303 Reacties
2 jaar geleden
Giuliano!
02-05-2022
39 weken
3415 gram
01-05-2022 braken snachts m’n vliezen. Direct in een weeën storm gekomen en kon het slecht opvangen. Toen in bad gegaan in het ziekenhuis maar verlichte nauwelijks. Ruggenprik erin gegaan om 09:00 en toen kon ik weer ademen. Om 16:21 geboren! Zielsgelukkig 💙
2 jaar geleden
Maurena Reina Sherida
Geboren 3 mei met 37+0 om 8:32 doormiddel van een geplande keizersnede.
Ze is 44 cm lang 3080 gram.
Vandaag zou ik dus de geplande keizersnede krijgen vanwege een complicatie die ik ooit gehad heb bij de 2e zwangerschap. Hierdoor mocht ik ook niet normaal meer bevallen en niet langer dan 37 weken. Ik had de angst dat ik weer onder algehele narcose moest omdat dit vorige keer bij mijn jongste zoon gebeurde.
Alles ging goed voorbereiding. Het prikken van de ruggenprik. Alleen toen deed de ruggenprik niks. Kon alles nog voelen en mijn benen bewegen. Ze kwamen testen met een koude pack en voelde het nog steeds.
Ze konden niet nog een 2e keer prikken omdat daar te veel risicos aan zatten. Want als de eerste verdovingsvloeistof wel zou werken en er een 2e dosis bij kwam kon er ademhalingsstop optreden bij mijn. Uit eindelijk hebben ze haar onder algehele narcose gehaald.
Gelukkig mocht partner met uitzondering in de ok blijven, ookal was ik helemaal onder narcose. Personeel in de ok heeft filmpjes en fotos gemaakt. en ondanks dat ik k.o was hebben ze meteen na de geboorte huid op huid gedaan.
Ze is een zeer tevreden en rustig meisje. Wij maken het beide super en gelukkig niet zoveel last van de keizersnede. Hopelijk donderdag lekker naar huis !
2 jaar geleden
Thomas
29-04-2022
39+1
3635 gram
Geplande keizersnede i.v.m. onvolkomen stuit en verdenking macrosomie
Een geplande keizersnede onder narcose. De bedoeling was een ruggenprik, maar dat lukte helaas toch niet vanwege een eerdere rugoperatie. Ondanks dat kijk ik toch met een goed gevoel terug op de keizersnede. Er zijn mooie foto's gemaakt, zodat ik alles wat ik gemist heb goed terug kan kijken.
2 jaar geleden
Louis 💙
3 mei 2022 om 1u30
38+3
2995 gram en 49 cm
Weeën gestart om 13u op 2 mei, vielen goed mee tot 23u. In ziekenhuis aangekomen kon ik de pijn niet meer aan. Ruggenprik gekregen en 2.5u later was hij er! Zoveel emoties, zoveel liefde voor dit klein mooi mannetje 😍 Grote zusjes zijn ook superfier!
2 jaar geleden
Dana💜💜💜
03-05-2022 om 10:58
39+1
2860 gram
Ingeleid vanwege cholestase, dmv een ballon op 02-05, meteen daarna krampen en waarschijnlijk dus ook weeën. Niet veel last gehad van het plaatsen van de ballon, maar de weeën/krampen daarna waren bijna niet te doen. Mocht niet meteen naar het ziekenhuis omdat ze zeiden dat je geen weeën van de ballon kon krijgen. Dus hele dag afgewacht en weggepuft, totdat m'n vriend gelukkig belde naar het ziekenhuis om te "melden" dat we er echt aan gingen komen. Blijkbaar was de ballon op dat moment er al uitgevallen en zat ik op 3cm. Meteen een ruggenprik gevraagd en gekregen om 00:00 savonds.
Hele nacht wel met weeën gezeten maar die waren door de ruggenprik echt goed te doen.
om 10:29 mocht ik eindelijk persen en ze was er om 10:58 🥰🥰
2 jaar geleden
Onze trots Seb is gister ochtend om 08:38 met een gewicht van 3738 en 53 cm geboren.
