303 Reacties

2 jaar geleden

Dean 25-05-2022 39+5 3620 gram Dinsdagavond om half 12 vliezen gebroken. Klein uurtje laten begonnen de weeën, omdat dit mijn 3e kindje is en de weeën al meteen heftig kwamen hebben we de verloskundige meteen gebeld en die kwam ook meteen. Ik zat op 3 cm maar omdat de weeën zo heftig waren en ik thuis wou bevallen is de verloskundige niet meer naar huis gegaan en is de kraamhulp gebeld. Binnen een uur zat ik op 6 cm en binnen 5 min op 9,5 cm ik mocht dus gaan persen. Al snel bleek dat het een sterrenkijker was. Ik heb op mijn zij geperst, op handen en knieën geperst, weer terug op de rug. Kortom erg lang en heftig. Na iets meer dan een uur persen lag hij dan eindelijk op mijn buik om 3.46 uur. Zonder knip en zonder een hechting (wat ook niemand begrijpt). Nu nog wat last van mij stuit en rug maar verder is het samen met zijn 2 grote zussen genieten.

2 jaar geleden

Amber June 💗 25-05-2022 41+3 3640 Maandagavond ballonnetje laten plaatsen omdat ik nog steeds geen ontsluiting had. Tegen alle verwachting in volgende ochtend 2 en vliezen konden gebroken worden. Kort daarna aan de weeenopwekkers en enorm veel pijn en uitputting omdat ik die nacht door voorweeen/ ballonnetje niet had geslapen. Na 2 uren om ruggeprik gevraagd. Toen weer helder en draagbaar. 9 uur lang geprobeerd met veel druk pijn. Mijn hartslag ging omlaag en die van Amber omhoog en ik kreeg 40 graden koorts en zat toen nog steeds maar op 4cm ontsluiting. Uiteindelijk dus een spoed keizersnede geworden met op de achtergrond een team van 3 kinderartsen om haar ‘op gang te helpen’. Dat bleek gelukkig niet nodig. Na 3 nachtjes ziekenhuis morgen we morgen naar huis. Amber doet het super goed; alleen mama is nog erg hulpbehoevend 🤗

2 jaar geleden

Maud 💖 20 mei 2022 41+3 55 cm en 4200 gram Donderdagavond 19 mei ballon laten plaatsen en ‘s ochtends om 4.30u viel deze eruit samen met het spontaan breken van mijn vliezen. In het ziekenhuis een tweede ballon laten plaatsen, dit zorgde voor voldoende ontsluiting om de beginnen aan weeenopwekkers. Bij volledige ontsluiting ruim 1,5 uur persweeen gehad, maar mijn meisje kon niet langs het schaambot komen en was een sterrenkijker. 3x drie pogingen gedaan met de vacuümpomp, maar uiteindelijk geboren met een spoedkeizersnede. Heftige bevalling, maar goed begeleid en kijk er met een fijn gevoel op terug! 🤗

2 jaar geleden

Jens 27 mei 2022 39+5 52 cm, 4220 gram In de avond begon het wat te rommelen, na een warm bad zetten de weeën door met zo'n 5 minuten ertussen. Gezien de vorige bevalling ook heel vlot ging, moesten we in een vroeg stadium de verloskundige bellen. Verloskundige dus gebeld en 1,5 uur later is Jens heerlijk thuis geboren. Het was even pittig met een weeënstorm, maar het ging super snel. De kraamzorg was te laat zelfs. Nu heerlijk genieten van onze kleine man en zijn super trotse grote zus.

2 jaar geleden

Louèn River 💙 25-05-2022 41+6 3780 gram en 51 cm

2 jaar geleden

Rylan 💙 20 Mei 2022 39+4 3590 gram, 53,5 cm. Dinsdag 17-5 werd ik ingeleid, met een ballonnetje. Die viel er 18-5 uit maar deed verder weinig. Toen medicatie gehad 3x2 om de weeën op te wekken maar er gebeurde ook weinig. 19-5 hebben ze m’n vliezen gebroken en kreeg ik wee opwekkers. Na 3,5 uur weeën stormen wilde ik een ruggenprik. Eindelijk om 03:15 op 20-5 mocht ik gaan persen maar de kleine man bleef vast zitten, na 2 pogingen met de vacuüm pomp is hij geboren om 05:00. Het was heftig en lang maar de kleine man deed en doet het super goed en dat is het belangrijkste 😍

2 jaar geleden

Uitgerekend 02 mei, geboren 22 april (38,4). Mikki Lana, roepnaam Mikki 3550 gram, 49cm, middels keizersnede. Door verklevingen eerdere keizersnede en door blindedarm operatie tijdens deze zwangerschap duurde de operatie een keer zo lang. Bloedruk ging alle kanten op. Maar inmiddels is alles goed met ons beiden! Nu 5 weken bij ons, heerlijk tevreden meisje! Ze heeft een super trotse zus die graag overal bij wil helpen. En de beste papa die we kunnen wensen.

