298 Reacties

2 jaar geleden

Naam: Cees Datum: 23 februari (uitgerekend op 4 mei) Week: 30 Gewicht/lengte: 1404gr/ 42cm Bevallingsverhaal: op maandag 21 februari ben ik opgenomen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging. Twee dagen later is Cees met een keizersnee gehaald omdat het te slecht ging met mijn waardes. Het is een echte strijder, want met 37 weken is hij "al" ontslagen uit het ziekenhuis en mocht hij met sondevoeding mee naar huis. De sonde is sinds gisteren (38+1) eruit en hij doet het heel goed! Foto is van gisteren toen de sonde net was verwijderd.

2 jaar geleden

- Naam: Kelisha - Datum: 22.04.2022 - 38+1 (bevallingsdatum 5 mei) - 2,5kg & 47 cm Ik werd ingeleid wegens zwangerschapsvergiftiging. Ik kreeg een ballon om 21.04.2022 om 22uur en om 9u werd het uitgehaald met 4cm ontsluiting. Ik had de hele avond helse pijn! Om 11u kreeg ik épidurale omdat ik het echt niet meer aankon. Om 12u werden mijn vliezen gebroken door de dokter. Mijn epidurale stopte met werken bij 6cm ontsluiting, ik had meteen weeen storm en niet eens 1uur later kreeg ik het gevoel van persen. Ik ben in 45 minuten van van 6cm naar 10cm gegaan. Na 5-10 minuten persen was ze er!

2 jaar geleden

Naam: Tobias en Pepijn Datum: 20-04 36+6 weken T 2310 gr 47 cm P 2710 gr en 49 cm. Dinsdag avond opgenomen in het ziekenhuis waarbij een ballon is geplaatst. Woensdag ochtend 3 cm ontsluiting, en zijn de vliezen hebben gebroken. Ik kreeg van mezelf weeën en om 14.00 volledige ontsluiting, echter kreeg ik geen persweeen, dus die zijn opgewekt. Om 17.00 uur mocht ik persen en om 17.28 is Tobias geboren, 12 minuten later lag Pepijn bij me 🥰❤️

2 jaar geleden

Maliya 6-4-22 33+6 1710 gr/43cm Opgenomen omdat ik syndroom van Helpp had. Omdat mijn gezondheid en van mijn kleine meisje op spel stond een spoed keizersnede gehad.

2 jaar geleden

💕 Elise 💕 Geboren op: 24-04-2022 Zwangerschapsduur: 39 weken Uitgerekend 🤰🏼: 01-05-2022 ⚖️ 3090 gram 📏 50 cm Bevallingsverhaal: In de nacht om 1.30 uur wakker met menstruatie-achtige krampen die om de 6 a 7 minuten terugkwamen. Uurtje later de verloskundige gebeld ivm snelle 1e bevalling (2013). Ze constateerd om 3.00 uur dat ik al 5 cm ontsluiting heb en richting het ziekenhuis moet (ivm zeer lage hb waardes moest ik met medische begeleiding worden verlost). Eenmaal in het ziekenhuis infuusingang aangelegd en bleek ik al 8 cm ontsluiting te hebben. Uurtje weeën storm wegzuchten, die elke minuut terugkeerde en vliezen gebroken door verloskundige. Om 5.10 uur de beruchte persweeën, 10 cm ontsluiting, ring of fire 🔥 en na 5 minuten persen is ons meisje geboren om 5.15 uur 💖🥰 'Nasleep': 1 kleine inwendige hechting en flinke naweeën, geen infuus nodig gehad ivm weinig bloedverlies en om 9.30 uur mochten we alweer naar huis 💖 nu lekker genieten op onze roze wolk.

