303 Reacties
2 jaar geleden
Dexx
9 mei (uitgerekenden datum was 12 mei)
39.4 zwanger
2896 gram
49 cm
7.02 uur
Het was een lange zware bevalling van 48 uur. Uiteindelijk in het ziekenhuis beland (ivm in vruchtwater gepoept en bloed te zien en hartslag wat wegzakte). Daar was het nog even stress, mogelijk keizersnede ivm hartslag van de kleine die wegzakte. Uiteindelijk is de kleine met vacu眉mpomp eruit gehaald omdat het voor zowel mij als hem te lang duurde. Gelukkig alles goed met de kleine man en mochten we dezelfde dag naar huis.
2 jaar geleden
馃挆
Naam: Ylana
Datum: 18 mei
Weken: 39 + 3
Gewicht: 2510 gram
Lengte: 46 cm
2 jaar geleden
Naam: Nelis
Datum: 31 mei
Weken: 40 + 5
Gewicht: 3460
Lengte: 51 cm
Om 01.00 in de nacht begonnen de weeen. Omdat ze niet goed doorzette heeft de verloskundige mijn vliezen thuis gebroken om 15.00. Om 16.00 naar het geboorte centrum waar hij om 20.45 in bad na ruim een uur persen geboren is. Ik vond het echt pittig zo zonder slaap maar kijk positief terug op de bevalling. Wonderlijk wat wij als vrouwen aankunnen!
2 jaar geleden
Naam: Liya
Datum: 30 mei
Geboren met 40 weken
Gewicht: 3210
Lengte: 48 cm
Om 00.30 verloor ik wat vruchtwater, na te hebben geplast weer terug m'n bed in toen eigenlijk direct de wee毛n begonnen, in de rug.
Naar beneden gegaan om ze staand/lopend op te vangen, toen kwamen ze al behoorlijk regelmatig.
Een paar keer gedoucht en uiteindelijk heeft mijn vriend om 03.30 de verloskundige gebeld.
Om 07.30 4cm ontsluiting, om 11.35 10 cm en mocht ik gaan persen.
Na 20 minuten op de baarkruk is onze dochter thuis geboren, ik heb haar zelf aangepakt 鉂わ笍
Het was enorm pittig omdat de wee毛n 10 uur lang met weinig pauzes kwamen, maar ik kijk er heel goed op terug.
2 jaar geleden
Naam: Nils Sverre
Datum: 24-5-22
Geboren met 39 weken precies
Gewicht: 2930g
Lengte: 50 cm
23e om 20.15 braken de vliezen, half uur later al regelmatige wee毛n en is de vk gekomen: 4cm. Ivm fluxus bij de vorige bevalling naar het ziekenhuis gegaan, daar waren we 22.15u ongeveer. De wee毛n werden snel heftiger en toen ik het eigenlijk niet meer goed trok vd pijn bleek ik op nagenoeg 10 cm en mocht ik al meepersen. Na 15 min persen is net na middernacht onze zoon geboren. En snel daarna de placenta, dus gelukkig probleemloos verlopen. Om 3.30u waren we weer thuis :)
Zo fijn om deze ervaring te hebben na de veel langere en moeizamere 1e bevalling!
2 jaar geleden
Naam: Aron
Datum: 28-5-22
Geboren met: 40.5
Gewicht/lengte: 4390 /53 cm
Verhaal:
Na verliezen van de slijmprop op 27-05 om 20.30 uur kwamen de wee毛n langzaam op gang. Om 01.30 kwam de verloskundige thuis kijken en zat ik op 2 cm. Na wat wisselen van houdingen, douchen en plassen waren daar om 02.30 de serieuze wee毛n. Om 06.00 stagneerde het en nam de kracht van de wee毛n wat af. Toen nog een keer plassen, op de baarkruk gaan zitten en toen voelde dat ik op 8cm zat. Toen hebben om 6.20 de vliezen gebroken. Na 20 minuutjes van heeeel veel zuchten en een aantal keer goed persen was om 06.40 daar onze kleine en toch al grote vent. 馃挋
2 jaar geleden
馃挓 Madelief
Geboren op 28 mei (uitgerekende datum was 14 mei)
Met precies 42 weken!
Woog 3850 gram en is 52 cm
Na 3 mislukte pogingen tot strippen en 2 controles met ctg in de 41e week, zou ik een ballonnetje krijgen met 41+6. Dat kon niet want ik had al teveel ontsluiting dus enkel een 4e strippoging kon. Als dat niks deed zouden we de volgende dag terug gaan naar het zoekhuis.
Maar de wee毛n begonnen en mijn eigen verloskundige kwam bij ons thuis om de vliezen te breken. Gelukkig geen poep 馃挬 in het vruchtwater en binnen een uur kreeg ik zulke weeen dat we naar het geboortehuis konden.
Na 2u in bevalbad (heerlijk) kon ik gaan persen. Daar blokkkeerde ik een beetje, ik kreeg het niet voor elkaar. Eerst op de baarkruk, daarna op bed.. 1,5 uur persen had ik het nog niet door. Ik perste naar achteren en er was geen voortgang. Het leek er even op dat ik medisch zou worden. Dat wilde ik echt niet!
Net op het juiste moment kreeg ik het wel door en coachte de VK me die kant op. Met nog 6 weeen was ons meisje er. En door op tijd inhouden en weer doorgaan ben ik niet uitgescheurd. Wel bijna een liter bloed verloren dus op de deurmat nog 2 keer flauw gevallen. Maar het was het allemaal waard.
Onwijs trots op mezelf en ultiem geluk toen ik eindelijk ons meisje in haar ogen kon kijken 馃ス
2 jaar geleden
Tyler & Faye
Geboren op 16 mei.
Met 36+6
Tyler woog 2860 gram
Faye woog 2780 gram.
Op donderdag 12 mei met vermoedens van zwangerschaps vergiftiging een nachtje opgenomen ter observatie. Vrijdag 13 mei waren er harde buiken/wee毛n te zien op de ctg. Hierop is besloten om de geplande keizersnede een week naar voren te halen, naar maandag 16 mei.
Op maandag 16 mei om half 11 moesten we ons melden op de mama afdeling. Daar werden we om kwart over 1 gehaald voor naar de ok te gaan.
Eenmaal daar stond er een team van wel 12 man klaar 馃槼
De ruggenprik werd gezet en om 13.40 is Tyler geboren en om 13.41 Faye.
2 jaar geleden
Naam: Fiep
Datum: 19 mei 2022
Weken: 40+1
Gewicht 2626
Vanwege zwangerschapsvergiftiging zou ik worden ingeleid. In de ochtend werd een ballonnetje geplaatst en 's avonds kreeg ik spontaan wee毛n die direct om de 4 minuten kwamen en een minuut aanhielden. Ballon was er echter nog niet uitgevallen dus dacht dat ik geen ontsluiting had. Echter het ballonnetje zat vast achter haar hoofd waardoor het er niet uit kwam. In het ziekenhuis bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben. Ging allemaal erg snel en wee毛n waren moeilijk op te vangen. Ik wilde pijnstilling maar dit bleek niet meer te kunnen wat ze me gelukkig niet vertelden... Tijdens de pers wee毛n kreeg de kleine meid het moeilijk en ben ik ingeknipt. Ze is met een opgeslagen handje geboren en bleek erg klein. Vandaar nog een paar dagen in het ziekenhuis verbleven maar nu gelukkig lekker samen thuis! Zo blij dat de wee毛n uit zichzelf op gang kwamen en dat ik niet aan oxytocine infuus hoefde!