2 jaar geleden

Néla Mae, geboren op 25 mei. 40.5 wk, 4120 gram en 53 cm Na de 2e keer strippen (2cm ontsluiting) kwamen die middag om 13:30 de weeën opzetten. Begon heel onregelmatig. 17:45 werden de weeën heel heftig na een warme douche. De tussenpozen waren heel kort. Om 6u in de ochtend bleek ik nog maar op 4,5 cm ontsluiting te zitten na heel wat weeënstormen. Ik stond te shaken op m’n benen en viel telkens bijna weg, was helemaal op. Toen samen met de verloskundige besloten om naar het ziekenhuis te gaan voor een ruggenprik en weeopwekkers om de ontsluiting verder op gang te helpen en door de ruggenprik kon ik op adem komen. Rond 17:15 begonnen met persen en om 18:27 kwam ons meisje ter wereld. Alleen ademde ze niet zelfstandig, ze was helemaal slap en liep blauw aan. Er werd meteen code rood omgeroepen en alle alarmbellen gingen af, binnen no time stond de hele kamer vol met artsen en is Néla meegenomen naar de spoedkamer. Daar hebben ze dmv een mondneusmasker (?) zuurstof in haar longetjes geschoten en na 3x begon ze eindelijk te huilen.. zo ontzettend blij dat ik in het ziekenhuis ben bevallen en dat er zo’n team klaarstond om Néla op gang te helpen!

2 jaar geleden

Eleyna 28-05-22 01:50 40+1 2850 gr 47 cm Op 27 mei om 00:15 gebroken vliezen maar kreeg pas om 19:00 (rug)weeen. Ik wilde graag thuis bevallen maar bij 5 cm ontsluiting waren de weeen zo heftig dat ik het niet meer aan kon. dus toch naar het ziekenhuis voor ruggenprik. Eenmaal in het ziekenhuis bleek ik al 9 cm ontsluiting te hebben en die ruggenprik kon ik dus wel vergeten. In een uur was ik dus van 5 naar 9 cm ontsluiting gegaan. Omdat onze dochter iets kleiner bleek dan verwacht moest ze eerst een paar keer een glucose test en toen deze een aantal keer achter elkaar goed was mochten we lekker naar huis. Nu heerlijk genieten van het mooiste meest perfecte meisje ooit.

2 jaar geleden

Medina Amélien 26-05-22 40.2 weken 3260 gram & 48 cm 23 mei braken mijn vliezen, ik kreeg 24u de tijd van de gynaecoloog om mijn lichaam zelf aan de slag te laten gaan. Als er na 24u geen weeen waren zouden ze me inleiden. Na nog geen 24u begonnen de weeen, de volgende dag om 06:00 aan de weeenopwekkers gezet zodat het allemaal wat vlotter zou gaan. Uiteindelijk is ze na bijna 48u in de weeen via een keizersnede geboren omdat ik niet verder kwam dan 3cm ontsluiting en mijn lichaam helemaal op was. Nu rustig herstellen en genieten van ons prachtige wondertje ❤️

2 jaar geleden

Naam: Kiara Datum: 26-05-2022 Geboren met 39+5 weken 3.5kg en 54cm Voorafgaand aan de bevalling alleen de dag zelf nesteldrang, snel boodschappen in huis gehaald en toen ik thuis kwam begonnen de weeen regelmatig te komen rond 20.00. Rond middernacht de verloskundige gebeld die er rond 01.00 was. Gezellig gekletst tot de weeen heftiger werden en om 4.44 was ze thuis geboren. Bijna met vruchtzak en al geboren want mn vliezen braken echt last minute!