2 jaar geleden

💙Levv💙 Geboren op: 22.04.2022 Zwangerschapsduur: 37+1 ( groei achterstand van 4+2) Uitgerekend 🤰: 12 mei 2022 ⚖️2090 gram 📏 41 cm Bevallingverhaal: Met de 27 weken groei echo ( ik ben medisch) kwam naar voren dat hij qua groei wat was afgenomen 1.5 week. 3 weken later stond er weer een groei echo gepland toen bleek dat hij 2.5 week in groei was afgenomen. Dus na 2 weken met 32+5 weken had ik weer een groei echo en toen bleek dat hij 3.5 week in groei was afgenomen en zijn buik vanaf de laatste groei echo helemaal niet meer gegroeid was. Ik ben toen opgenomen geweest in het ziekenhuis en ik mag daarna met een thuis monitor met ctg naar huis. Elke 3a4 dagen een doorbloeding meting van de navelstreng en de hersens. Het zag er naar uit dat ik voor de 34 weken zou bevallen dus ook longrijpprikken gehad. Uiteindelijk ongeveer 5 keer in de week naar het ziekenhuis en elke 3a4 dagen een doppler meting en 1x in de 2 weken een groei echo hebben we het gelukkig nog zo kunnen rekken tot 37 weken en ben ik ingeleid met een ballontje . De dag erna nog een ballonnetje en die viel er snel uit. Om 14.10 Vliezen gebroken en 5 uur en 16 minuten later was Levv geboren om 19.26 uur, waarvan 6 minuten persen. We verblijven nog wel in het ziekenhuis omdat hij te zwak nog is en een sonde moet en in de couveuse ligt.

2 jaar geleden

Bo Jente Spierings 23 april 2022 Met 37.5 weken spontaan geboren 3330 gram en 52 cm lang Toch wel echt onverwacht ineens bloedverlies met slijm rond 11 uur de 22e en omdat ze zeggen dan kan het nog prima een aantal weken duren gedacht we gaan het zien. Vanaf 3 uur ineens iets wat leek op weeën en gaan timen. Verder voorspoedig gegaan gelukkig en ze is voor haar termijn lekker op gewicht. Haar 2e naam is een vernoeming naar haar sterrenbroer Jelte.

2 jaar geleden

Reactie op Jolienvdbelt

Bo Jente Spierings 23 april 2022 Met 37.5 weken spontaan geboren 3330 gram ...
En de foto :)

2 jaar geleden

Naam: Myah Geboortedatum: 24 april 2022 Zwangerschapsduur: 38+3 weken ⚖️ 3340 gram 📏 51 cm Bevallingsverhaal: Heel kort.. ik ging naar bed maar kon niet slapen omdat ik krampen kreeg. Voor de zekerheid de verloskundige gebeld en die was er met 10 min. Toen bleek dat ik 4 cm ontsluiting had. Dus ik ging even douchen zodat ze alles klaar kon maken (spullen voor de bevalling en kraamzorg inlichten) Toen de kraamzorg er was hebben ze mijn vliezen doorgeprikt en een half uur later was onze kleine meid geboren ❤

2 jaar geleden

Naam: Max. (Max luca) 24 04 2022 0106h 3998 gram Uitgerekend op 4 mei Savonds met wat bloedverlies en kramp naar ziekenhuis voor extra controle. Ctg was in orde, geen omtsluiting, waren voorweeën. Savonds 2200 braken spontaan mn vliezen maar geen weeën dus mochten even afwachten tot de ochtend. 2345 begonnen de weeën, die kwamen direct om de 3 minuten. Om 0049 aangekomen in het ziekenhuis, bleek ik al op 9.5 cm te zitten en 01.06h is Max geboren. Helaas vastzittende placenta dus operatief verwijdert en daar heel veel bloedverlies gehad. Dag ter observatie in het ziekenhuis en inmiddels lekker thuis

2 jaar geleden

Hoi allemaal ik stel mij graag even voor. Ik ben Chloë Geboren op 23 april 2022 om 11 uur in het radboud ziekenhuis in Nijmegen. Ik zat voor 38 weken en 4 dagen bij mama in haar buik. Bij mijn geboorte woog ik 3250 gram en was ik 49 cm. Ik had een hele moeilijke start en heb zelfs nog even op de ic gelegen. Maar inmiddels ben ik gelukkig samen met papa en mama thuis.

