303 Reacties

2 jaar geleden

Naam: Murat Datum: 7 mei Aantal weken: 35+5 2592 en 46 cm Werd besloten om in te lijden door minder leven te voelen en omdat ik mezelf niet zo lekker voelde. Rond 16:00 uur vliezen gebroken omdat ik al 3 cm ontsluiting had en rond 00:00 is onze zoontje geboren. Hij doet het heel goed en mag morgen als het goed gaat mee naar huis 🥰

2 jaar geleden

Naam: Lucas. Datum: 07 mei 2022. Aantal weken: 36+3. Gewicht: 3160gr. Lengte: 50cm. Om half 2 's nachts wakker geworden met weeën. Om half 3 zat ik al op 8cm ontsluiting en toen is het stilgevallen. Om half 8 's morgens hebben ze mijn vliezen gebroken en werden de weeën zo hevig dat ik het niet echt meer kon trekken. Omdat de kleine man nog hoog zat kon ik nog op het laatste nippertje epidurale krijgen, ookal had ik volledige ontsluiting. Hier was ik heel blij mee. Kon ik even bekomen om rond kwart na 2 te starten met persen. Om 14u55 is hij dan uiteindelijk geboren.

2 jaar geleden

Naam: Jeppe 💙 Datum: 7 mei 2022 Aantal weken: 40+1 Gewicht: 3045 gram Bevallingsverhaal: Vrijdag 6 mei op de uitgerekende datum begonnen om 10u ‘s ochtends de weeën. Die avond de verloskundige gebeld, want ze waren inmiddels regelmatig. Ik had slechts 1,5cm ontsluiting, maar ik vond dat geen probleem. Na een paar uur weer gebeld, want de weeën kwamen dichter op elkaar en duurden langer. 3 a 4cm ontsluiting. Vervolgens het bevalbad opgezet zodat ik daarin de weeën op kon vangen. Dit ging in principe prima, al was het wel pittig ze kwamen erg snel achter elkaar en mijn ontsluiting werd gemeten. 9cm! Ik kreeg ook persdrang en mocht al langzaam mee gaan persen als mijn lijf het aangaf. Dat lukte, maar er kwam steeds meer tijd tussen de weeën te zitten in plaats van dat ze frequenter werden. Weer controle en toen bleek mijn baarmoedermond zo dun te zijn dat ze er overheen had gevoeld en ik eigenlijk pas om 6cm zat. Ik wist toen dat ik het niet zou trekken om dit verder thuis vol te houden omdat ik het nu al bijna niet meer trok en dan kwam daar ook nog de tegenslag van het aantal centimeters bij. Daarom besloten om naar het ziekenhuis te gaan voor pijnstilling, ondanks dat ik heel graag thuis wilde bevallen. Dit was gewoonweg geen doen meer. Na aankomst in het ziekenhuis moest er een ctg gemaakt worden, maar na een uur kon ik eindelijk een ruggenprik krijgen. Het had echt niet langer moeten duren, want ik was inmiddels al 21 uur weeën aan het opvangen. Vervolgens kunnen slapen, wat super fijn was. Weeënopwekkers gekregen om ervoor te zorgen dat de ontsluiting zou vorderen. Om 18:20u had ik op een haar na volledige ontsluiting. Ik mocht alvast passief meepersen als ik een wee voelde. Om kwart over 7 beginnen met actief persen en om 19:46u kwam Jeppe ter wereld 💙.

2 jaar geleden

Naam : Harvey Datum : 07-05-2022 Weken : 40+2 Gewicht/lengte : 3160 gram 49 cm Na een pittige 2 dagen veel weeen, maar zonder ontsluiting die vorderde in het ziekenhuis met keizersnee gehaald.

