303 Reacties
2 jaar geleden
Naam: Bram
Datum: 18-05-2022
Termijn: 40+4
Gewicht: 3490 gram
Bevalling is 17-5 ās avonds spontaan begonnen. We hebben de verloskundige om 23.00 uur gebeld en om 3.28 uur is ons zoontje en broertje thuis geboren. We zijn intens gelukkig!
2 jaar geleden
Naam: Jinthe
Datum: 13-05-2022
Termijn: 41+4
Gewicht: 3504 gram
Lengte: 53 cm
2 jaar geleden
Naam: Moos
Datum: 17-05
Termijn: 40+1
Gewicht: 2480
Het was een geweldige bevalling, lekker thuis in eigen omgeving in een bevalbad. Om 00:00 kon ik niet zo goed slapen van wat krampen. Om 04:00 had ik 0,5 cm. Daarna ging het hard. Om 06:15 zat ik op 8 cm en onze lieverd is rond 07:15 geboren na 20 minuten persen. Verloskundige hulp was echt heel fijn ook. Niet teveel willen meten en ik mocht echt goed naar mijn lijf luisteren.
2 jaar geleden
Naam: Dirk Cornelis
Datum: 16 mei
Termijn: 41+6
Gewicht: 3820
Maandagochtend een gesprek met de verloskundige over afspraak in het ziekenhuis, omdat ik bijna 42 weken was, daarna nog langs de winkels geweest. Om half twee begon het te rommelen, half drie verloskundige gebeld dat het toch begonnen was. Drie uur was m'n man thuis, vijf uur was de verloskundige er na haar spreekuur, 18.13 werd ons kleine mannetje geboren! Weeƫn waren goed te doen, eindfase vrij intens ('ik kan dit niet'), maar heerlijk zo thuis bevallen! En ik kan het dus wel ;)
2 jaar geleden
Naam: Rowynn Marloes
Datum: 14 mei
Termijn: 37+6
Gewicht: 3385
Ingeleid door een te hoge bloeddruk. 12 mei in de avond een ballonnetje geplaatst en de volgende ochtend eruit gehaald, vruchtwater gebroken en weeenopwekkers gekregen. In de avond rond 23:00 persdrang en vervolgens om 23:51 begonnen met persen en om 00:06 is onze lieve dochter geboren!
Een zware en intense bevalling maar het was het allemaal waard!
2 jaar geleden
Naam: Micha Johannes
Datum: 18 mei om 1:59 a.m.
Weken: 41+2
Gewicht: 3560gr
Lengte: 49cm
Vorige week flink voorweeƫn gehad, maar bleken weinig gedaan te hebben (40+5 & 41 gecheckt, maar baarmoeder was nog niet verweekt en ze konden niet goed strippen)
Maandag op dinsdagnacht om 2u30 na een uurtje slapen weer wakker geworden van de weeƫn, deze waren stuk steviger, dus om 4u30 mijn bed uitgegaan omdat ik niet meer kon slapen, maar ze zwakten rond 7u weer af. Toen in de ochtend zelf even gevoeld of m'n baarmoedermond nogsteeds dezelfde stand had, maar toen voelde het echt anders.
Gelukkig wilde de verloskundige nog extra langskomen eind vd middag, omdat bij iemand anders de strippoging niet was gelukt (ze doen er max 1 tegelijk op een dag).
De hele dag door om de 20 a 30 min ongeveer nog wel weeƫn gehad.
Om 17u45 bleek ik bijna 4cm ontsluiting te hebben en hebben ze gestript, waardoor ik bijna 5cm had.
De weeƫn zetten wel door, dus na het eten heeft mijn man met behulp van de kids het bevalbad opgezet.
Voor de zekerheid rond 21u toch nog even laten checken hoever de ontsluiting was, maar die was nog steeds 5 cm, dus nog even gewacht met in bad gaan.
Had deze keer een Tens-apparaat gekregen van iemand, dat was echt heel nice. Maakte het nog makkelijker om de weeƫn op te vangen.
Rond 22u30 werden ze intenser, dus in bad gegaan, maar toen zwakte het weer af.
Om 23.30 nog steeds 5cm, dus een uurtje uit bad geweest, weer Tens aangesloten en gekeken of het wilde vorderen.
Toen om 00.40 ruim 5cm en de vliezen gebroken.
Daarna weer in bad gegaan en toen ging het eindelijk sneller. Om 1.55 dacht ik "nu vind ik het niet zo leuk meer" en dacht ik perdrang te krijgen.