2 jaar geleden

26 april 7.04 is maddie geboren..... Inleiding... wat stagneerde... ruggeprik...en toen bleek ik een uitgezakte navelstreng te hebben die naar buiten wilde en maddie ineens dwars te liggen...... Spoed keizersnede.... daar ging het ook mis, extra snedes in baarmoeder... uit nood hebben zij mij plat moeten spuiten.....en ze bleef alsnog met hoofd vast zitten , waardoor ze kort zuurstof gebrek heeft gehad..... ze is weggenomen....en naar nicu gebracht.....ze heeft een bloedtransufie nodig , suiker en ondersteuning..... Ik heb teveel bloedverloren maar ik tel nu even niet , maddie telt......

2 jaar geleden

🦋Lewis🦋 2620gr ~ 45cm 24.04.2022 om 04u20 werd ons klein wondertje onverwachts geboren op exact 35weken. Bevallingsverhaal kort: Donderdagochtend slijmprop verloren. Donderdagavond opgenomen met eerst beginnende weeën. Baarmoederhals werd op een redelijk snel tempo korter, dus ze hielden mij hier in opname om het op te volgen. Uiteindelijk 2 nachten in het ziekenhuis aan de monitor gezeten maar mijn weeën wilde niet fel genoeg doorzetten tot ontsluiting. Ze gingen het ook zeker niet afremmen omdat ze dit niet willen vanaf 35weken zwangerschap. Omdat ik toch zoveel pijn bleef hebben en ik het niet meer uithield in de kamer van mijn ziekenhuis bed had ik zelf gevraagd of ik ontslagen mocht worden zodat ik terug wat in mijn vertrouwde omgeving thuis kon zijn. Ik ben dan zaterdag om 15u ontslagen en naar huis mogen gaan, heb me gedoucht, twee uurtjes geslapen, en toen even in de zetel gaan zitten waarbij toen ik ging zitten de hel van de weeën doorbraken😅 wij met spoed terug naar het ziekenhuis gereden, ze keken mij na en meteen een 4cm ontsluiting.. dus ze brachten mij direct naar de verloskamer.. met alle geluk dat ik nog net op tijd een epidurale kon krijgen want zonder was volgens mij onmogelijk geweest..😨 Na mijn 10cm ontsluiting heb ik maar 30minuutjes moeten persen en meneer begon al te wenen voor hij eruit was😅 Bevalling zelf was uiteindelijk een droombevalling.💙 Nu nog 2 weekjes in de couveuse en dan mag mijn lieverdje eindelijk mee naar huis.🦋💙

2 jaar geleden

Lieve prachtige Jaimi!❤️ Gewicht: 3080. Uitgerekende datum: 05-05-2022. Geboren op: 26-04-2022 om 10:20. Week: 38,5 Onze kleine deugniet lag vanaf 20 weken al in stuit. Mevrouw is daarna niet meer gedraaid. In week 33 ingedaald in een onvolkomen stuitligging. Opties als een versie, geplande keizersnede en natuurlijke bevalling besproken. Uiteindelijk gekozen voor een geplande keizersnede. Deze hadden wij dus vandaag!🥰 De kleine meid doet het super! Kinderarts is heel tevreden & de gynaecoloog is tevreden over hoe het met mij gaat. Als alles goed gaat mogen we zelfs vanavond (Koningsdag) al naar huis! Echter twijfel ik nog of ik niet nog een dagje blijf. Eenmaal thuis ben ik bang dat ik teveel weer wil, haha! Nu optimaal genieten van dit prachtige wonder!❤️

