303 Reacties
2 jaar geleden
Kaya 💖
31/05/2022
41+2
4000 gram / 53 cm
In 2 uurtjes thuis bevallen 😍
Waren 2 pittige uren en het was nog even spannend of mijn vriend de kleine dame moest opvangen. Gelukkig kwam de verloskundige toch op tijd 😅
2 jaar geleden
Lio
30/05/2022
41+6
3556 gram / 50 cm
Op 29 mei in de middag begonnen de weeën en rond de nacht zat ik op 2 cm, toen een ruggenprik gevraagd. De ochtend er op een ruggenprik gehad en in de avond om 21:30 nog maar 6 cm ontsluiting en inmiddels de 3e ctg waarop Lio zijn hartslag te hoog was. Na verschillende onderzoeken is er besloten voor een keizersnee te gaan. Het herstel vond ik de eerste paar dagen pittig maar Lio maakt alles goed! Hij is zo tevreden 💙💙💙
2 jaar geleden
Heey,
Mijn zoontje ritchey michelle yerún is 31-05-2022 om 12:49 geboren.
40+4
Na een mooie zwangerschap aangegeven dat hij toch wel mocht komen dus poging gedaan tot strippen 30-05.
Dit leek niets gedaan te hebben. Maar toch, rond 23:00 begon het wat te rommelen.
Tot 1 flink gerommeld, en vanaf toen toch een regelmaat in de weeën. Om 2 beslist mijn uiterste best te doen nog wat te slapen wat dan ook lukte tot 4.
En van 4 tot 8 fijn alleen in bedje men weeën kunnen wegwiebelen.
Verloskundige gebeld dat er vanf het begin 10 min tussen zat en dat niet veranderde.
9 controle op verloskundige praktijk.
7 cm ontsluiting dus op naar het ziekenhuis.
10 uur op ziekenhuis, even gewacht met vliezen breken tot iedereen op het ziekenhuis was.
Even rustig momentje van verveeldheid.
En tot op een uurtje voor bevalling fijn gehad
Het bevallen zelf : 3 keer mooi en gecontroleerd kunnen persen. En zonder scheuren bevallen van een gezonde kerel.
Om en om, droom bevalling!!!
Veel respect voor de dames met een moeilijke bevalling!!!
Wilde mijn NIET-traumatische ervaring ook even delen😇
2 jaar geleden
Nouri Liyam ♥
22-5-22
41weken
3290 gr / 48cm
Lang wachten en allemaal aan het uitkijken naar ee badbevalling thuis. Alles in zwangerschap was meer dan perfect
Vliezen gebroken
Nog geen uur later stormweeen in buik EN rug EN benen met nog geen halve minuut tussen de weeën terwijl er nog geen cm ontsluiting was
Uiteindelijk met spoed naar ziekenhuis waar in gang van ziekenhuis al besloten werd dat het spoedkeizersnede werd.
Hart van Nouri stopte er ineens mee en met mij was 't ook kritisch
Toch na 5 minuten allebei hersteld en normale ademhaling en normaal hart. (als ik er aan terug denk moet ik weer huilen)
Na bijkomen narcose direct bij elkaar gelegd en op slag verliefd 😍 😘 ❤️
Borst pakte hij direct en 10 minuten aan een stuk door gedronken ♥
Echt elk cliché klopt en ik ben zo dankbaar en zo zielsgelukkig voor dit mooie geschenk genaamd Nouri ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
2 jaar geleden
Naam: Philou
Datum: 17 mei 2022
Hoeveel weken geboren: 39 weken
Gewicht: 2468 gram
Verhaal: met 39 weken heb ik een geplande keizersnede gehad.
Dit omdat de groei van de kleine al een tijd stagneerde, ik heel weinig vruchtwater had en de kleine al vanaf een week of 20 in stuitligging lag.
Bij de geboorte was zij nog kleiner dan dat de artsen van tevoren voorspelt hadden. Maar alles gaat goed met onze kleine meid en ik herstel ook goed van de ok!
