31 Reacties

één jaar geleden

Wij vermoeden het. Bij ons spuugt (en dan bedoel ik de hele fles in 1 keer) de kleine bij melkpoeder met koemelk en niet bij geitenmelk. En wanneer ik koeienmelk heb binnengekregen en borstvoeding geeft, krijgt ie vuur rode wangen en de huid wordt wat "hard". Maar zijn nog niet mee bij cb of huisarts geweest

één jaar geleden

Hierzo!🤚🏻 Veel spugen/teruggeven. Overstrekken. Lichamelijk onrustig. Veel en ontroostbaar huilen. Uitslag, leek op exceem. Fles weigeren. Nutrilon Pepti geprobeerd op aanraden CB, dat ging direct stukken beter. Na een paar dagen zagen we een heel ander kind.

één jaar geleden

Blijven spugen na en bij elke voeding, tot alles er weer uit was. Gillen en schreeuwen tussen de golven door, overstrekken, ineenkrimpen. Daarna uiteraard heel moe. Officieel nog niet vastgesteld, geef borstvoeding. Ik had het zelf vroeger heel erg en at niet standaard koemelk. Wanneer ik het wel gehad had, zag je een paar dagen dit patroon. Als ik niks nam, werd het beter. 1+1= zelf gestopt met koemelkproducten. Heb voor het geval dat, nutrilon pepti via de kinderarts gekregen. 14 februari en 7 maart dagopnames voor de provocatietesten, benieuwd hoe heftig de reactie nog is.

één jaar geleden

Ik dacht het ook want onze dochter reageerde heel erg op Kruidvat opvolgmelk. (Voorheen borstvoeding) Krijsaanvallen overstrekken en niet meer kunnen poepen. Toen tijdelijk gestopt en weer terug op enkel borstvoeding dit ging goed. Nu andere opvolgmelk en heel voorzichtig schepje voor schepje opvoeren en dit lijkt tot nu toe goed te gaan.

één jaar geleden

Vermoeden hier! Op alle kunstvoeding wordt slecht gereageerd met volledig overgeven, niezen en uitslag in het gezicht. Nutrilon Pepti is het enige wat binnen blijft en ook geen uitslag. Gekke is dat ze met m'n bv gene last heeft terwijl ik niet koemelkvrij eet..

één jaar geleden

Reactie op Baby0703

Vermoeden hier! Op alle kunstvoeding wordt slecht gereageerd met volledig o ...
Pepti is hetzelfde als borstvoeding zonder dieet. Hier zitten namelijk verknipte koemelkeiwitten in ;) dus eigenlijk is het juist niet gek 👍🏼

één jaar geleden

Ons zoontje weigerde bij 2,5 maand van de een op het andere moment te drinken. Dit is gekomen omdat ze rond deze periode niet meer op reflex drinken maar doelbewust. Er is hiervoor altijd wel vaag vermoeden geweest ivm overstrekken na de voeding, veel de hik, rare ontlasting, rood gezicht, slecht slapen en continu onrust. Ben toen op dieet gegaan waarin ik koemelk, soja en ei vermeed en heb daarna na 3 weken geprovoceerd. Hieruit bleek vrij snel dat het om een allergie ging. Inmiddels zijn we over op kunstvoeding en verdraagt hij alleen neocate, hiervan de syneo variant omdat zijn darmen het moeilijk hebben. Na een lang traject van voedselweigering drinkt hij nu eindelijk weer 🤞🏼hij had gewoon zoveel pijn dat hij wist, dit moet ik niet hebben :( arme jongen 😢 Overigens hebben mijn partner en ik het beiden vroeger gehad.

één jaar geleden

Vrijwel direct een vermoeden gehad, al in de eerste week. Veel niezen, veel krampen, constant klagen "eh eh eh eh" of huilen. Nooit een momentje wakker en vredig tergelijkertijd. Werd mij verteld dat het normaal was en ze een huilbaby was. Borstvoeding verliep moeizaam door tongriempje dus op 12 weken overgestapt op kv. Toen was het hek van dam: constant krijsen, pure horror, dagen aan een stuk. Op eigen initiatief pepti begonnen maar toch overgestapt op alfamino wegens vergoeding in Belgie. De rust was dag op dag terug. Op 6 maand challenge, ze is er uit gegroeid! Pfieuw!

één jaar geleden

Onrustig drinken, uitslag in het gezicht, groene stinkende luiers, krampen, overstrekken, veel huilen. Ben op dieet vanaf dat hij 8 weken is en dat gaat gelukkig heel goed.

één jaar geleden

Reactie op Tt89

Onrustig drinken, uitslag in het gezicht, groene stinkende luiers, krampen, ...
Oja ook heel slijmerige ontlasting. Snot achtig.

één jaar geleden

Ja hier, al heel vroeg hadden wij het vermoeden. Hij spuugde heel veel, krijste het uit tijdens en na de fles en liet op een gegeven moment flessen staan. Ik heb zelf kma dus wist voldoende. Zijn toen op eigen initiatief gestart met pepti, dat leek eerst te helpen en toen na een paar dagen werd het veel erger. Heb toen bij het cb aangegeven dat ik een doorverwijzing naar de kinderarts wou in het ziekenhuis. Die heeft Neocate voorgeschreven, dit ging direct goed en nog steeds.