2 jaar geleden

Naam: Fay Datum: 02-04-2022 Met hoeveel weken: 38 + 1 Gewicht/lengte: 3300 gr / 48 cm Bevallings verhaal: Na een onzekere zwangerschap met bloedingen en ziekenhuis opnames gelukkig de 38 weken kunnen halen en is onze dochter geboren met een geplande keizersnee om 08.51 op 02 mei 22. Deze is helaas niet zonder complicaties verlopen en ben 2L bloed verloren. Fay heeft hier gelukkig geen last van gehad en had een apgar score van 10 10 10. Na de geboorte van Fay werkte de ruggeprik niet meer zo goed en moesten ze een bloedvat sluiten. Tevens had ik ook een steralisatie waarbij dus ook veel van heb gevoelt. Pijn stilling bij gekregen waardoor ik me zo slecht voelde dat Fay bij ke weg moest. Eenmaal op de uitslaapkamer kon ik mijn benen al weer iets bewegen. Al met al een hele heftige ervaring waar ik van moet bijkomen maar gelukkig een gezonde dochter ervoor terug gekregen

2 jaar geleden

Reactie op ViiviJuh

Naam: Fay Datum: 02-04-2022 Met hoeveel weken: 38 + 1 Gewicht/lengte: 3300 ...
En een fotootje natuurlijk (a)

2 jaar geleden

Naam: Vigo Datum: 08-05-2022 Weken: 39+5 Gewicht/lengte: 3290 gram 49 cm Had om 00:00 eerste wee, om 01:30 kwamen we aan in het ziekenhuis en had ik 8cm ontsluiting en om 02:39 is Vigo geboren! Echt een bizar snelle bevalling dus.

2 jaar geleden

Naam: Luca Datum: 4 mei 2022 Geboren met 39 weken Gewicht: 3350 gr - Lengte: 49 cm Op 2 mei controle bij gynaecoloog. Ze vroeg om te strippen maar had hier geen zin in. N1 de controle voelde ik wel wat veranderingen. Op 4 mei 2022 om 4u brak mijn water maar geen weeën. Rustig naar het ziekenhuis waar ze me de tijd gaven om mijn weeën te laten doorgaan. Helaas om 15u dan maar beslist om weeën op te wekken. Epidurale gevraagd. Alles ging goed tot er een nieuwe controle kwam voor ontsluiting. Ik kreeg wel een persdrang. Ineens stond er 10 personen (dokters, vpk,...) in de kamer en het moest heel snel gaan. De enige info die ik kreeg was dat de baby nu meteen moest geboren worden. De hartslag van kleine Luca werd gecontroleerd dmv een schedelelecktrode. Ik was echt in paniek omdat ik geen informatie kreeg. De zuigpomp werd erbij gehaald maar dit wou ik niet. Toen kwam er een vpk boven mij zitten en ik moest gaan personen. De persoon bove op mij boven mee te duwen ter hoogte vzn mijn middenrif. Dit deed verschrikkelijk veel pijn. En ik riep constant stop, dit kan ik niet. Maar de baby moest echt geboren worden. Na 3x personen is Luca ter wereld gekomen. Het OK stond klaar moest het niet lukken. Achteraf kreeg ik wel informatie. Dat de oxytocine te zwaar was voor kleine Luca en zijn hartslag maar bleef zakken en hij niet herstelde. Ik ben zo blij dat dit achter de rug is en dat alles goed gaat met kleine Luca. Ik zal mezelf tijd moeten geven om dit trauma te verwerken.

