303 Reacties

2 jaar geleden

💙 Elyesa 🗓 04-05-2022 ⏰ 00:00 🤰40+1 Na bijna een lange week met veel klachten op 3 mei 10:00 vliezen gebroken en 4 mei om 00:00 bevallen. 3 mei hebben we met 1 minuut gemist🙅‍♀️. Na een lastige en onzekere opstart in het kraamhotel en zh na wat incidenten, vermaken we ons prima thuis👼🏼.

2 jaar geleden

Naam: Mateo Francesco Datum: 11-05-2022 Weken: 39+5 Gewicht/lengte: 3025 Gr / 47 cm Ik wilde heel graag een stuitbevalling hebben maar dat liep even anders.... Start weeën: 10-5 om 5.30. Om 2 uur naar het ziekenhuis gegaan omdat het niet te doen was. Bleek maar 1 cm ontsluiting te hebben... Domper!! Om 4 uur terug naar huis, eigen vertrouwde omgeving is toch fijner! Om half 7 in een weeën storm geraakt en om 7 uur terug in het ziekenhuis. 1.5 cm ontsluiting..... Om half 9 spuit in mijn been gekregen en kunnen slapen tot half 2 in de nacht. Daarna kon ik de weeën goed opvangen: 2 cm ontsluiting ... Om 8 uur op 11-5 in de ochtend kwam de gynaecoloog langs. 3 cm ontsluiting. Aangezien de weeën storm weer begon om 12 uur eindelijk ruggenprik gekregen. Wat een verlichting was dit zeg!! Toen ging het snel, te snel en kreeg ik er koorts bij. Bij 9 cm ontsluiting kon Hartje van de kleine het niet meer aan en is het toch nog een keizersnede geworden. Om 21.02 geboren uiteindelijk!!! Kleine doet het super! Ik ben nog heel erg emotioneel, maar dat hoort erbij zullen we maar zeggen! Succes nog aan alle mama's! Het is het meer dan waard z'n kleintje aan het einde ❤️❤️

2 jaar geleden

Naam: Chris Otto Datum: 11 mei 2022 Weken: 38.4 Gewicht: 3035 Lengte: 50 cm Op 10 mei rond 22 uur begonnen de weeën, rond 23.50 kwamen ze om de 4 min. Verloskundige om 1.50 gebeld had toen 3 cm ontsluiting. Om 6 uur kwam ze terug toen 6 cm en mochten naar het ziekenhuis. Rond 7.15 bij het ziekenhuis en lekker in het bevalbad. Rond 8.30 persweeen en 45 min geperst maar de weeen zwakte af en toen keuze voor Infuus met weeenopwekkers. Ging helaas veel mis met prikken en ik was helemaal uit mijn bubbel en raakte soort in paniek en vergat te ademen. Gelukkig hielp mijn man me er goed aan herinneren. Er gebeurden er veel tegelijk Chris had het moeilijk en de weeen wilden nog niet echt doorzetten. Met een knip en veel oerkracht is hij om 11.24 geboren. Hij had heel veel in het vruchtwater gepoept en zijn navelstreng zat 4x om zijn nek. Gelukkig ging het met hem allemaal goed. Ik moest echt bijkomen en zijn voor de zekerheid een nachtje in het ziekenhuis gebleven. Nu 2e dag thuis en het gaat super met ons.

2 jaar geleden

Naam: Emely May🌸 Datum: 06-05-2022 Weken: 40+1 Gewicht: 3100 gram Lengte: 48 cm Op 5 mei om 05:00 begonnen de eerste weeën, deze waren echter onregelmatig en dit bleven ze voor langere tijd. Ik ben gewoon mijn dag gaan vervolgen, stofzuigen/dweilen en heb zelfs nog een stukje van de babykamer geschilderd. De weeën bleven onregelmatig maar waren wel minimaal elke 15 minuten. Om 16:00 was ik het zat en ben ik 1,5 uur gaan wandelen. Bij thuiskomst werden ze al rap steeds pijnlijker maar nog steeds onregelmatig. Rond 19:00 verloskundige gebeld omdat ineens de weeën al een half uur om de 1,5 minuut kwamen. Verloskundige kwam langs om 21:00 en ik had 4 cm ontsluiting, om 21:30 in het ziekenhuis en al 5 cm. Maar omdat ik al zo lang weeën had toch gevraagd om een ruggenprik en deze kreeg ik om 22:30. Hierna lang mogen wachten tot de ontsluiting verder vorderde en om 01:30 7/8 cm ontsluiting en vliezen werden gebroken. Om 03:30 eindelijk 10 cm! Hierna nog eventjes gewacht tot het hoofdje verder was gezakt en ik mocht om 03:38 gaan persen. 20 minuten later op 6 mei om 03:58 is mijn prachtige dochtertje geboren na een bevalling van 23 uur☺️ De afgelopen dagen al intens genoten van mijn meisje en vandaag de laatste dag kraamzorg gehad, vanaf nu is het alleen nog zij en ik☺️🌸

