6 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op djcargado
Hier heeft onze kleine dame ook echt een selectief eet gedrag. Pasta rijst ...
Dat is hier echt een nogo.. maar ook overdag? Zoals fruit? Maar ook koekjes enzo allemaal niet. Het enige wat hij altijd eet, is yogurt, brood met pasta en aadrappels groente vlees. Verder lust die helemaal niks..
10 maanden geleden
Het is vaak een fase. Waar je naar kan kijken is hoe je het eten aanbiedt:
- laat ontdekken met de handen. Voor kinderen is alles nieuw en op die manier leren ze structuren kennen
- miss werkt het als je tempratuur (warm/koud) veranderd. Sommige kinderen houden meer van warm of juist koud eten.
- structuur kan ook helpen: houd je kind van knapperig probeer dan bijv brood te roosteren. Ook veel groente kun je roosteren in de oven.
Mijn kids zijn ook niet megadol op groente dus maak ik vaak een saus met de staafmixer zij wel groente maar niet teveel structuur
- smaken kan het ook zijn: zout, zoet, zuur etc als je kind van zoet houdt paprikasoep is best zoet dus dan zou dat een keer optie zijn
Verder is het blijven aanbieden en niet opgeven. Als ze groente al aanraken en gaan ontdekken is dat al een stap naar uiteindelijk groente eten. Hopelijk heb je hier wat aan.
(Ben preverbaal logopedist en actief in een eetteam op mijn werk 😊)