2 jaar geleden

Naam: Mabel Maeve Datum: 3 mei 2022 Geboren met 39+5 Gewicht: 3750 Lengte: 54cm Maandag ochtend 2 mei werd ik wakker met gebroken vliezen, helaas kwamen de weeen pas savonds om 23 uur. Deze zette alleen niet door dus moest ik dinsdag 3 mei om 9:30 naar het ziekenhuis ivm eventuele infecties omdat m’n vliezen langer dan 24 uur waren gebroken. Ik had nog 0 cm ontsluiting en heb er toen voor gekozen om doorgeleid te worden ipv nog af te wachten dat het vanzelf op gang zou komen. Ik kreeg weeen opwekkers alleen dit deed helaas weinig en om 13 uur bleek ik nog maar 1cm ontsluiting & bleken mijn vliezen niet gebroken maar gescheurd waardoor die weeen opwekkers niet goed doorzetten. Mijn vliezen hebben ze toen gebroken en toen kreeg ik alles in 1 klap waardoor ik de weeen niet goed op kon vangen en om 14 uur bleek ik nog maar 2cm ontsluiting waarna ik heb besloten om toch een ruggenprik te nemen. Deze kreeg ik om 16 uur en na de prik ging het heel snel en had ik 7cm ontsluiting. & om 19 uur volledige ontsluiting. Alleen moest ik afwachten omdat iemand anders op t zelfde moment aan t bevallen was en er maar 1 verloskundige aanwezig was. Om 20:22 mocht ik uiteindelijk persen en om 21:25 was onze knappe meid er dan eindelijk! Helaas ik mijn herstel wel erg zwaar door de ruggenprik die een paar keer is mis geprikt, ik kan helaas weinig doordat ik helemaal stijf ben en knallende koppijn en duizelig. Gelukkig zakt dit wel al meer af & hebben we een hele fijne kraamhulp die alles uit handen neemt en ons echt laat rusten!

2 jaar geleden

Ayla 🌙 1 mei 2022 9.27 39 weken 3000 kg Opgenomen in het ziekenhuis vanwege zwangerschapsvergiftiging. De planning was om dat weekend ingeleid te worden maar vanwege ontsluiting was het niet meer nodig. Met 4 cm zijn mijn vliezen gebroken en na 4 uur en met behulp van morfinepompje (bij 8 cm) mocht ik rond 9 uur beginnen met persen Om half 10 is ze geboren! ❤️❤️

2 jaar geleden

Naam: Kai Datum: 8 mei 2022 Geboren met: 38+4 Gewicht: 3955 gram Lengte: 50cm 6 mei werd ik ingeleid omdat de baby groot geschat werd en ik graag een vaginale bevalling wilde. 6 mei in de ochtend een ballon geplaatst maar die bleef niet zitten. Ik had wel al 1 cm ontsluiting. Ik kreeg tabletjes om tot 3cm te komen maar 7 mei in de ochtend had ik pas 2cm. In de middag nog een poging gedaan voor een ballon, die bleef wel zitten en 4 uur later had ik 3cm ontsluiting. De vliezen mochten gebroken worden. 8 mei om 6:15 uur vliezen gebroken en 7:00 uur beginnen met wee opwekkers. Al vrij snel kwamen ze rap achter elkaar en vond ik het moeilijk ze op te vangen. Ik had nog steeds 3cm ontsluiting dus ruggenprik aangevraagd, 2 uur later gekregen. En om 12.30 had ik 10cm ontsluiting. Om 13:00 uur begonnen met persen en om 14.32 is hij geboren. Alles gaat goed met baby en mama, we blijven nog een nachtje in het ziekenhuis, maar morgen mogen we waarschijnlijk naar huis.

2 jaar geleden

Naam: Tobias Datum: 8 mei 2022 Met hoeveel weken geboren: 39+3 Gewicht/lengte: 3612 gram / 49 centimeter Bevallingsverhaal Voorweeën begonnen in de nacht van zaterdag op zondag. Zondagochtend 2cm ontsluiting, 1,5 uur later was dit 3,5cm. Om 15.30 uur kwam de verloskundige weer en had ik 5cm. In het ziekenhuis zijn de vliezen gebroken met 6cm. Daarna de weeën opgevangen in het bad. Leek heel goed te gaan en zat al snel op volledige ontsluiting en mocht proberen te persen. Echter had ik niet echt persweeën en bleek uiteindelijk dat Tobias niet goed was ingedaald en ook in kruinligging lag. Met elke perswee ging het minder goed met Tobias waarop is besloten om een keizersnede te doen. Mama en Tobias maken het nu goed 💙 een heel mooi moederdagcadeau

2 jaar geleden

Naam: Elisa Mae (roepnaam Isa) Datum: 8 mei 2022 Geboren met: 39.2 weken Gewicht: 4160 gram Lengte: 52 cm Op 8 mei om 08.30 uur werd ik ingeleid omdat ze erg groot werd geschat (wat ook klopte). Om 13.30 uur was ze er al. Wat was dit een fijne bevalling ten opzichte van mijn zoontje. We hebben een nachtje moeten blijven omdat ze dus zo groot is (macrosoom) maar alles gaat goed en we zijn lekker thuis.