2 jaar geleden

Emily Elizabeth 11-05-22 40+5 3450 gram / 50 cm Op 11 mei om 14:15 gestript, toen 2 cm onsluiting. Die middag rustig boodschappen gedaan met wel wat krampen, achteraf weeën. Rond een uur of 17 werden de krampen intenser (van strippen krijg je ook kramp). Ik zei als dit menstruatie krampen zijn dan kun je mij wel wegbrengen, gelukkig bleken het echt weeën te zijn. Om 21:40 heeft mijn man de verloskundige gebeld, om 22:00 bij ons en ik al 5 cm onsluiting. Half uur later voelde ik een plop, vliezen gebroken. En om 23:25 is onze dochter geboren, een hele fijne thuisbevalling in sneltreinvaart.

2 jaar geleden

Esmée 12-05-2022 40+5 3780 gr / 51cm Van dinsdag op woensdag nacht begon ik om 04.00 uur lichtelijke krampen te krijgen. In de ochtend de verloskundige gebeld om te zien waar ik aan toe was. Ik had op dat moment 2cm ontsluiting. In de loop van de middag kwam ze weer controleren en zat ik op 4cm. Qua pijn merkte ik niet zoveel gelukkig. Afgesproken dat ze savonds om 21.00 uur terug zou komen als ik niet eerder zou bellen. Om 21.00 uur savonds zat ik al op 7cm.. ook dit was nog redelijk te doen, maar ze gaf aan om mijn vliezen te breken zodat het allemaal wat sneller zou gaan. Om 21.18 uur vliezen doorgeprikt en kwamen de laatste toch pijnlijke weeën opgang. Om 00.17 uur is onze dochter thuis geboren. Al met al kijk ik er positief op terug. Het blijft een wonder.

2 jaar geleden

Fayèn 11-05-2022 39+5 3550gr/49 cm Na al wat weken voorweeën, werden dit duidelijkere krampende weeën op 10-05 overdag. Rond 17u kwamen ze a 5 min. 19.45 in het ziekenhuis, toen 3 a 4 cm ontsluiting. Ivm rugweeën epiduraal gekregen, daarna snel ontsloten naar 9 cm. Daana express wat langer gewacht met start persen. Om 04.30 begonnen met persen, om 04.48 na 5 persweeën is ze geboren.

2 jaar geleden

Naam: Lana Datum: 12-05-2022 Weken: 38.4 Gewicht: 3455 kg Lengte: 50 cm Op 12 mei stond de keizersnede gepland. Om 07.00 uur mochten wij ons al melden. Om 08.30 uur ongeveer mochten we onder naar de OK. Hier werd ik in alle rust klaar gemaakt. Keizersnede en alles erom heen verliep rustig. Duurde allemaal wel wat langer omdat het een tweede keizersnede betrof. Tijdens de keizersnede te horen gekregen dat het goed was dat het een geplande keizersnede was en dat ik nog geen weeën had gekregen. Tevens ook goed dat ik er voor had gekozen om me te laten sterilisatie had laten doen want mijn baarmoeder stond letterlijk op knappen en was veel te dun om dit aan te kunnen. We wisten niet wat we zouden krijgen. Heel bijzonder om na 2 jongens nu een meisje in de armen te mogen sluiten. Herstel is pittig. Lana moet een dagje langer in het ziekenhuis blijven omdat ze helaas meer dan 10% is afgevallen.