2 jaar geleden
- Naam: Dionne Sofie
- Datum: 01-06-2022
- Met hoeveel weken geboren: 40 weken+2
- Gewicht/lengte: 2980 - 51 cm
- Bevallingsverhaal: Het werdt medisch aangezien mijn vruchtwater niet op peil was, bij elke stap en beslissing in het ziekenhuis ging alles natuurlijk vanaf het “ballonnetje” plaatsen tot aan de ruggenprik heb ik allemaal niet nodig gehad. Om 23:00 uur zette de weeen door en heb ik om 04:00 uur snachts 4 cm ontsluiting gehad, om 04:30 uur kreeg ik persdrang niemand geloofde mij in de VK kamer totdat er een verloskundige kwam en zij: MEID je bent helemaal open persen maar: 05:10 uur is ze geboren ❤️💗
2 jaar geleden
Filip ❤️
29 mei 2022
Geboren met 40+2 wk.
4140 gram, 52 cm.
Om 05.00u braken de vliezen en verloor ik een flinke hoeveelheid vruchtwater. Ik ben gaan douchen en al snel kwamen de weeën op gang. Eerst nog zwak, maar ze namen snel ik kracht toe. De verloskundige kwam even langs, maar verwachtte dat het nog wel eventjes zou duren. Na een paar uur opnieuw de douche in gegaan. Toen ik daar geen houding meer wist te vinden, ben ik in ons bad gaan liggen. Toen kwam de verloskundige opnieuw, en bleek ik al 8 cm. ontsluiting te hebben. Uiteindelijk is Filip om 13:20u in bad geboren, na 30 minuten persen.
We kijken terug op een heel fijne, intieme, thuisbevalling. Het was een heel positieve ervaring. De verloskundige liet ons samen ons ding doen, sprak af en toe wat bemoedigende woorden, maar was op een terughoudende manier aanwezig. Ik ben zo dankbaar dat het zo heeft mogen gaan en genieten enorm van onze Filip! 🍀
2 jaar geleden
Naam: Sophia
Datum: 17 mei
Weken: 39+1
Gewicht: 2350
Lengte: 47cm
Bevallingsverhaal:
Omdat ons meisje niet meer voldoende groeide had de gynaecoloog besloten om me in te leiden. Ze had ons meisje geschat op 2600 â 2700 gram.
Op zondag 15 mei mochten we savonds eindelijk binnen. Gezien mijn baarmoeder noch verweekt noch ontsluiting had zijn we begonnen met pillen op te steken. De weeën kwamen goed op gang maar de ontsluiting liet op zich wachten. Maandag om 20h had ik nog steeds maar 1,5cm ontsluiting (had gehoopt tegen de middag bevallen te zijn) waarop ze besloten hadden een ballonkatheter te plaatsen. Uiteindelijk heeft deze ook niet veel uitgehaald. Dinsdagochtend besloten de ballonnen eruit te halen en te starten met weeënopwekkers. Vanaf dan is het snel gegaan. Na een half uurtje persen is ons meisje is dan om 13:59 geboren.
Helaas was haar gewichtje lager dan geschat en had ze het best moeilijk na de geboorte. Ze heeft zo’n 16 dagen op de neonatologie gelegen om aan te sterken. Sinds vorige week eindelijk thuis en nu volop genieten 🥰🥰🥰
2 jaar geleden
Meysa Seher Giray🥰
26 mei 2022
40+1 wk.
3520 gram
54 cm
Na overleg met de vk besproken om de bevalling te gaan inleiden. 26 mei om 16:00 afspraak in het ziekenhuis dus hebben we die dag onze oudste zoon bij Opa en Oma gebracht. Om 12u vk geweest om ontsluiting te checken en was nog steeds 1cm. Dus om 1u nog even lekker een dutje gedaan. 3u wakker van kramp maar niks bijzonders onderweg ook wel beetje kramp.
Om 16:15 afspraak om de balon te plaatsen, echter zei de vk direct dat dat niet ging lukken want ik had al een ruime 3cm ontsluiting. Ze besloot dan ook flink te strippen (jeetje,dat deed zeer😖 ) Na het strippen moest er nog wat info door gesproken worden maar ik kreeg eigenlijk direct weeën dus vonden ze het handig als we 2uur in het zouden blijven.
Nou dat was heel verstandig want met 1u zat ik in een weeënstorm van 1 min tussen de weeën😮💨
Wel kon ik heerlijk onder de douche en op de skippybal. Mijn man was echt geweldig in de ondersteuning!