Bleek volledige ontsluiting te hebben. Bij de eerste perswee was in no time het hoofdje eruit. Ging zo makkelijk dat ik zelf verbaasd was. Volgende wee was de kleine er, met een beetje (draai)hulp van de verloskundige omdat z'n schouders wat vast zaten en ik hem er niet direct uitgeperst kreeg.
De kleine was super rustig en deed het gelijk goedš„°
Heel blij dat ik weer in bad bevallen ben (nu 2e keer, na 2x (eigenlijk 3x)in het ziekenhuis)!
Ging nu zo snel en soepel dat ik niet eens gezwollen ben van onderen en buiten slaapgebrek en naweeĆ«n eigenlijk weinig last heb ergens vanš„°
Het bevallen wordt wel steeds makkelijker maar we zijn nu toch echt klaar š
2 jaar geleden
Naam: Joah
Datum: 17 mei 2022 om 1:45
Weken: 39+2
Gewicht: 3250kg
Lengte: 50cm
Verhaal:
Sinds Pasen begon ik heel onregelmatige weeƫn te krijgen die een uur of langer aanhielden en dan weer stopten. We dachten dat hij te vroeg zou komen maar dat bleek dus niet zo te zijn.
Op maandag ochtend 16 mei braken mijn vliezen toen ik lag te slapen en 10min later begonnen de weeĆ«n al goed door te komen. Helemaal klaar voor onze water bevalling! MAAR.. In de vroege namiddag vielen deze helaas stil en dan hebben we proberen te stimuleren dmv tepel stimulatie en kwam het beetje bij beetje terug op gang en dan is savonds om 18u de vk terug gekomen en heeft ze voet reflexologies gedaan en had ik 4cm opening. Om 20u30 zijn mijn weeen dan heel sterk beginnen door te komen maar had ik nog steeds maar 5cm opening om 23u. mijn weeĆ«n waren nu al moeilijk bij op te vangen. Mijn ādeadlineā met te lang gebroken vliezen kwam dichterbij en hadden we dus besloten om naar het ziekenhuis te komen voor infectie te voorkomen. Een in het ziekenhuis aangekomen bleek dus dat ik al 8cm opening had maar iets zat niet goed.. meneertje had zich gedraaid met zijn nek naar boven en keek dus rechts naar beneden. Als ik nu persdrang zou krijgen en zou persen zou hij met zijn kin achter mijn schaambeen blijven vast hangen dus hebben ze besloten om mij meteen met een keizersnede te laten bevallen. Om 1:45 kwam onze kleine, eigenwijze zoon op de wereld klaar om met zijn 2 grote broers op avontuur te gaan š„°š
2 jaar geleden
Naam: Nini
Datum: 17 mei 2022
Tijd: 20:55
Weken: 41+6
Gewicht: 3708 gram
Lengte : 49 centimeter
De kleine dame begon maandag eindelijk te bewegen om 06:00 16 mei met regelmatige weeƫn om de 10 min. Het was de bedoeling om een thuisbevalling te doen. Rond 15:00 kwamen ze inmiddels om de 7 min. Rond 16:00 kwamen ze om de 5 min en werd de verloskundige gebeld. Die vertrok rond 19:00 omdat het nog wel eventjes kon duren. Om 02:00 kwamen ze om de 1,5 min. Toen kwam de standby verloskundige om te kijken. Na de weeƫn in de douche en het Bevalbad proberen op te vangen vielen ze weg en kwamen ze om de 15 min en uiteindelijk om de 7 min. Om 7:00 zei de achterwacht dat ze even ging slapen en het echt nog wel wat uur kon duren.
Inmiddels had ik toen al 25 uur weeƫn achter mijn kiezen. Om 09:00 hebben we haar teruggebeld omdat ik echt toe was aan pijnstilling. Ze stelde wel voor om mijn vliezen te breken voor we zouden gaan. Dat is toen ook gebeurd en het was helemaal schoon ondanks de termijn. Veel ziekenhuizen in Rotterdam zaten vol dus uitgeweken naar Ijssellande Ziekenhuis in Capelle om 12:00. Toen nog 3,5 uur moeten wachten om de ruggenprik te ontvangen om 15:30. Ik was echt verzuurd bij elke wee die om de 1,5 min kwam het leek wel een eeuwigheid te duren. Na de ruggenprik ging het echt stukken beter. Maar toen wilde ze meteen beginnen met weeƫnopwekkers om 16:30 Die hadden ze na een half uur verhoogd. En om 18:00 begon ik alweer pijn rechts onderin mijn rug te voelen en dit had ik gemeld. Toen kwam de arts mij toucheren om 19:00 toen bleek ik al volledige ontsluiting te hebben. Om 20:10 begonnen met persen en om 20:55 is de kleine meid ter wereld gekomen.