De keizersnede is erg vlot en goed gegaan. Super ontspannen sfeer. Ook de pijn is tot nu toe goed te doen.
Lieve mama’s die al bevallen zijn, geniet. Mama’s die nog moeten bevallen succes!
2 jaar geleden
Welkom lieve..
Amy 💖
30-04-2022 om 13:17
41+1
Vrijdagmiddag gestript bij 2 cm ontsluiting. ‘s Avonds om 23.30u start weeën, die waren direct intens en regelmatig. Verloskundige was er om 01.00u en direct naar het ziekenhuis gegaan ivm veel pijn. Om 05.00u was ik ‘op’ en moeten kiezen voor een ruggenprik. In de loop van de ochtend bleek ontsluiting erg langzaam te gaan.. Weeënopwekkers gestart maar hierop reageerde de hartslag van de kleine niet goed. Uiteindelijk bleek ontsluiting te stagneren op 5 cm, hartslag bleef onrustig, ze bleek een sterrenkijker en had ze in het vruchtwater gepoept. Tegen begin van de middag werd ik met spoed naar de OK gebracht voor een keizersnede. Kreeg opnieuw een ruggenprik en alles ging heel snel: om 13:17u was ze er💖 Na even wat hulp voor de kleine mocht ik haar een halfuurtje later op m’n borst.
Het was een heftige bevalling, maar we zijn ontzettend gelukkig met onze kleine meid💖💖💖 En blij met de fantastische begeleiding door verloskundige en het ziekenhuis!
2 jaar geleden
Cas 💙
30-04-2022
39 weken
2665/50
Ingeleid vanwege cholestase. Ballon geplaatst met 1 cm. Na 3 uur viel die er al uit. Toen 2-3 cm. Naar huis gegaan met aanhoudende weeën en om 21:00 weer terug. Na de nacht 6 cm. In de ochtend weeën opwekkers en vliezen gebroken. Na 4 uur gevraagd om een ruggenprik omdat ik bleef hangen op 6 cm. Daarna ging het erg rap. Na 1,5 uur 10 cm met persdrang. 20 minuten persen + knip vanwege hartslag baby later kwam onze kleine man ter wereld.
2 jaar geleden
Mason 💙
4 mei 2022 om 8:16 uur
39 weken
4190 gram
53 CM
Vannacht rond 2:00 uur de eerste weeën. Rond 4:00 uur de verloskundige gebeld, omdat de weeën heftiger werden en sneller kwamen. Met de controle zat ik al op 7CM ontsluiting, dus snel naar het ziekenhuis gegaan. Eenmaal aangekomen zijn mijn vliezen gebroken en heb ik de weeën goed weg kunnen puffen! Omdat Mason niet helemaal goed lag, heb ik op handen en knieën nog wat weeën moeten opvangen. Tijdens deze weeën kwam opeens het hoofdje tevoorschijn, dus na een aantal keer persen, was daar onze prachtige zoon! 💙
2 jaar geleden
Morris 💙
Geboren op: 29 april 2022 om 15:30
Hij is 52 cm lang en hij weegt 3905 gram
Ik ben ingeleid met precies 39 weken. Het was een korte, maar heftige bevalling.