Snel zaten we al op 6cm en toen gevraagd om medicatie. Het was natuurlijk hemelvaart dus ruggenprik zou 1u duren. Nou zo lang ging ik niet halen dus aan de morfine en moet zeggen ik ben heel blij met de keuze geweest! Wel moest ik aan het zuurstof en herinnerde mijn man mij steeds dat ik tussen de weeën door ook moest ademhalen. Blijkbaar was ik dat een soort van vergeten 😅
Om 21:07 op 10cm en na 3x persen is onze kleine meid om 21:13 geboren. Stond ik om 22u onder de douche en waren we om 00:30 weer thuis 🥰
Ik moet mijn man ook echt complimenten geven! Hij heeft van begin tot eind me gemasseerd en alles gedaan wat ik vroeg(lees commandeerden) 🤣 Arme vent had geen armen meer over maar het hielp zo goed voor de beenweeën☺️
Ze is nu niet meer weg te denken uit ons gezin! Heerlijk genieten😍
2 jaar geleden
Camille 🤍
26 mei 2022
40 weken + 1
3,470 kg & 50 cm
Twee dagen en nachten heel heftige weeën gehad (niks kunnen binnenhouden, voortdurend braken, enorm veel pijn, 2 bezoeken aan de het ziekenhuis maar geen vorderende ontsluiting), toch opgenomen in het ziekenhuis op dag 3 met iets vorderende ontsluiting. Epidurale gehad rond 10u en om 19u volledige ontsluiting en persdrang. Bevalling was heel pittig (navelstreng rond nekje, geknipt geweest en met behulp van de zuignap uiteindelijk om 19u54 bevallen). Camille werd zowat onmiddellijk bij mij weggehaald omdat ze niet huilde en heel bleek zag van kleur… nachtje in de couveuse doorgebracht maar de volgende dag mocht ze gelukkig al terug bij ons op de kamer. Intussen al bijna twee weken thuis en wennen aan elkaar en ons nieuwe ritme. Ze doet het super 🤍
2 jaar geleden
Mila Johanna
5 juni 2022
41+5
3740 gram en 50 cm
Op Eerste Pinksterdag werd ik ingeleid i.v.m. dreigend overtijd te gaan. Drie eerdere strippogingen leverden namelijk niks op en het kleine meisje in mijn buik zat nog heerlijk.
Om 7 uur in het ziekenhuis gemeld en werden de vliezen gebroken, ik had toen al 3cm. Na een uur afwachten begonnen de weeën wel iets te komen, maar nog steeds heel weinig. Toen zijn de wee opwekkers ingezet en toen heb ik 3 uur lang in een hevige weeënstorm gezeten. Het had weinig opgeleverd, want ik zat nog maar op 4cm. Toen de keuze gemaakt voor de ruggenprik, wat een magisch middel. Ik heb zelfs nog een uurtje kunnen slapen. Ik werd wakker van een drukkend gevoel en bij checken bleek dat ik in dat uurtje slaap op 10cm zat! Dat was een verrassing ☺️ het was nog ‘even’ 3 uur wachten op de persweeën, maar om 20:28 uur was onze Mila Johanna er met een half uurtje 💖
2 jaar geleden
Naam: Nina
Datum: 26-05-2022
Geboren met 39+4
Gewicht: 4154 gram
Lengte: 52 cm
Uiteindelijk geboren met een spoedkeizersnede na een "gewone" bevalling van 21uur.
2 jaar geleden
Lexi Sophia Helena
28 mei 2022
40+4
3895 gram
53 cm
Ivm nierstuwing ingeleid door het breken van mijn vruchtwater en weeenopwekkers (ik zat al op 2cm onsluiting dus ballon niet nodig). Die kleine was al 3 dagen op mn nier aan het drukken waardoor ik dag en nacht koliekaanvallen had.
Bevalling ging rap! 3,5 uur ontsluitingsweeen en na 10 minuten persen was mevrouw er al. Niet ingeknipt, wel een scheur met 20 hechtingen in binnenste labia horizontaal, alles was intact toen het hoofdje er al uit was maar haar arm lag niet lekker waardoor ze met haar arm en lijf helaas toch de boel heeft weten te versieren 😂 we hoorden het gewoon scheuren, dat was misschien nog wel het naarste.. verder kijk ik terug op een giga snelle, positieve bevalling. Lexi is rond en gezond!
