9 Reacties
één jaar geleden
Ligt eraan wat hij krijgt. Bijvoorbeeld pompoen, zoete aardappel en gehakt door elkaar geprakt. Maar als hij doperwtjes en wortel krijgt, eet hij dat zelf op en dan eet hij de rest ook in stukjes
één jaar geleden
Wij doen een beetje van alles. We geven wat stukjes van ons eigen eten, waarmee ze kan doen wat ze wil (eten, spelen, voelen, ontdekken) en daarnaast krijgt ze een potje. Wel met stukjes, maar puur zodat ze wel haar groente en vezels binnenkrijgt. Zodra ze steeds meer zelf gaat eten kunnen de potjes minder, en uiteindelijk helemaal eraf natuurlijk!
één jaar geleden
Ze weigert hier pertinent gepureerd warm eten. Ze krijgt wat stukjes, ze eet hier van, speelt ermee etc. Soms moeten we even helpen om iets wat ze eerst op de grond gooit even in haar mond te stoppen. Dan wil ze het opeens wel. Omdat ze nu wat ziek is krijgt ze er nu een potje fruit achteraan. Niet ideaal maar goed, dan krijgt ze toch wat binnen.
één jaar geleden
Hier ook alles door elkaar, maar vooral stukjes. Ook tijdens de maaltijd wisselt het qua hoe we het geven. Ik leg dan altijd 2 of 3 stukjes voor hem omdat hij gaat spelen en gooien als er teveel ligt. Hij voert mij ik voer hem soms. Dan weer prik ik wat stukjes op een vork en geef de vork aan hem. En soms voer ik hem toch met een lepeltje (als hij moe is of als ik moe ben en geen zin heb in gedoe😅) Ik weet niet of dat goed is of slecht, maar merk dat de afwisseling in hoe hij het krijgt wel goed werkt hier.