2 jaar geleden
Naam : Myron
Datum : 30-04-2022
Geboren met : 39.1
Gewicht / lengte : 3875 gram en 54 cm
Het was een zware bevalling voor mij met drie paniekaanvallen ben ik er uit eindelijk toch gekomen ,
Donderdag 28 april om 20.00 is het ballonnetje ingebracht die was de volgende ochtend om 06.40 nog niet voldoende los en hebben ze mij tabletten gegeven waardoor het ballonnetje om 13.00 los zat en hun direct mijn vliezen hebben gebroken op dat moment was mijn ontsluiting 4cm weeen opwekkers gekregen , en toen begon ik de weeen te voelen naderhand rond 18.00 zat ik op 5cm en werden steeds krachtiger en heb ik om de ruggenprik gevraag die konden ze niet me niet meteen geven dus heb ik van te voren een morfine pompje gehad om 20.15 kon ik na beneden om een ruggenprik te laten zetten daar kwam de eerste paniekaanval ik mocht totaal niet bewegen doordat die arts maar bleef zeggen blijf stil zitten anders gaat hwr fout ik me maar zorgen maken maar die weeen waren zo niet te houden dat ik bang was dat het mis zou gaan
Uiteindelijk de prik achter de rug en terug na boven ontsluiting voelen nog steeds 5cm daar lig je dan
Om 23.30 kwamen ze weer voelen nog steeds geen vooruitgang dus keken ze het nog 1 uur aan dat uur verder nog steeds 5 cm het vorderde maar niet
Iets voor 3 uur in de nacht kwamen ze terug en bedachten ze dat ik een keizersnee moest krijgen ja tweede paniekaanval uiteindelijk mocht ik dat onder narcose doen , ik beneden dokters mij klaar aan maken hebben we 40 min op de gynaecoloog gewacht ivm andere bevalling door de ruggenprik merkte ik niet wat ik voelde en wanneer ik merkte een rare druk die hele 40 min gynaecoloog kwam ik dat gemeld wilde ze eerst gaan voelen toen zat ik ineens spontaan op 9cm ontsluiting en wilde ze me terug na boven hebben , toen ben ik om 04.20 begonnen en bij laatste persweeen moest de ruggenprik uit dus ik had totaal geen idee wat ik ging voelen of iets dergelijks het viel allemaal mee totdat het hoofdje er half was toen kreeg ik weer een paniekaanval was zo bang ik het niet zou kunnen .. ik weet waarvoor ik het gedaan heb ! om 05.22 ben ik bevallen van ons zoontje 💙
2 jaar geleden
Naam: Madelief
Datum: 4 mei 2022
Aantal weken: 40+3
Gewicht/lengte: 3074 gr. 49cm.
Gisteren om kwart voor 1 is onze dochter geboren na een super vlotte bevallig van 4 uur. In mijn geval heeft de eerste dus zeker de weg vrijgemaakt voor nummer 2. Nu lekker aan het genieten en onze kleine meid ontdekken
2 jaar geleden
Naam: Davy 💙
Datum: 4 mei 2022
Weken: 38+6
Gewicht/lengte: 3060 gram en 50 cm
Ik werd zoals inmiddels gewoonlijk rond half 3 wakker. Om half 4 dacht ik ineens hé wat voel ik? Zouden dit oefenweeën zijn? Voorweeën? Ik had geen idee, eerste kindje en nooit harde buiken of iets gehad. Vanaf 5 uur dacht ik wel dat het echte weeën waren, die ook steeds regelmatiger kwamen. Vanaf 7 uur werden ze best intens, manlief was inmiddels op weg naar huis vanaf werk. Om half 9 waren we in het ziekenhuis en prompt braken mijn vliezen! Om half 10 de eerste keer voelen, ik bleek al 5 cm ontsluiting te hebben. Om 12 uur bij de volgende controle zat ik op 8 cm. Echter, bij de eerstvolgende wee kreeg ik direct persdrang. 5 minuten later was het al 9 cm. De arts ging even weg en werd 5 min later gebeld omdat ik wist dat hij nú kwam. Vanaf 12 over 12 begonnen met persen. Tussendoor nog 2 weeën moeten wegpuffen omdat het niet goed ging met de kleine. Dat werkte niet dus moest ik snel door. Uiteindelijk om 12.31 uur is hij geboren. Inmiddels zijn we lekker thuis en gaat het goed met ons allebei 🥰
2 jaar geleden
Naam : Rocco
Datum : 29 april 2022
Weken: 39 +1
Gewicht/Lengte : 3470gram 49cm
Op 28 april had ik controle bij de gynocoloog. Mijn vriend ging mee omdat ik al weken niet normaal sliep en me goed beroerd voelde.