Dit was niet hoe ik het voor ogen had, want ik wilde heel graag een compleet natuurlijke thuisbevalling. Helaas lag de kleine net niet lekker waardoor ik dus na 30 uur pas 3 cm ontsluiting had. Ik ben trots op hoe het proces is verlopen en ben ook heel blij met de keuzes die ik heb gemaakt. Sinds 12:00 zijn we vandaag lekker samen thuis en we maken het goedš„°āØš¤š¤
2 jaar geleden
ā¢Naam: Meesš
ā¢Datum: 16 mei 2022
ā¢39+5 wk
ā¢ 4244g en 51cm
ā¢ maandagochtend 3:00u slijmvlies en vanaf 4:45 non stop weeĆ«n. 6:30u 5/6 cm ontsluiting. 7:10u in het ziekenhuis en om 11:12u ons mooie mannetje in mijn armen. Na een snelle bevalling in bad. Diezelfde middag al lekker naar huis en nu intens aan het genietenš
2 jaar geleden
Naam: Samuel Tymen
Datum: 10 mei 2022
Termijn: 38 weken
Gewicht: 2760
Voor het weekend naar het ziekenhuis geweest voor hoge bloeddruk (alweer, maar meestal was de meting in het ziekenhuis wel goed genoeg), allemaal onderzoeken, was allemaal goed en maandag mochten we terugkomen voor weer even checken en dan mochten we kiezen of het ziekenhuis de zorg ging overnemen of dat we bij de verloskundige zouden blijven. Die maandag was het wel heel hoog en was ik ook echt beroerd met veel klachten. Aansluitend meteen opgenomen. Bloeddruk bleef stijgen, max. onderdruk zat op een gegeven moment op de 120, toen hebben ze gauw medicatie toegediend. Er bleken nog altijd geen eiwitten in de urine te zitten en bloedtesten zijn ook altijd goed geweest. Maar ondanks medicatie bleef het toch stijgen en savonds hebben ze me verteld dat ze wilden inleiden. En eigenlijk ook al meteen de volgende dag, want dan was ik 38 weken. Bij onderzoek bleek ik al ruim 2cm te hebben en dinsdag ochtend hebben ze mijn vliezen gebroken. Ik heb gevraagd om kleine doseringen van wee opwekkers, omdat ik sterk reageer op medicatie (en eigenlijk in mijn plan had helemaal geen kunstmatige hormonen te willen). Dat hebben ze gedaan. Rond 1 begonnen de weeĆ«n, tegen half 2 liepen ze in elkaar over, en hebben ze de medicatie wat verlaagd. Daarna was het best wel heftig en hebben ze de wee opwekkers nog een keer verlaagd omdat de weeĆ«n eigenlijk niet weg gingen. Het was meer of ik standaard een wee had, en daar dan de weeen overheen kwamen. Het ging ontzettend hard en tegen 2uur/half 3 voelde ik al druk alsof mijn lijf wilde persen. Ik heb inwendig onderzoek nog een half uur uitgesteld want dat leek me deprimerend omdat ik pas zo kort bezig was, dus er zal toch nog niet veel vooruitgang zijn. Dacht ik š¤ Toch bleek ik toen al 8cm te hebben! Dat hele weg puffen van persweeĆ«n op 9cm vond ik niet te doen hoor. Maar gelukkig verliep het allemaal super snel. Ik heb een half uur geperst toen het eindelijk mocht en om 15.55u is hij "gelanceerd" volgens de arts š¤£ Blijkbaar zat er nogal wat kracht achter en ze moesten het echt even verwerken met z'n drieĆ«n, het was een erg grappige situatie die mijn man graag aan iedereen verteld.
Al met al verliep het wel heftig maar het was vlot en ik kijk er wel positief op terug. Ik had ontzettend lieve, fijne mensen in het ziekenhuis. Hoewel er echt veel dingen gebeurde of nodig waren die ik van te voren juist echt niet wou, heb ik wel een goede bevalling gehad.
We mochten op woensdag weer naar huis en onze kleine vent is ondertussen alweer voorbij zijn geboorte gewicht en doet het super goed šš
2 jaar geleden
Naam: Nore
Datum: 18 mei
Met hoeveel weken geboren: 40+5
Gewicht: 3,875kg
Lengte: 52 cm
Op dinsdagavond opgenomen voor een ballon. Deze had goed zijn werk gedaan want de volgende ochtend had ik 5cm. Daarna gestart met pilletjes maar die deden niets. Nog een extra pilletje gekregen en toen had ik een beetje weeƫn. 2u later wilden ze mijn vliezen breken, maar de baby zat nog altijd veel te hoog. Had toen 6 cm. Gestart met weeƫnopwekkers via infuus. Dit viel allemaal wel mee.. kon de weeƫn goed opvangen (2x opgehoogd). Uiteindelijk mijn zijn mijn vliezen vanzelf gebroken en toen waren het wel heel felle weeƫn. 45min later is Nore geboren.