2 jaar geleden

Naam: Frances Mabel Datum: 26-05-2022 om 00:30 Geboren met 41+3 4,2kg en 54cm Ik zou een ctg krijgen, die gehad en toen gecheckt door de arts. Alles zat nog dicht. We hebben uiteindelijk toch gekozen voor inleiden omdat ze zo groot geschat werd. Diezelfde avond mochtend we weer naar het ziekenhuis voor de ballon. Dat was blijkbaar niet nodig. Ik had al 2 cm terwijl ik ‘s ochtends niks had. Toen hebben ze gestript. Als er in de nacht wat zou gebeuren zou ik niet ingeleid worden. Zo niet, dan gingen we de volgende ochtend gewoon inleiden. Ik moest jammer genoeg toch ingeleid worden. Eerst de vliezen gebroken, weeën kwamen in een uur niet snel genoeg op gang. Dus toch oxytocine. Dat uren volgehouden. Vanaf 15:00 werd het echt te heftig en ging mijn lichaam zelf ook aan de gang dus zat in een weeënstorm. Zat toen op 5 cm. 2 uur later wist ik niet waar ik het zoeken moest en hebben ze weer gecheckt: nog steeds 5 cm. Ik heb toen gevraagd om een ruggenprik, die kreeg ik snel en werkte ook snel. Ik was helemaal gelukkig! Maar mijn linkerbeen verdoofd compleet. En zat dus toch aan bed gekluisterd. Het inleiden, de oxytocine en de ruggenprik waren alles wat ik absoluut niet wilde. Maar het was niet anders. Na een paar uur kreeg ik pers weeën, had toen 8 cm dus moest even. Baby lag iets te hoog naar hun wens dus ik ben op mijn zij gaan liggen. Toen werd de pers drang echt intens! Na een hele tijd mocht ik gaan persen (was ondertussen half 12). Maar moest op mijn rug persen (wilde ik dus absoluut niet, vandaar dat ik geen ruggenprik etc wilde), ik voelde meteen de oerdrang wat meer wegzakken. Toch goed geperst voor een uur (had het echt onderschat hahaha, die ring of fire🤯) en toen is ze precies half 1 in de nacht geboren. Onze Frances keek mij meteen aan met haar wijze ogen. (Even janken nu want ik word weer emo als ik er aan denk, zo mooi was dat). En weet je wat het is. Ondanks dat dit niet de bevalling was waar ik van droomde, kijk ik er toch echt wel goed ol terug. Met name door de zorg van alle mensen om mij heen over de hele dag. Ze waren ZO ontzettend motiverend, positief en kalm. Ik voelde me helemaal thuis en verzorgd. Ook de nacht en de dag erna (mocht om 12:30 weer naar huis), ben ik zo met liefde behandeld door alle mensen in het ziekenhuis! Ook is voor de rest de bevalling goed gegaan, geen complicaties op een beetje koorts bij mij en Frances na, die zakte vrij snel weg ook. 150 ml bloedverlies, 2 hechtingen en baby doet het ZO goed. Wij zijn super gelukkig en heb al groen licht voor een eventuele volgende bevalling: thuis in bad ondanks mijn overgewicht. Dus dat is zo ontzettend fijn om te horen!

2 jaar geleden

- Liv Romée (roepnaam Romée). - 26-05-2022 om 9.39. - geboren met 39 +2 weken, uitgerekende datum 31 mei. - 2960 gram en 49 cm. Even in het kort: Ik ben binnen 8 a 9 uur bevallen van mijn eerste kindje. Ook ben ik heerlijk thuis bevallen. Nu alweer 4 dagen verder en zijn wij heerlijk aan het genieten van haar. 🥰

2 jaar geleden

Laumé Feline 💗 41+4 51 cm 3520 gram 29 mei 12.56 Zaterdagavond 28 mei om 18:00 naar het ziekenhuis gebeld om te vragen of ze plek hadden voor het plaatsen van een ballon we mochten ons om 19:30 melden, 3 keer een (pijnlijke) poging gedaan niet geslaagd.. Andere arts erbij en die had het in 1x. 🙏 We mochten in het ziekenhuis blijven maar we hebben er samen toch voor gekozen naar huis te gaan. Weeën begonnen vrijwel direct thuis, 2 uurtjes geslapen en veel last van weeën gehad snachts. Zondag ochtend 29-05 06:00 uur gebeld of er plek was voor inleiden en mochten gelijk langskomen. Iets voor 08:00 ballon verwijderd en gekeken of er al ontsluiting was, ja! 3/4cm ontsluiting dus hebben ze mijn vliezen gebroken en gelijk om half 9 weeën opwekkers gekregen.. Om ongeveer 10.30 en al aardig wat weeën weer gecheckt en nog steeds op 4cm dus de dosis verhoogd. Al vrij snel begonnen de weeën sneller en pijnlijker te worden en kon ik ze niet meer opvangen dus gevraagd om een ruggenprik, anesthesist had een spoed operatie dus dat zou ongeveer een halfuur duren. Inmiddels was het half 12 (dus 1 uur later) en kon ik niet meer, ik hoopte dat de ruggenprik zo snel mogelijk kwam. Gezegd tegen mijn partner en arts dat de weeën meer voelden als persweeën maar er van uitgaande dat ik nog lang niet genoeg ontsluiting had. Toch begon ik al uit mijzelf mee te persen en wilde ze kwart voor 12 toch even voelen hoeveel ontsluiting ik had. 10cm! Volledige ontsluiting, dus meteen de anesthesist afgebeld. Na een klein uurtje persen in verschillende standen hadden we onze prachtige dochter en zusje in onze armen! 💗 Het was een pittige bevalling maar ik kijk er positief op terug, de mensen om ons heen waren fantastisch. 🍀