2 jaar geleden

Naam: xavi-Lio Datum: 12-05-2022 Weken: 39+4 Gewicht: 2845 gram Lengte: 48 cm Op dinsdag 10 mei om 22:00 begonnen de eerste weeen na een hele dag al pijnlijke harde buiken te hebben gehad (en verlies slijmprop) Om 1:00 die nacht naar ziekenhuis en nog maar halve cm ontsluiting. Woensdag 11 mei hele dag weer weeen en aan het einde van de dag pas een krappe 2 cm ontsluiting dus besloten om slaapmedicatie te nemen zodat ik wat rust kon pakken. Die nacht om 1:00 wakker geworden met weeen die om de 2 minuten kwamen en 1,5 minuut duurde. Donderdag 12 mei om 1:30 dan ook 3 cm ontsluiting. Vervolgens ging het erg snel de weeen werden enorm intens en om 4:30 zat ik dan op 4 cm. Rond een uur of 10:00 hield ik het niet meer en gevraagd voor een ruggenprik of een bad. Wat bleek het ziekenhuis lag vol dus medicatie was niet mogelijk en de suites met bad waren ook bezet. Om 12:00 gelukkig het goede nieuws gekregen dat er ruimte was in het ziekenhuis en ik had toen 6-7 cm ontsluiting en kreeg een morfine pompje om 13:00. Alleen de hartslag van de kleine ging van 140 naar 80. Dus om 13:30 begonnen de persweeen, die ik moest weg puffen omdat de hartslag bleef dalen. Arts erbij gehaald die klaar stond met de vacuümpomp, maar met alle kracht hem zelf om 13:50 op de wereld kunnen zetten. Wat bleek de kleine had een enorme knoop in de navelstreng waardoor hij op het laatst wat problemen had en hierdoor waarschijnlijk ook een laag geboortegewicht. Al met al een lange bevalling maar het was het allemaal waard💙

2 jaar geleden

Naam: Miro Datum: 14-05-2022 Weken: 41+0 Gewicht: 3490 Vannacht lichte krampen om de tien minuten. ‘s Ochtends weer weg. Om 13 uur echo vruchtwater. Bleek 4cm ontsluiting te hebben. Naar huis. Om 14.30 begonnen de weeën om de 7 minuten. Waren goed op te vangen. Om 17.00 check door verloskundige. 7cm ontsluiting. 18.00 aankomst in het ziekenhuis en om 18.37 is Miro geboren na 3 minuten persen 💙

2 jaar geleden

Naam: Elise Sarah van der Veen Datum: 14-05-2022 Weken: 39+6 Gewicht: 2780 Vrijdag nacht begonnen de weeën. Om 04:00 kwam de verloskundige toen had ik 1/2 cm. Om 08:00 kwam ze weer, niks veranderd. Toen gaan lopen en proberen te slapen.. om 16:00 heftige weeën en na controle mocht ik naar het ziekenhuis. 19:00 aangekomen in het ziekenhuis. Heerlijk in bad gegaan en een top bevalling mogen hebben. Ik heb haar zelf aangepakt. Om 20:44 is ze geboren. Wij zijn nu lekker thuis en gaan genieten 😍

2 jaar geleden

Naam: Bobbi🌸 Datum: 10 Mei Weken: 38,5 Gewicht: 3780

2 jaar geleden

Naam: Nave Datum: 15-05-2022 Weken: 37+6 Gewicht: 3260 Lengte: 50 cm De keizersnede stond gepland voor 27 mei (39+4) aangezien de kleine man in stuit lag. Dit duurde hem toch nog ietsjes de lang en heeft zelf besloten om 12 daagjes eerder te komen. Jaa! Zaterdag middag mijn slijmprop verloren en veel harde buiken gehad. Dit heeft verder niet doorgezet in de nacht. Gisteren zijn rond 13.40 mijn vliezen gebroken. Rond half 4 zat ik op 3 cm met behoorlijke weeën welke ook snel bleven komen. Het was erg druk op de O.K. waardoor ik uiteindelijk weeën remmers heb moeten krijgen want de kleine man wou maar al te graag hallo zeggen. Om 19.45 mocht ik dan eindelijk richting O.K. en kreeg ik de ruggenprik. Om 20.15 is ons kleine wondertje Nave geboren 🥰