2 jaar geleden
Presley Jane 🌸💗
31 mei 2022
42 weken
3965 gram
55 cm
Door het overtijd lopen ingeleid. 30-5 om 17.00 ballon gekregen en die viel er thuis om 04.30 uit. Om 8 uur melden we ons weer in het ziekenhuis en om 9 uur werden de vliezen gebroken. Daarna kwamen mijn weeën zelf op gang maar niet heftig genoeg terwijl ik het al behoorlijk heftig vond. Toen ze het hadden over wee opwekkers een ruggenprik gevraagd en vrij vlot gekregen. Daarna dacht ik lekker even te relaxen maar de persdag kwam vrij snel. Uiteindelijk zonder de wee opwekkers en na een klein uurtje persen is ze geboren om 16.02! Oh zo gelukkig met de kleine meid!
2 jaar geleden
Eléna Eloise
30-05-22
40+1
0:41
3300 gram
Op 28 mei mocht ik langskomen om mij te strippen (1 dag voor mijn uitgerekende datum) ik had toen 1 cm ontsluiting en ze heeft mij kunnen strippen. Op bloedverlies na gebeurde er eigenlijk niks. Ze zeggen dat als er binnen 24 uur niks gebeurd de strip poging mislukt is. Op 29 mei 03:00 s’nachts werd ik wakker van de weeën. Ik kon niet meer slapen en ben om 06:00 naar beneden gegaan. Hier stopte alles dus na een ontbijt weer terug mijn bed in. Alleen werd ik na een uur weer wakker. Ik ben toen ik bad gaan zitten om te kijken of het heftiger werd. De weeen zette wel door maar heel onregelmatig om de 10 min om de 50 min om de 15 min. Dus ik dacht dit gaat nog wel even duren. Eigenlijk de hele dag heerlijk in bad gelegen met netflix haha. En mijn partner die mij eten en drinken kwam brengen en steeds controleerde of het nog goed ging. Maar ik dacht niks aan de hand ga lekker beneden met mensen max verstappen kijken want dat wilde hij graag (als ik dat natuurlijk goed vond) van mij hoefde hij niet de hele tijd naast het bad te gaan zitten het was nog niet heftig en ook niet regelmatig. Tot 5 uur.. ineens ging ik van onregelmatig naar weeën om de 1/2 minuten. Mijn vriend geroepen en die heeft meteen iedereen het huis uit geduwd en de verloskundige gebeld. Deze kwam meteen langs en ik zat op 4 centimeter. Ze zou met 2 uur terugkomen.. maar zodra ze de deur uitliep kreeg ik rugweeen en een weeen storm. Dus ze was binnen 30 minuten weer terug. 6 cm ik wilde graag naar het ziekenhuis voor morfine omdat ik de rugweeen niet aankon en een weeen storm had. Geen pauze niet op adem komen, wat vond ik dat pittig. Eenmaal in het ziekenhuis kreeg ik al snel persween (8 cm) maar ik mocht nog niks doen. Bij 9 cm heeft ze het laatste randje weggeduwd in een wee. Dus mocht ik gaan persen binnen 17 min was ze er dan! 💞
2 jaar geleden
Jelte van Brussel
31 mei 2022
Precies 40 weken
3700 gram en 51 cm
30 mei ingeleid met ballon in verband zwangerschapscholestase. Na 1uur en 15 min was de ballon eruit en had ik 2 tot 3 cm ontsluiting. Was te snel om vliezen te breken. Dus nog 2 x rijpingstabletjes gekregen. Dan zouden de vliezen 31 mei sochtends gebroken worden. Echter om 23 uur begonnen de weeën en om 00:20 uur zijn de vliezen gebroken. Waarna om 1:37 uur Jelte geboren is. Na 7 minuten persen, erg snel met als gevolg helaas een totaal ruptuur waarvoor ok gehad. En veel bloedverlies waarna ik 31 mei nog een ijzerinfuus heb gehad.
2 jaar geleden
Naam: Elin
Geboortedatum: 29 mei 2022
Geboren na 39+3 weken
Gewicht: 3,430 kg
Lengte: 50,5 cm
Bevallingsverhaal: ondanks de vele uren pijn en afzien, zou ik het zo opnieuw doen. Wat een ervaring! 🤩