Daarop werd in overleg besloten om te bevalling in te leiden en ik zou gelijk in het ziekenhuis worden opgenomen. Ik was opgelucht en zag de bevalling vol goede moed tegemoed. Smiddags rond 16 uur is een ballonnetje geplaatst, rond 0:00 ben ik deze verloren en had ik 3 cm ontsluiting. Indien er niks zou gebeuren zou ik om 6 uur sochtends worden ingeleid. Mijn vriend is arriveerde de vikgende dag om 6:00 netjes op de afdeling, helaas werd ons gemeld dat het heel druk was en dat we nog niet aan de beurt waren het zou smiddags worden. Daar zit je dan vol adrenaline en toen werd het een heel lange dag.
Uiteindelijk na een aantal spoed gevallen tussen door kreeg ik een verloskamer, gelukkig een met bad dat leek me super ontspannen. Inmiddels was het half 7 savonds dat ze mijn vliezen hebben gebroken en een infuus met weeën opwekkers hebben gestart. Rond half 8 begon ik de weeën echt te voelen en moest ik ze wegpuffen. Mijn vriend heeft toen het bad aangezet en daar heb ik tot 2130 ongeveer ingezeten. Toen werd het me in een keer te veel en moest ik het bad uit. Eenmaal weer op bed kreeg ik een weeen storm, ik kon niet ontspannen en raakte lichtelijk in paniek. Mijn vriend heeft op de bel gedrukt en dat de kwamen controleren had ik 8 cm ontsluiting, pijnstilling was geen optie meer. Iets later mocht ik mee persen. Op bed eerst op mn rug toen op m'n zij maar het lukte me niet. Uiteindelijk na 45 min is de baarkruk Erbij gehaald, een kwartier later, om 23:08 is onze zoon Don Rocco geboren.
Uiteraard kreeg ik hem in m'n armen en wat is hij Mooi.
Daarna begon de ellende.. Placenta kwam eruit samen met een liter bloed. Waarna alle toeters en bellen af gingen en de kamer binnen no time vol stond met medisch personeel.
Ik was al half in shock, m'n vriend dacht ie me kwijt was, dus dat was heel heftig. M'n baarmoeder trok niet meer samen waardoor ik zoveel bloed ben verloren gelukkig is alles goed gekomen dankzij het snelle handelen van alle dokters. Na 4 dagen ziekenhuis mochten we lekker naar huis. Het herstel zal nog wel even duren, maar dit mooie mannetje is het meer dan waard.
2 jaar geleden
Naam: Fayen
Datum: 5 mei
Hoeveel weken geboren: 39 weken
Gewicht: 3870 gram
Lengte: 53 cm
Ik ging donderdagochtend naar het ziekenhuis voor een ballon, ik zou vrijdag worden ingeleid. Aangekomen in het ziekenhuis kreeg ik te horen dat ik een 2/3 cm ontsluiting al had en een bijna verstreken baarmoedermond. Op de ctg was te zien dat er al wat harde buiken en weeen bezig waren. Ik mocht weer naar huis gaan en dan vrijdag terug komen voor de inleiding..
Thuis aangekomen werden de harde buiken wel wat duidelijker, ik ben even gaan douchen. Meer om even de schrik van me af te spoelen dan een andere reden, het ging wel heel snel ineens ontsluiting. Daarna nog even anderhalf uur geslapen, om 16.00 uur werden de weeen duidelijker. De verloskundige gebeld, ik had zo om de 3,5 minuut een wee en die duurde z’n 45 seconden. Om 17 uur was de verloskundige hier en zat ik op 5 cm. 18 uur mijn vliezen gebroken, toen ging het heel snel. Kon de weeen steeds slechter opvangen, om 19 uur mocht ik even naar de wc om te plassen. Ik ging zitten en voelde de drang om te poepen, de verloskundige erbij geroepen en die heeft me op de baar kruk gezet. Haar hoofdje was er al uit en zonder moeite kwam ook de rest van haar lichaampje eruit.