2 jaar geleden

Mayson🥰 41+3 54 cm 4025 gram 27 mei 2022 17:11 Daar is hij dan onze kleine lieve Mayson. Ingeleid op 27 mei, na een fijne bevalling geboren om 17:11😍

2 jaar geleden

Naam: Arte Fèsz Datum: 26-05-2022 om 4:35 Geboren met: 41+1 Uitgerekende datum: 18 mei 3965 gram en 52 cm

2 jaar geleden

Jason M.C. Geboren op 13 Mei 2022 om 13:49. Ik was 36+6 weken zwanger. Uitgerekende datum was 4 Juni 1765 gram en 42cm. Ivm een hoge bloeddruk en groeivertraging van de kleine man waarvoor ik al medisch was en uiteindelijk toch een zwangerschapsvergiftiging had en dat de kleine man het binnen slecht begon te krijgen werd hij na een normale controle op 13 mei ineens gehaald dmv een spoed keizersnede. Ons kleine dysmatuurtje maakt het goed en na twee weken neonatologie mocht hij afgelopen vrijdag lekker mee naar huis 💙

2 jaar geleden

💖 Jaylinn Joy 🤰🏽 39+4 📏 50cm ⚖️ 3250 gram 🗓 28 mei ‘22 ⏰ 03:59 u (31 mei uitgerekende datum) Welkom op de wereld klein wondertje. - 10:30 Na een check om te kijken of mijn vliezen gebroken waren zat ik op 3/4cm (zonder weeën) We hadden afgesproken om na een aantal uur terug te bellen omdat de vk nog een vlies voelde en het wellicht om een bovenvlies scheur ging. De vk stelde voor om gelijk onder de douche te gaan. Binnen een aantal minuten begonnen de weeën en na een uur waren ze regelmatig. En heb ik de vk terug gebelt - 13:15 De volgende check was het vocht nu geel geworden en zou de kleine in het vruchtwater gepoept hebben. - 14:00 In het ziekenhuis werden mijn vliezen goed gebroken door de vk en had ze inderdaad in het vruchtwater gepoept. Daarna is alles als een sneltrein voorbij gegaan. Na 1 uur persen is ons kleine meisje geboren. Wij zijn dolgelukkige en trotse ouders van onze wondertje 💖

2 jaar geleden

Naam: Kai. Datum: 29-05-2022. Geboren met: 39+3. Gewicht/lengte: 3390 gram en 50,5cm. Bevallingsverhaal: Het is een hele andere bevalling geworden dan we hadden "verwacht", maar uiteindelijk wel heel positief. Om 11u zijn mijn vliezen (laag) gebroken, verloor steeds kleine beetjes vruchtwater. Ben even gaan douchen en had alleen wat lichte ongesteldheidskrampen. Om 12u de verloskundige gebeld dat mijn vliezen waren gebroken en begonnen met weeën timen. Gezien het mijn eerste kindje is verwachtte ze dat het wel even kon gaan duren. Weeën kwamen direct vrij snel op elkaar. Om 13u elke 2 minuten een wee van 45 seconden. Dit doorgebeld en ze zou een uurtje later komen kijken (wilde niet te vroeg toucheren wegens infectiegevaar gebroken vliezen). Weeën werden steeds heftiger en om 14u dacht ik jeetje als ik dit nog 8 uur moet volhouden trek ik dit niet. Ik ging even naar de wc om te plassen en toen ik daarvan terugkwam kreeg ik om 14.15 opeens een perswee! Snel de verloskundige gebeld, mijn partner moest de kraamzorg bellen, want opeens werd het een hoge verdenking thuisbevalling. Verloskundige was er en ja hoor, volledige ontsluiting. Moest echter drie kwartier in totaal persweeën wegpuffen omdat alles nog klaargezet moest worden. Dat was wel erg pittig. Om 15.15 mocht ik eindelijk actief persen en om 15.24 was ons kleine ventje er. Het was allemaal zo snel gegaan! Het plan voor een badbevalling in het ziekenhuis werd een spontane thuisbevalling. Maar het was eigenlijk een droombevalling! Enige jammere was dat de kleine met zijn handje langs zijn gezicht eruit kwam en het heel snel ging waardoor ik een verdenking had op een subtotalsle ruptuur (was het gelukkig net niet), waardoor ik na de bevalling nog naar het ziekenhuis moest om te laten hechten. Onze kleine man doet het hartstikke goed en we zijn heerlijk aan het genieten met zijn drieën 🥰

2 jaar geleden

Naam: Thomas Datum: 8 april Weken: 35 +5 Gewicht: 3055 gram Lengte: 48 centimeter 7 april werd ik postief getest op corona. 'S nachts rond half 2 braken mijn vliezen. Rond 4 uur begonnen de weeën. Rond 6 uur in de auto gestapt naar het ziekenhuis waar om 7:17 op de parkeerplaats in de auto onze Thomas is geboren.