2 jaar geleden
Mare Jolie š
13 - 05 - 2022
40.1w
3750 gram
Woensdag op donderdagnacht scheurde mn vliezen, en verloor ik minimaal vocht. Nadat de testjes uitwezen dat het echt om vruchtwater ging, begonnen om 14.00 uur op donderdag mijn weeƫn. De verloskundige kwam om 20 uur kijken, en gaf aan dat ze wel verwachtte dat het diezelfde avond nog geboren zou worden op dit tempo van mijn weeƫn. Helaas gebeurde dat niet, maar de weeƫn bleven. Ik had tot 23 uur om te bevallen, anders werd ik medisch vanwege langdurig gebroken vliezen.
Ik heb de hele nacht de weeƫn weg liggen puffen, en kon me smorgens om 8 uur in het ziekenhuis melden. Daar ging het ineens snel en om 9.30 zat ik op 7 a 8 cm ontsluiting.
Tijdens het toucheren voelde ze de oogkas van Mare. Ze lag, net als haar zus, als sterrenkijker. Mare was nog net wat eigenwijzer en keek ook nog eens omhoog. Ze kon er op deze manier onmogelijk uit komen.
Ik heb tot 14 uur geprobeerd haar te laten draaien, dmv allerlei houdingen. Tevergeefs... ze poepte in het vruchtwater rond 12 uur, en om 14 uur ging het niet zo goed meer met haar.
Het werd een spoedkeizersnede. Ik ben met persweeƫn over de gang geraced, waar om 14.37 uur onze mooie dochter ter wereld kwam.
Ze deed het boven verwachting goed en scoorde een APGAR van 9/10/10 š„°.
Het was allemaal even heftig, maar met een fijne afloop en nu kunnen we genieten van onze twee prachtige dochters. šš
2 jaar geleden
Isabel Sofia
18.05.2022
38.6 weken
3475 gram
Ik moest worden ingeleid wegens minder leven. 17 mei om 4 uur een ballonnetje geplaatst, die viel er de volgende ochtend bij het naar de wc gaan uit. Om half 8 hebben ze mijn vliezen gebroken. Ruim 2 uur gewacht in de hoop dat de weeƫn vanzelf op gang zouden komen, maar dat was niet het geval.
Om 10.20 aangesloten aan het infuus om de weeĆ«n op te wekken. Na 3 keer verhogen begonnen de weeĆ«n om 11.35. Eerst goed op te vangen, maar het werden al snel halve persweeĆ«n. Maar ontsluiting zat nog op 5 Ć 6 cm. Toen om een pompje gevraagd. Aangezien ik mijn weeĆ«n staand op ving, moest ik eerst twee weeĆ«n in bed opvangen, omdat je met zo'n pompje niet meer uit bed mag. Al liggend kon ik het persen al helemaal niet meer tegenhouden.
Verpleegster was de voorbereiding voor het pompje aan het doen, maar toen zat ik ineens op 10 cm ontsluiting! Op handen en knieƫn op het bed gaan zitten en binnen twee persweeƫn is onze Isabel om 14.12 geboren! Een heftige maar snelle bevalling.
2 jaar geleden
Naam: Thiago JoĆ£o
Datum: 11-4-2022
Weken: 36+3
Gewicht: 3078 gram en 51 cm
Op 10 april in de ochtend om 5.15 is mijn vriend van de trap afgevallen š ik schrok me een hoedje dus ik ben direct uit bed gerend om hem te helpen opstaan. Nadat ik hem had geholpen braken mijn vliezen. In het ziekenhuis al 2 cm ontsluiting. Na 2 uur 3 cm.. ik hield het niet meer die pijn van de weeĆ«n. Achteraf logisch, mijn baarmoedermond was nog heel hard , hij duwde er met zijn hoofdje tegenaan maar mijn baarmoedermond wilde niet ontsluiten. Op advies van de verloskundige een ruggenprik genomen. Beste keuze ooit.. tot aan 9 cm niks gevoeld.. bij 9 cm persweeĆ«n die ik nog 2 a 3 uur heb moeten wegpuffen. Dat vond ik het vervelendste van de bevalling.. na half uurtje persen was hij daar op 11 april om 01.14
Aangezien hij het zo goed deed , mochten we een dag later naar huis. Inmiddels is hij 5 weken en doet hij het super goed !! šš
2 jaar geleden
Naam: Corlina Hurkens
Datum: 16-05-2022 om 15:39
Geboorte week: 39 weken en 4 dagen
Gewicht: 3185 gram
Lengte: 51 cm
Zwangerschap en bevalling: na een maagverkleining en meerdere hersteloperaties voor en tijdens de zwangerschap was mijn doel om een maagverkleining te nemen behaald. Ik was zwanger van een klein meisje. De eerste weken was het door de extreme misselijkheid voor mij onmogelijk om iets in te houden. Het zakte wel na de 20 weken iets, maar ik bleef misselijk en spugen. Aan het einde van de zwangerschap nam dit toe en mijn kracht nam steeds verder af.
