Hi mama’s,
Hebben jullie tips?
Sinds enkele weken merk ik dat mijn dochter iedere ochtend nat is. Met name aan de voorkant (slaapt veel op haar buik). Eerder ging het altijd goed. Ze drinkt wel wat meer, maar niet overmatig. Ik ben elke dag haar beddengoed, slaapzak en pyjama aan het wassen.
De luiers (we gebruiken Pampers maat 4) zitten haar prima.
Heb al dingen gelezen over de luier andersom aan doen, een luiermaat groter (maar die wordt mogelijk wel te groot).. of hoe zijn de ervaringen met pamperbroekjes?
Heel herkenbaar, ook een buikslapertje hier. Ik heb een andere type luier geprobeerd in de zelfde maat. (Eerder kruitvat daarna pampers extra protection). Het gebeurt iets minder vaak maar ze lekt nog steeds door. Dus ik volg graag voor de gouden tip!
Zit haar romper niet te strak? Als de maat goed is, zou ze droog moeten blijven, behalve als de romper te strak zit want dan kan de luier niet goed uitzetten.
Misschien een ander merk?
Hier ook een buikslaper die nog meerdere keren per nacht bv krijgt, gebruik meestal die van bonbebe maar bijna nooit lekkage gehad
Wij gebruiken maat 6 tegenwoordig. Sindsdien lekt onze zoon (bijna) niet meer door. Hij is zelf echt niet groot maar ik vind de grootte van de luiers bij hem heel erg meevallen.
Mijn zoontje beweegt veel in zijn slaap, hij was ook vaak door en door nat 's ochtends. Toen kwam ik de nachtluierbroekjes van het kruidvat tegen, sinds we die gebruiken is hij droog 's ochtends. Overdag gebruiken wij 4+ luiers en voor de nacht hebben we 5, dat is de kleinste maat nachtbroekjes.
Herkenbaar. Wij hebben dit steeds met fases, als hij weer uit de maat luiers groeit. Dus op tijd overgaan naar grotere maat in de nacht is bij ons de oplossing. Die lijkt dan wel echt te groot, maar werkt toch goed. Ook goede ervaring met luier zelfde maat als overdag, en dan andersom een grotere luier eroverheen. Dan de randjes bij de buik klein beetje naar binnen vouwen.
Hier ook een veelplasser en buikslaper. Hier ook overbroekjes geprobeerd, verschillende merken luiers en luierbroekjes. Maar gewoon een maat grotere luier werkt het beste.
Ik had dat altijd met mijn zoontje. Voor de nacht gebruiken we nu een luierbroekje. Van kruitvat met disney erop. Hier zit een absorberend vlak op tot bijna aan de navel. Ideaal voor buikslapers. Nooit meer natte slaapzakken!