2 jaar geleden

Naam: Charlotte Sofie de Jong Datum: 13 mei (vrijdag de 13e 🤪) Weken: 40+5 Gewicht: 3366 gram en 50 cm Op vrijdag 12 mei om half 5 een afspraak bij de verloskundige om te beginnen met strippen. Op dat moment was de baarmoedermond al verstreken en had ik 1 cm ontsluiting. Die middag ook de slijmprop verloren. Na de check kreeg ik steeds meer krampjes die van langdurig naar heftiger en korter gingen. Die avond begonnen de weeën. Echter waren het geen fijne opbouwende weeën maar voelde het als een helse storm. Kon ook niet meer slapen, dus de hele nacht de weeën moeten weg puffen. Om half 4 s nachts hield ik het niet meer (ze kwamen al een lange tijd om de 5 minuten en duurde soms zelfs 5 minuten) en kwam de verloskundige langs om te kijken hoeveel ontsluiting er toen was.. na zoveel uur was er pas 1,5 cm ontsluiting. We zouden het afwachten en om 9 uur s ochtends zouden we opnieuw checken. Toen ze langs kwamen had ik nog steeds maar 1,5 cm. Het was echt een hell, zoveel pijn. Ik wilde heel graag naar het ziekenhuis, maar dat kon eigenlijk pas vanaf 2 a 3 cm. Zeker als ik de ruggenprik wilde. Helaas zaten alle ziekenhuizen in Den Haag ook nog helemaal vol, waardoor we uiteindelijk wel op een normale kamer in Delft terecht konden. Dit was rond 12 uur in de middag (lees ik ging nog steeds dood van de pijn). Toen aangekomen waren mijn vliezen spontaan gebroken en had ik 2 cm ontsluiting. Ik mocht eindelijk door naar een verloskamer. Daar eerst een Tens apparaat gekregen om de weeën een beetje op te vangen. Anesthesist was druk, dus kreeg pas om 5 uur die middag de ruggenprik (had toen 5 cm ontsluiting). Vanaf dat moment was het leven weer fantastisch en gingen de laatste cm heel snel! Na 28 min persen was daar onze prinses met een enorme bos haar om 20.56 uur. Ze had op het laatste moment nog in het vruchtwater gepoept en had ik koorts gekregen van de ruggenprik waardoor we nog een nachtje moesten blijven. Het was heel heftig, maar vanaf de ruggenprik kijk ik er met veel plezier op terug! Bizar hoeveel je lichaam kan hebben op 1,5 uur slaap in 48 uur. Hoefde niet geknipt te worden, dus herstel gaat nu ook heel goed. Die kleine doet het ook fantastisch, valt amper af en zelfs de borstvoeding gaat goed (waar ik heel onzeker over was). Die tepelkloven stellen nu niks voor vergeleken met die weeën, dus daar blijven we maar aan denken. Nu heerlijk genieten van onze bubbel 🥰

2 jaar geleden

Naam: Gwen Datum: 13-05-2022 Weken: 39+1 Gewicht/lengte: 3224 gram/ 51 cm. Vrijdagochtend mochten we ons melden in het ziekenhuis voor een geplande keizersnede. Doordat er verschillende spoed operaties tussendoor kwamen is Gwen pas 's avonds om 21.15 uur geboren. Het herstel gaat heel voorspoedig en Gwen doet het ontzettend goed. Zondag ochtend mochten we al lekker naar huis. Nu volop genieten van ons complete gezinnetje.💕

2 jaar geleden

Naam: Rosie Datum: 14 mei Weken: 40 +4 Gewicht: 3990g Zaterdagochtend begonnen er lichte krampen maar pas rond 15u serieuze weeën. Vk na een poosje gebeld, had 4cm dus mocht naar het ziekenhuis. Daar na een tijdje in bevalbad gegaan, helaas maar half uurtje omdat de hartslag te laag werd. Vliezen gebroken en toen mocht ik al persen! 2 persweeën en ze was er 😍 om 19.12u. Wat een wereld van verschil met mijn eerste bevalling zeg, qua snelheid en qua gevoel. Helaas nu wel fluxus gekregen, ik had zelfs bloedtransfusie nodig. Maar baby maakt het gelukkig goed!

