meneer er al! Het was een hele heftige snelle bevalling van de eerste! Maar wat doet hij het goed 😍.

2 jaar geleden

Naam : Liv en Noé Datum : 21-03-2022, 12:08 en 12:09 uur Geboren : 33w6d Gewicht/Lengte : 1800gr + 42cm en 2150gr + 44cm Bevallingsverhaal : Ik was in verwachting van een eeneiige tweeling, dus een gedeelde placenta en een gedeelde vruchtzak maar wel een apart vliesje. Tot aan 30w4d verliep de zwangerschap goed, maar op die dag verloor ik voor het eerst een beetje vocht (vruchtwater). Hiervoor 1 dag opgenomen geweest en weer naar huis gestuurd. Bij 31w6d nog steeds dagelijks wat vochtverlies en na onderzoekjes bleek het toch vruchtwater te zijn en waren mijn vliezen toch al gebroken. Gelijk de weeenremmers en longrijping gestart en bedrust gekregen. Na anderhalve week kreeg ik opnieuw een groeiecho en zagen ze dat Liv al een paar weken stagneerde in de groei en daardoor zou de bevalling voor haar te zwaar worden. Daarnaast was haar zusje een stuk groter en dat zou voor mijn eerste bevalling te zwaar voor ons beiden worden. Op basis hiervan werd er een keizersnede ingepland en zijn ze op 21 maart 2022 geboren! We zijn zo trots op onze meisjes, want we mochten al naar huis met 36w3d en zijn nu dus al 5 dagen als gezinnetje thuis! ps de foto is gemaakt toen ze 9 dagen oud waren in het ziekenhuis door een fotograaf die ervaring heeft met premature en dysmature kindjes.

2 jaar geleden

Gisteren onze knappe vent geboren Naam : Mert Datum : 14-04 Aantal weken : 35w3 eigelijk 16 Mei Gewicht 2k955. En 48cm Eergisteren 4 cm ontsluiting onverwachts. Gisteren opgenomen in het ziekenhuis met veel weeën. 12:00 hebben ze mijn vliezen gebroken om 16:00 had ik de 10 cm en om 16:40 is die geboren. Het is een flink mannetje die het super goed doet en een meer dan goede opstart heeft gemaakt😊 nu lekker knuffelen in het ziekenhuis en als het goed is mogen we vanaf maandag naar huis.

2 jaar geleden

Naam : Dyvano Ilay Datum : 15-04-2022 Weken : 37+4 Gewicht : 2685 gram Lengte : 46 cm Bevallingsverhaal: Met 37+3 weken opgenomen vanwege te hoge bloeddruk en de dag erna ingeleid door middel van ballon en 2 cm ontsluiting, heel lang op 4/5 cm gezeten en uiteindelijk in 3 kwartier van 5 naar 10 cm gegaan, weeënstorm van mezelf gehad dus binnen paar uurtjes was hij geboren 💙

2 jaar geleden

Naam: Sara Datum: 15-2-2022 Met 37 weken een geplande keizersnee Gewicht: 2020 gram Bevallingsverhaal: Afgelopen vrijdag was het dan zover. Onze geplande keizersnede. Ivm een placenta praeviA, een dwarsligger en het feit dat ik antistoffen aanmaakte heeft de artsen doen besluiten om geen risico te nemen. Vanaf 25 weken moest ik al rust nemen omdat ze heel Klein bleef dus het was even spannend toen ze werd geboren maar het ging meteen al heel erg goed. Ze drinkt goed en ze kan zichzelf al goed warm houden nadat ze 2 uurtjes in de couveuse heeft gelegen. We blijven nog wel even in het Sofia kinderziekenhuis omdat ze wat gewicht verliest. Ze weegt nu 1844 gram en dat willen ze goed in de gaten houden. De keizersnee ging ook goed. Ondanks dat ze door de placenta heen moesten heb ik geen bloedtransfusie nodig gehad. Het sluiten duurde door de verklevingen die ik had van vorige operatie’s en door de endometriose iets langer dus hebben ze dit nog even onder algehele narcose gedaan. We kunnen niet wachten om haar lekker mee naar huis te kunnen nemen.

2 jaar geleden

Naam: Hailee Datum: 17-04-2022 Weken: 37 weken Gewicht: 3010 gram Vandaag ingeleid door middel van een ballonnetje. Een bevalling volgens het boekje🍀 2,5 uur na het breken van de vliezen is ons kleine meisje geboren.❤🍀

2 jaar geleden

Naam: Pascal Datum: 13-4-2022 37+1 weken 3248 gram en 48 cm Ingeleide bevalling ivm mogelijk macrosomie en hypertensie van moeder.

2 jaar geleden

Naam: Leah Datum: 17-4-2022 38 weken 3430 gram en 50 cm Ingeleide bevalling vanwege zwangerschapsdiabetes Zaterdagochtend mocht ik mij melden in het ziekenhuis. Ik had nog geen ontsluiting en ze hebben een ballonnetje geplaatst. Het heeft de hele dag gerommeld, maar de volgende ochtend kwamen ze op 1 cm ontsluiting. Er moest een nieuw ballonnetje worden geplaatst. Twee uur later bij het plaatsen bleek ik toch opeens 3 cm te hebben! Begin van de middag was er plek op de verloskamer en hebben ze mijn vliezen gebroken en zijn de weeenopwekkers gestart. Pas tegen het eind van de middag begonnen de weeën serieuzer te worden. Rond 8 uur kreeg ik het moeilijker en toen de verloskundige rond half 9 ging kijken, kwam ze op 5 cm. Ik had op meer gehoopt. Maar uiteindelijk zette het heel snel door en een uur later is Leah geboren!