19.02 uur was onze dochter geboren 💕
2 jaar geleden
Naam: Jolie Fay de Jong
Datum: 6 mei
Hoeveel weken geboren: 38.2 weken
Gewicht: 3780 gram
Lengte: ?
Op 13 mei stond er een keizersnede gepland ivm een eerdere keizersnede. Sinds een paar weken was mijn bloeddruk aan de hoge kant en op 5 mei kwamen daar ook andere klachten bij, zoals vlekken zien, misselijk en hoofdpijn. Er is toen besloten om de keizersnede naar voren te halen en op 6 mei te doen. Omdat het ineens een "spoed" keizersnede werd wisten we niet hoe laat het zou gebeuren . Gelukkig waren we om 11 uur al aan de beurt en om 11.48 mochten we mee kijken hoe onze dochter uit mijn buik gehaald werd. Het was een hoop duw en trek werk, wat niet fijn voelt maar gelukkig had ik geen pijn ( vorige keer wel gehad). Ik ben gelijk gesteriliseerd daardoor duurde het iets langer. Nu flink pijn, maar we hebben er een prachtig en tevreden meisje voor gekregen. 💜
2 jaar geleden
Naam: Arthur
Datum : 6 mei
Weken geboren: 37.4
Gewicht : 3640 gram
Lengte: 51 cm
Donderdag avond binnen gegaan voor inleiding en hij is geboren op vrijdag 6 mei 18u23.
Uit eindelijk epideralen gevraagt en 4 keer met de grote naald geprikt in rug maar vonden mijn ruggenwervel niet... dan zonder verdoving verder gegaan.
Weeen wat opgenomen in warm bad.
Maar mijn zoontje is na 30 min persen ter wereld gekomen en dat maakt alles toch zo goed !!!
Mijn pracht kindje
2 jaar geleden
Naam: Vince
Datum: 7 mei
Aantal weken: 39+4
3380 gram en 51 cm
Na al ruim 2 weken flinke voorweeën gehad te hebben, vanmorgen om 3 uur wakker geworden met steken in mijn buik, kwart voor 4 mijn man wakker gemaakt dat het nu wel echt serieus werd.
Verloskundige was er heel snel en zat toen al op 5 cm, ik wilde graag naar het ziekenhuis dus snel om half 5 de auto in, kwart voor 5 waren we in het ziekenhuis waar ons zoontje al om 5.29 geboren is.
2 jaar geleden
Isaiah Cecil Fabiano
03-05-2022
39+3
3212 gr, 50 cm
02:30 begon ik wakker te worden van de weeen dus ging beetje kijken hoelang ze duurde en problemen te slapen. Goed slapen ging niet echt meer dus met een weeen app bij gehouden en ze kwamen om de 10 min.
Na anderhalf uur vk gebeld omdat ik ruggenprik wou moest ik er optijd bij zijn.
Vk gekomen en 3 cm ontsluiting en toen kwamen ze weeen inmiddels al heftig dat ik ze moest weg puffen en niet meer kon praten.
Snel naar het ziekenhuis. Daar waren we ong kwart over 5. Weeen kwamen super heftig en snel achter elkaar. Dus gynaecoloog ging nog snel ontsluiting checken ivm ruggenprik. Omdat ze zo snel kwamen moest ze wel zeker weten dat ik optijd was.
Ik voelde hem thuis bij elke wee al naar beneden drukken dus ik was al bang dat ik te laat zou zijn…
Nou inderdaad 8 cm dus geen ruggenprik. Toen hebben ze mijn vliezen gebroken en kreeg ik al vrij snel pers drang.
Arts vroeg of ik 1x wou persen om te kijken waar de baby is. Bleek dat ie al voor de uitgang lag. Dus begin maar.
Nou 2x persen en daar was hij💙 om 06:25 is ie geboren en gelukkig niet uitgescheurd!!
2 jaar geleden
Reactie op brasileiraxx
Isaiah Cecil Fabiano
03-05-2022
39+3
3212 gr, 50 cm
02:30 begon ik wakker ...
Problemen te slapen = proberen te slapen haha. Typ foutje