één jaar geleden

Reactie op Ourbabyjourney❤️

Ja hier, al heel vroeg hadden wij het vermoeden. Hij spuugde heel veel, kri ...
Ohja en heel onrustig en veel overstrekken

één jaar geleden

Reactie op Lisa98-24

Pepti is hetzelfde als borstvoeding zonder dieet. Hier zitten namelijk verk ...
Hier reageert hij ook op bv als ik koemelkproducten gebruik. Ben al 7 maand op dieet. Binnenkort provocatietesten, ben benieuwd wat daaruit gaat komen. Heb pepti gekregen van de arts, maar geen idee of hij dat wel zal verdragen dan. Nog niet nodig gehad en nog voldoende bv op voorraad nu eerst.

één jaar geleden

Reactie op MarjolijnH

Hier reageert hij ook op bv als ik koemelkproducten gebruik. Ben al 7 maand ...
Als hij reageert via jouw borstvoeding heb je een hele grote kans dat pepti niet voldoende gaat zijn. Wij hadden pas voldoende bij neocate, deze voeding is helemaal niet gebaseerd op melkeiwitten maar wordt op basis van aminozuren (bouwstenen van eiwitten) gemaakt.

één jaar geleden

Reactie op Lisa98-24

Als hij reageert via jouw borstvoeding heb je een hele grote kans dat pepti ...
Dank voor de tip. Ik red het nog wel even met bv. Maar kan het ook dat ik de koemelk zelf niet goed knip door mijn eigen gevoeligheid ervoor? We zien wel even. 14 februari eerste test

één jaar geleden

Dank je voor de reacties. Weer overgegaan op volledig bv en het lijkt minder te worden allemaal. Ik eet zelf heel weinig zuivel, maar heb ook nooit iets gemerkt als ik dat wel deed. Kan het ook nog te maken kunnen hebben met welk merk kunstvoeding? Ik gebruik gewoon huismerk etos.

één jaar geleden

Reactie op vbhchjvfghvhvc

Dank je voor de reacties. Weer overgegaan op volledig bv en het lijkt minde ...
Kunstvoeding in Nederland moet aan zoveel regels voldoen, dat het een kleine kans is dat het echt aan het merk ligt. Je zou wat potten pepti kunnen kopen via Facebook groep om te proberen of hij/zij daar op reageert.

één jaar geleden

Reactie op vbhchjvfghvhvc

Dank je voor de reacties. Weer overgegaan op volledig bv en het lijkt minde ...
Hier kon ze echt niet tegen Kruidvat opvolgmelk naar mijn idee. Heb nu andere kunstvoeding gehaald en tot nu toe lijkt dit goed te gaan dus ik denk dat het wel aan het merk kan liggen.

één jaar geleden

Yes! Mijn zoontje van, inmiddels, 8 maanden is door de kinderarts gediagnosticeerd met KMA. Symptomen waren: - voeding teruggeven - extreme obstipatie - huiduitslag - heel onrustig kind - Ontroostbaar huilen Gelukkig zijn we hier vrij snel achter gekomen, we hebben bij de kinderarts een provocatietest gehad. Zitten nu al een hele tijd op de neocate syneo (nutrilon pepti werkte helaas niet bij ons ..) en heb er een heel ander rustig tevreden en vrolijk mannetje voor teruggekregen. Maak bij twijfel altijd bespreekbaar en vraag een verwijzing naar de kinderarts, vanuit daar samen verder kijken.

één jaar geleden

Ja hier een zoontje met KMA. Wij zijn er gelukkig echt heel snel achter gekomen hij zit nu al 5 maandjes op neocate en 6jan uitslag gehad van de test dat hij hier op moet blijven omdat hij het nog steeds erg heeft ook dingen waarop staat sporen van melk kan bevatten kan hij niet tegen! Symptomen in het begin was: - baby die niet weg gelegd kon worden dus ook niet snachts in zijn bedje maar wij hebben shifts moeten doen om met hem te zitten/ dragen( draagzak ideale uitvinding) - extreme reflux medicatie voor gehad slokdarmpje was al helemaal geïrriteerd - ontroostbaar huilen - overstrekken - continu herslikken en herkauwen - tijdens en na elke fles krijsen van pijn - obstipatie - eczeem - uitslag op borst Dus echt horror! Toen pepti leek even wat te doen 2,5 week ongv toen sloeg het totaal weer om en daarna nog andere voedingen gehad maar pas bij neocate hadden wij een heel ander kind en kon hij eindelijk genieten en ontwikkelen! En wij ook van hem en is hij nu bij 8 maanden een vrolijk jochie!! Het is dus echt een zoektocht welk voeding dan het beste effect heeft bij je kindje!! Heel veel succes liefs een meelevende mama!!🙏🏻💋