2 jaar geleden

Lucas Levi 6 mei 2022 39+6 3780 gram Op 6 mei stond de geplande keizersnede ivm stuitligging. Alles is zeer voorspoedig gegaan en we leven op een échte blauwe wolk. Lucas doet het fantastisch, met mij en de wond gaat het super. Voor alle mama’s die tegen de keizersnede en alles er omheen opzien; het is prachtig om mee te maken!💙

2 jaar geleden

Naam: Lars Datum: 1 mei Geboren met: 39 + 1 Gewicht: 4760 gram Lengte: 55 cm 2 mei zou ik een geplande keizersnede krijgen ivm een grote baby. Echter, ons meneertje vond het nodig om 1,5 dag eerder te komen! Na 30 april ‘s avonds nog uit eten te zijn geweest, begonnen om 23 uur de weeen. Na een half uurtje het zkh gebeld en we mochten direct komen. Aan de CTG gelegd en de weeen namen snel toe. Ondertussen al 4 cm ontsluiting. Snel de OK klaar gemaakt en om 1.43 kwam Lars ter wereld. Naar wat opstartproblemen en een klein uurtje hulp bij het ademhalen ging alles goed. De volgende dag mochten we al lekker naar huis!

2 jaar geleden

Naam: Diego Emiel Datum: 9 mei Geboren met: 37 + 2 Gewicht: 3290 gram Lengte: 50 cm Een wekelijkse controle mondde uit in het controleren van de ontsluiting, waarbij bleek dat de ontsluiting al op 3 - 4 cm zat. Door het feit dat ik dit niet heb gevoeld wilde ze direct over gaan tot inleiden. De weeënopwekkers zijn om 18.35 uur toegediend en om 21.23 uur was onze prachtige zoon ter wereld. Helaas veel bloedverlies en een vastzittende placenta, dus toch even een ritje naar de OK gehad in het ziekenhuis. Maar als ik naar het prachtige ventje naast me kijk was het alles waard. Wat kun je verliefd zijn op je eigen kind 😍

2 jaar geleden

Ezra Simon Geboren op 9 mei met 38+1 Gewicht 2870 Lengte 51 cm

2 jaar geleden

Hallo, ik ben Toby Elias. Op 7 mei vond ik het tijd om mijn ouders en grote broer te ontmoeten na 40+3 weken in mama’s buik. Ik woog bij de geboorte 3510 gram en ben 50 cm lang! Vrijdagavond rond 18:45 uur voelde ik het wat rommelen. Dit voelde net iets pittiger dan in de weken ervoor en toen tegen 22:00 de weeën om de 4-5 minuten kwamen en zo’n 50 seconden duurden hebben we de verloskundige gebeld. Bij controle bleek er 1-2 cm ontsluiting te zijn dus is mijn man gaan slapen met het idee in de ochtend onze zoon te ontmoeten. Ik ben een uurtje in een warm bad gaan liggen waarin ik 5 pittige buik/rug weeën heb gevoeld. Na een uur moest ik naar toilet. Eenmaal uit bad, om 23:35 uur, kwamen de weeën om de 3 minuten en duurden ze een goede minuut. Ik heb mijn man wakker gemaakt en gezegd dat hij de verloskundige direct moest bellen, omdat we het ziekenhuis anders niet zouden halen (800m van ons huis). Mijn vliezen braken spontaan een paar minuten voor de verloskundige bij ons thuis was. Vanaf toen ging het snel: ze kwam binnen en het hoofdje stond al. Om 00:25 uur ben ik op de badkamervloer bevallen met alleen mijn man en de verloskundige erbij 🥰 het was 1x weg puffen en 3x persen en we konden Toby vasthouden en bewonderen 💙 We zijn toch even naar het ziekenhuis gegaan met eigen vervoer, omdat ik gescheurd was op de knip van de vorige keer en de verloskundige het niet helemaal goed kon beoordelen. Gelukkig viel het 100% mee en verwachten ze dat het nu beter hersteld dan toen 😊 na wat hechtingen en een lekkere douche konden we na 2 uur alweer naar huis waar we nu al 4 dagen van elkaar genieten..