2 jaar geleden

Naam: Mason Datum: 10 mei Weken: 38+5 Gewicht: 2968 gram en 51 cm Op maandag 9 mei om 03:30 uur braken mijn vliezen in bed. Helaas geen weeen, dus gewacht tot 08:30 uur met het bellen van de verloskundige. Om 11:30 kwam de verloskundige kijken en gaf aan dat we moesten wachten tot er weeen waren. Verder spraken we af dat ze in de avond om 21:00 uur nog een keer langs zou komen of er al schot in de zaak zat en we een plan zouden maken voor inleiding vanwege langer dan 24 uur gebroken vliezen. Om 21:00 stond ze voor de deur en helaas nog geen wee te bekennen. Heel de dag voelde ik Mason anders bewegen en niet zoveel als normaal. Dit aangegeven en heeft de verloskundige gebeld voor een CTG dezelfde avond en gelijk een inleiding voor de volgende ochtend om 08:00. Om 22:15 lag ik aan de CTG vanwege een dienstwisseling duurde dit tot 00:15 inclusief nog een echo om te kijken of er nog voldoende vruchtwater was. Om 00:45 waren wij weer thuis en gingen wij slapen (dachten we 😉). Om 01:00 begonnen spontaan de weeen en om 03:00 waren wij weer in het ziekenhuis. Om 05:00 had ik 5 cm ontsluiting. Om 06:00 7 cm en om 06:30 zat ik al op 10 cm na een enorme weeenstorm. Om 07:05 was onze kleine jongen daar eindelijk. Helaas door de snelle bevalling kwam mijn placenta niet los en moest ik naar de OK. In totaal ben ik hierdoor 1,6 liter bloed verloren en moesten wij een nachtje in het ziekenhuis doorbrengen. De volgende dag lekker naar huis en genieten van onze Mason. 🥰

2 jaar geleden

Naam: Charlie Nino Datum: 17 mei Weken: 39+3 Gewicht: 3550 gram en 49 cm Thuis bevallen, begon 16 mei om 23:00 onregelmatige weeën en om 02:00 snachts op 17 mei heftigere weeën. Ik had echt heel veel pijn, maar de bevalling zonder pijnbestrijding gedaan😊 Weet niet hoevaak ik wel niet heb gezegd; ik kan niet meer, zoveel pijn” , help me nou” 😅 Ik heb een half uur geperst en toen was de kleine er om 12:25 op 17 mei 💙 Hij doet het al super goed, nu lekker samen genieten 🥰👶🏼

2 jaar geleden

Naam: Raf Rudolf Norman Goudsmit Datum: 15-05 Weken: 39+4 Gewicht: 3458 11.00 s’ochtends braken mijn vliezen en een uurtje later begonnen de eerste weeën. Om 13.30 kwam de verloskundige om te kijken en had ik 3,5 cm ontsluiting. Nog even door dus thuis voordat ik naar het ziekenhuis kon anders zou het een lange zit in het ziekenhuis worden. Toen binnen 1,5 uur waren de weeën ineens zo intens geworden dat ik ze niet meer kon opvangen, wat een pijn. Toen naar het ziekenhuis gegaan want ik dacht ik moet pijnstilling. Toen ik daar aankwam rond 15.30 had ik bijna 10 ontsluiting en moest ik dus meteen de pers fase in. Met alle kracht die ik nog had heb ik alles geprobeerd te geven en is onze grote vriend om 17.02 geboren. Het was een intense en heftige ervaring. Ik weet nog steeds niet hoe ik het heb gedaan, maar als ik nu naar hem kijk is alles alweer bijna vergeten. Alle clichés zijn waar!❤️

2 jaar geleden

Naam: Kyan Cyrus Datum 17 mei 2022 Hoeveel weken 40+1 Gewicht 4315 gram Maandag middag tegen 15:00 begonnen mijn weeen. Dit zette goed door. Helaas erg zware middag, avond en nacht gehad. Weeen waren onregelmatig maar heftig waardoor slapen er niet van kon komen. Dinsdag ochtend kwam vk om te toucheren zat op 4 cm. Uitgeput en werd er gekozen om mijn vliezen te breken. Hierdoor regelmatige weeen. Die ik niet meer kon opvangen. Besloten met vk toch na ziekenhuis te gaan voor een ruggenprik. Dit zorgde dat ik snel op 7 cm kwam. Helaas 4 uur later kwam ik niet verder dan 8cm wee opwekkers gehad en zat ik op 10 cm. Begonnen met voor persen. En daarna actief voor een uurtje geperst en onze flinke mannetje is om 22:38 geboren 💙