Op advies van de gynaecoloog is er met 30 weken een datum na de 39 weken geprikt om haar te halen. Echter moest ik vanaf 35 weken wekelijks op controle en met 37 weken zelfs 2x per week. Ze hielden mijn toestand en die van ons meisje werd nauwlettend in de gaten en ook de ontsluiting werd iedere keer gecontroleerd. Uiteindelijk heb ik gewoon op de eerdere datum gewacht en is met behulp van een ballonnetje ontsluiting gecreƫerd en hebben ze mijn water kunnen breken. Het belonende werd op zondag avond 7 uur geplaatst en mijn vliezen werden om 10 voor 10 de maandag ochtend erna gebroken. Om kwart over 11 heb ik een ruggenprik gehad. Na verschillende pers weeƫn mocht ik de bevalling starten om 14:30 en mocht ik de eerste keer gaan persen. Om 8 uur ging ik met onze prachtige dochter naar huis.
2 jaar geleden
Naam: Jurre
Datum: 14-05-2022 om 03:34
Aantal weken: 39+3
Gewicht/Lengte: 4425 gram / 52 cm
Bevallingsverhaal:
's Avonds 13-05 wat onrustig, maar ach... Bij mijn dochter had ik dat 5,5e week en ben ik uiteindelijk ingeleid. Ik dacht er niet teveel van. 14-05 om 01:15 was ik het wel zat. Mijn man heeft 5 minuten later de verloskundige gebeld. Deze was er om 2 uur, toen 5-6 cm al! Snel bad oppompen en vullen, ondertussen werden de andere twee wakker. Mam gebeld om op de kids te passen. Om 03:15 stond alles klaar, nog 1x checken en vliezen breken, 7 cm. Daarna afwachten. Om 03:30 begonnen de persweeĆ«n en om 03:34 was Jurre geboren. Nog even samen bijkomen in bad, daarna alles afronden. De partus assistent wilde me nog helpen douchen en mijn bed verschonen, zat wel 1 druppelvlekje bloed in.... Dit heb ik afgewezen... Het was inmiddels 04:30 uur geweest en ik wilde alleen maar slapen š
.... Dit had ik immers sinds 06:30 de ochtend ervoor niet meer gedaan šš... Het ging snel, maar soepel. Nu heerlijk aan het genieten van ons mannetje š„°
2 jaar geleden
Naam: Kai
Datum: 17-05-2022
Met hoeveel weken: 38+1
Gewicht /lengte: 3262 /48cm
Bevallingsverhaal:
16 mei heb ik een ballonnetje laten plaatsen, wat ik echt niet als pijnlijk of vervelend heb ervaren. Ik had op dit moment al een iets verweekte cervix en 1cm ontsluiting. De ballon viel er in de nacht uit. Vond de krampen al wat irritant, maar heb nog heerlijk geslapen na een warme douche, gelukkig.
De volgende dag moest ik bellen en 2 uur later me melden om te kijken wat de ballon had gedaan. Ik had 3 cm ontsluiting, alleen m'n cervix was nog niet genoeg verweekt. Omdat de weeen wel steeds toenamen in kracht, mocht ik wel op eigenkracht verder en kreeg ik geen wee versterker. Na een uur of 2 kwamen de weeƫn zo snel achter elkaar, dat ik niet meer kon ontspannen tussendoor en dat werd me te veel. Gelukkig was het mogelijk een epidural te krijgen en gelukkig ook snel. Ik heb vanaf toen niets meer gevoeld tot de pers weeen. Va mmaf dat ik mee mocht gaan persen tot de geboorte heeft niet meer lang geduurd.
Al met al kijk ik er echt heel positief op terug.
Met uitvalsverschijnselen van Multiple Sclerose heb ik dat toch maar ff gedaan. Ben echt best trots ā¤ļø