2 jaar geleden

Chefara Alayssa 27-04-2022 38+3 2859gr 4.15 zijn mijn vliezen gebroken. Moest plat liggen blijven omdat ze in stuit lag. Met de ambu naar zh. En om 9.44 is ze gehaald doormiddel van keizersnede. Veel pijn gehad en nu veel naweeën. Maar ik ben zooooo verliefd💗

MOD

2 jaar geleden

Dag dames, Wat een mooie kindjes! Graag wil ik jullie nogmaals vragen om enkel te feliciteren met een like. Hiermee houden we het topic overzichtelijk. Alle reacties zijn inmiddels weer verwijderd. Geniet van deze mooie bijzondere tijd! 🍀

2 jaar geleden

Noëlle 💕 Geboren op 27-04 39+2 weken Om 15:04 gewicht 3154 Dinsdagmiddag heeft vk mij gestript vanwege vele krampen en voorweeën die duurde al 3 dagen. Woensdagnacht rond 00:10 vliezen gebroken. Zware bevalling gehad maar het was zo waard voor ons mooie meisje! 🥰

2 jaar geleden

Koningskind, Jip 💙 27-4-2022, 12:25 Uitgerekend op 5-5-2022 en geboren met 38.6 weken 3206 gram Vliezen snachts gebroken waarna binnen half uur de weeën gestart zijn. Snelle opvolgende weeën, na aankomst zkh 2cm ontsluiting en toename pijnklachten. In bad gezeten waardoor weeën activiteit minder werd maar intensiteit toenam. Eerdere bevalling vorderde traag waardoor uiteindelijk keizersnede, dit leek nu te herhalen. Waarschijnlijk nam deze angst weer over waardoor hele lijf op slot schoot en dit tegenwerrkte. Tevens de wetenschap dat volgens metingen ons kindje bijna 4kg zou wegen. (Wat dus flink overschat is). Overgegaan op plan b, sectio op eigen wens. Wilde natuurlijk proberen maar de keuze is zo goed geweest. Samen met partner tijdens sectio geslacht ontdekt. We maken het goed en genieten volop op onze blauwe wolk. 💙

2 jaar geleden

Lars💙 Geboren 26-4-2022 38.3 weken (Uitgerekend om 7 mei) 3328 gram Bijzondere Geboorte in de auto We zouden ingeleid worden, maandag 25-4 ballon geplaatst deze viel er na 6 uurtjes uit. Enkel wat krampjes die afzakte in de loop van de nacht. 26-4 gemeld om 9.30 in het ziekenhuis voor controle en verdere plan. Toen 4 cm ontsluiting en ben toen gestript. Daarna opnieuw krampen. We mochten naar huis om af te wachten, in de auto waren de krampen regelmatig, thuiskomst zakte het iets af. Onder de douche kwamen ze vlot en in bed liggen werden ze erger. Toen verloskundige gebeld en controle had ik 3 cm. Moesten toen afwachten. Na 10 min werden de krampen erger en op yogabal dit kunnen opvangen. Na uur toch opnieuw gebeld, toen heeft verloskundige mij doorgestuurd naar het ziekenhuis (20min rijden). Krampen zakte ook af tijdens het lopen, geen enkel gevoel dat de baby zou komen. Onderweg in de auto (10min) braken mijn vliezen, en vrij snel daarna is onze zoon al rijdend geboren. Gelukkig kon mijn vriend ergens op rustige plek stoppen waar we de nodige zorg kregen en we per ambulance naar het ziekenhuis zijn gebracht. We zijn allebei gezond en konden na bezoek in het ziekenhuis weer naar huis. Het gaat ontzettend goed met ons. Onze andere zoon is trotse grote broer💙💙

2 jaar geleden

Juliëtte en Floris Geboren op 9 april 2022 34.2 weken ( uitgerekend op 19 mei) Bevalling via keizersnee. Tijdens de keizersnee is een ander orgaan geraakt. Waardoor ik nog steeds ziek ben en nog ziekenhuis lig.