één jaar geleden

Naam: Storm Datum: 19.04.2022 (14 mei uitgerekend) Met hoe veel weken geboren: 36+3 Gewicht: 2360 gram Bevallingsverhaal: Rond 03:30 begon ik wat vocht te verliezen. Mijn gevoel zij al dat het zou gaan beginnen. Na drie keer het bed uit te zijn geweest om schoon ondergoed aan te doen vond ik het wel tijd om rond 07:15 de verloskundige te bellen om te vragen wat dit nou was. Zij had rond 11 uur de tijd om te komen en rade mij aan om een maandverbandje in te doen en het vocht zo op te vangen. Zo gezegd zo gedaan. Er kwam al snel meer (vrucht)water uit. Ik had om 09:40 nog een afspraak voor de liggingsecho omdat twee weken geleden het buikje onder gemiddeld zat. Dit keer zag het er prima uit en eigenlijk had deze echo geen zin want een paar uur later was ik bevallen. Om 11 uur is de verloskundige langs gekomen en heeft ze een paar testjes gedaan om te kijken of ik vruchtwater aan het verliezen was maar dat bleek niet zo te zijn… (uiteindelijk wel dus) 5 minuten nadat ze weg was begon ik weeën te krijgen en heb ik om half 1 weer gebeld. Zij is in overleg gegaan met het ziekenhuis om het toch even na te checken allemaal. Aangekomen in het ziekenhuis begonnen de weeën heftiger te worden. Er werd een hartfilmpje van een half uur gemaakt maar het was al duidelijk dat ik aan het bevallen was. Nog een laatste check bij de verloskundige van het ziekenhuis en tot onze verbazing had ik al 8cm ontsluiting. Snel (voor zo ver ik snel kon lopen) naar de verloskamer gelopen daar lag ik rond 14:10 en 14:57 was de kleine meid geboren 💖. Bizar snelle bevalling (gelukkig). Wij liggen nu nog in het ziekenhuis ter observatie en hopen dat we morgen middag naar huis mogen 😊

één jaar geleden

Naam: Noémi Datum: 18-04-2022 Met 37,5 week geboren 3400 gram en 47 cm 06.00 uur s ochtends braken mijn vliezen. Om 8 uur de jongste kinderen naar bed. Verder nog niks aan de hand. Toen de kleinste kinderen lagen te slapen begonnen de weeën lichtjes. Om 9 uur zou de verloskundige komen praten over hoe we de nacht in gaan. Maar ze is gebleven. En de weeën storm kwam op gang. Om 22.16 is ze geboren.

één jaar geleden

Naam: Djessey Datum: 19-04-2022 (02-05-2022 uitgerekend) Met 38+1 weken geboren Gewicht: 3230 gram Lengte: 48 cm

één jaar geleden

Naam: Frenkie Datum: 19-04-2022 Met 38+2 geboren 49 cm en 3295 gram. De 18e om 20:30 zijn mijn vliezen gebroken en om 22:00 begonnen de eerste weeen, deze gingen uiteindelijk over in rugweeen en die trok ik niet zo goed, tegen 02:30 naar het ziekenhuis gegaan en om 05:00 een ruggenprik gekregen, en vanaf 7 uur aan de weeenopwekkers, om 10 uur nog steeds maar 3 cm ontsluiting en begon de ruggenprik aan de rechterkant uit te werken dus toen weer wat anesthesie erbij gekregen, om half 12 Zat ik om 6 cm en kwart voor 2 op 8, toen hield ik het niet meer en kreeg ik mega persdrang, toen kwam de verloskundige 5 min later en zat ik op 10 cm, na 25 min persen kwam ons ventje te wereld. Wel een nachtje moeten blijven voor mezelf maar ook dat komt wel weer goed, zolang de kleine het maar goed doet💙

één jaar geleden

Naam: Ziva Olivia Datum: 20 april 2022 om 16.50u Geboren met 38+3 Een flinke jongedame met 52cm en 4030gram! 19 april savonds ingeleid. Had al 1 a 2cm ontsluiting, gestript en ballonkatheter ingebracht. Deze viel de ochtend erna er uit. Om 9u vliezen gebroken, lichaam uurtje gegeven om zelf weeën aan te maken maar helaas. Om 10u gestart met de wee opwekkers. 3x opgehoogd voordat het effect had. Om 14u op 6cm, gesproken over evt ruggenprik. Eerst douche, bad en skippybal nog geprobeerd, hadden niet t gewenste effect. Om 15u al 8cm, dus ruggenprik was ook van de baan. Ben wel echt goed begeleid door zowel de (klinisch) verloskundige als de verpleegkundige die er bij waren. Om 16.50u is ze geboren! Kan echt terug kijken op een fijne bevalling! Ivm suikers moeten we sowieso minimaal 24u in het ziekenhuis blijven en omdat de eerste 2 suikers te laag waren is dat protocol pas om 2230u gestart, dus zal vrijdagochtend zijn voordat we naar huis mogen.