2 jaar geleden

Naam: Lucas Datum: 9 mei 2022 Geboren met 39+5 Gewicht: 3350 gram en 50 cm Hee, ja de bevalling! Pff wat een happening is dat. alles is heel Goed gegaan, wel een hele “lange” en vooral in het begin hele zware bevalling gehad… begon vrijdag avond al te rommelen en niet geslapen en zaterdag ochtend ging dit verder toen zaterdag nog wel dingen gedaan, langs familie etc. Savonds huis helemaal gepoetst… en om de zoveel tijd een soort kramp (ja wel echt pijn al).. toen zaterdagnacht kon ik niet slapen van de pijn en toen had ik echt krampen die lang aanhielden (ween) en ben ik de hele nacht in de weer geweest: douchen, in bad, weer eruit, weer douchen, wist niet waar ik het zoeken moest… om 4:00 Snachts de verloskundige langsgekomen omdat ik dacht wel al een heel eind op weg te zijn en toen had ik nog maar 1 cm ontsluiting. Toen werd de pijn steeds erger en kon ze niet opvangen. Liep kronkelend door de kamer en overstuur. Om 9 uur sochtends nog maar 2 cm ontsluiting wat een tegenvaller. Toen toch besloten naar het ziekenhuis te gaan en voor een ruggenprik en eenmaal daar moest ik nog al met al nog 4 uur wachten weer. Toch voelde ik mij vanaf die keuze om naar isala te gaan meteen een stuk ‘relaxter’ : de juiste mensen om je heen en een veiliger gevoel dan thuis. Ruggenprik gehad om 15:00 smiddags, savonds om 20:00 nog maar 5 cm ontsluiting en wel continu ween maar die voelde ik gelukkig niet meer, wat een verademing was dat! Zo blij dat ik die keuze had gemaakt. Toen toch maar oxytocin gehad om 22:00 en gelukkig was de ontsluiting om 23:00 opeens naar 9 cm gegaan en had ik al lichte drang om te persen. ik kon toen veel beter met de ween omgaan en rustig mee ademen naar benden. om 00:00 kreeg ik echt persdrang en toen is Lucas om 00:39 geboren 🥰 dus toch een hele andere bevalling als ik mij had voorgesteld maar de mensen bij Isala Zwolle zijn geweldig alles is in overleg gegaan en er zijn geen dingen aan ons opgelegd en we kwamen echt in een warm bad terecht wat voor mij op dat moment heel veilig en fijn wat een geoliede machine is het daar. Zal nooit meer een thuisbevalling overwegen puur al voor het veilige gevoel en goede zorgen daar.

2 jaar geleden

Naam: Lauren Datum: 8 mei Termijn: 36+5 Gewicht: 3040 gram Rond 01.00 in de nacht kreeg ik krampen, veel getwijfeld en gegoogled of dit voorweeën of echte weeën waren, toen ze tussen 04.00 en 06.00 iedere 3-4 minuten kwamen toch maar de verloskundige gebeld, bleek al 3cm ontsluiting te hebben. Omdat ze nog randprematuur was direct naar het ziekenhuis gegaan, daar ging de ontsluiting snel, om 10.00 al 8.5cm en omdat de weeën zo heftig waren de morfinepomp gevraagd. Na 25 minuten persen, werd om 12.21 onze dochter geboren🥰